Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 7 september 2012

SNABB INSOMNING....

Igår kväll när jag satt framför tv,n så somnade jag till emellanåt inget ovanligt i och för sig. Men sen när jag kissat Peppe gonatt och borstat tänderna så tänkte jag börja med den nya boken jag lagt fram. Så jag kröp ner i sängen och somnade tvärt. Vaknade vid tretiden av att sänglampan lyste. Snacka om att vara trött, somna i princip innan man lagt huvudet på kudden...
Idag skiner solen från  en nästan klarblå himmel. Skönt efter nattens regn...
Jag funderar på en tur till Rynningeviken. Titta hur långt dom kommit med broreparationen. Fredag betyder att vi nog träffar på nån hundkompis..
Ses...♥
                                          

21 kommentarer :

Nett sa...

Då måste du ha varit trött. Hoppas att du får en fin fredag och en fin helg. Kram

Yvonne sa...

Du måste ha varit helt "däckad" igår :-) ..Om jag minns rätt så hade de stickade/virkade disktrasor rätt.Ja även avlagda underkläder. Kram!

Paulahelenas sa...

Då var du nog trött!
Här är det regnigt idag !

Ha en fin dag!

Kram

Annette sa...

Ja då var du verkligen trött må jag säga.Vi ska snart åka iväg så dom får busa med Dobbermanen Arnold.För här hemma kan dom ju inte vara nu,halva tomten är snart upp grävd.Ha en skön solig dag.Kram

Semester & Mat sa...

Här har det också regnat lite igår kväll och i natt, men nu skiner solen. Hoppas den gör det i helgen också :)

Trevlig helg!

Diana sa...

Det är det bästa med att jobba natt, man somnar i samma sekund som man lagt huvudet på kudden... inget snurr här inte!

Anonym sa...

Hejsa,,Vilken sömntuta du måste ha varit i går,,då är du förhoppninsvis Pigg o Mört som en Kry i dag,,finväder har det blivit här med nu..Haé Kramen.

Sussi sa...

Det är skönt att vara så trött :)

Tittar in och kollar hur det är med dig. Hoppas du mår bra?

Vilken fin bild. Jättefint med vattnet i bakgrunden :)
Vatten kommer jag snart få se gott om. Åker till Turkiet imorgon.. Längtar :)

Kramisar

Sanna sa...

Underbar bild!

Ja ibland går det inte att hejda sömnen och att lägga sig framför TV är ju som att be John Blund att dyka upp för tidigt. :)
Ska man se en film får man vackert sitta upp.

Ha en härlig dag oavsett vad du sedan hittade på. Trevlig helg!
Kram/S

Lisbeth sa...

Jag längtar efter att vara riktigt trött. Kan inte riktigt komma till ro och det stör mig. Inget är så skönt som en god natts sömn. När vi rensar brukar jag plocka ut och sambon plockar in. Alltid bra att ha är hans ledord men som du säger det blir rent i alla fall.
Ha en fin helg

Susanne P sa...

Det är ganska skönt att vara så trött. Man somnar på stört.
Kram

Äppelblom sa...

Här kommer en kommentar från en som inte somnade in bums igårkväll.
Det var segdraget och mycket snurr i sängen innan jag lyckades få ro.
Om jag inte har sagt det förut, så säger jag det nu: Jag älskar dina bilder i bloggen. Stora fina klara foton och härliga motiv.
Nu ska jag greppa målarpenseln en stund och göra lite nytta.
Trevlig helg och kram!

Rigmor sa...

Stackars Peppe...förstår nu att jag förolämpade honom...med brevbäraren och benet. Krama honom lite extra från mej och be om ursäkt...***skrattar***!!
Du...ibland kan man vara totalt klubbad fast man tycker att man inte gjort något speciellt. Likadant här, nästan värst när jag är ledig, man kanske kopplar av helt då.
Jättefin bild på killen!!
Ha en skön fredag, och helg också förresten...här ska det jobbas...suck.
Kram kram

Anonym sa...

Ja du vad det heter vet jag inte,mer än Pressgurka,,jag skivar den saltar lite lätt låter den ligga i ett durkslag under press ett tag,sen slår jag på lagen och ser till så den täcker,,får stå så,,sen lägger jag gurkan i en burk..Gott blir det..Haé Kram.

Gunilla Dahl sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt skön helg! /Kramen

Siita sa...

Då behövde du sova. Här somnade jag en sväng oxå så jag glömde bort att gubben åkte iväg vid ca 22. Blev snopen när hans bil inte var hemma i morse. Kram

Nett sa...

Hoppas att Fredagen blev bra och att du kom iväg till Rynningeviken :) Nu har jag ledigt hela helgen, får se vad som kan hittas på. Kram

Ama de casa sa...

Du behövde nog den sömnen :-)

Gilla sa...

Nog är det väl skönt att somna kvickt. Jag har det problemet ungefär varannan dag att jag inte kan sova. Inte roligt alls.

Så fin han är Pepe. Vacker vovve. Ge honom en nospuss från mig!

Sv: Tack för gratulationen. Rart av dig. Synd bara att jag inte fick höra din sång. Den hade nog glatt mig. Det är ju inte så kul, när man bara blir äldre och äldre, som jag.

Kram/Gilla

Majken sa...

skönt att somna så gott så att man inte ens tänker på att släcka lampan :-)

Hopps ni fick en härlig promenad & en toppenfredag :-)
Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej o hå!
En sådan härlig blogg!
Jag sitter här och är nästan granne.Så man behöver inte prata väder.Nog är det höst alltid.Bonde söker fru började och så har vi Dallas efter.Härligt!
Kamelbonden var ju bara för mycket tomte för min del.men verkar vara en udda människa.Och det gillar jag.Älskar JR också.
Ha en bra dag!
Vänligen,Inger i Örebro