Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 5 september 2012

VÄCKT AV EN PUSS

Mysigt att bli väckt av en blöt puss. Ja inte av gubben då förstås,haha....utan Peppe. Han stod och snusade på mig och sen slurp, så fick jag en slick som heter duga. Vet inte vad som flög i honom, han brukar ju ligga och sussa gott när jag kliver upp, men mysigt var det....
Fint är det med vädret också, solen skiner och himlen är klarblå. Det blåser en del och mer ska det tydligen bli under dan,men det är ändå ganska varmt ute.
Idag är det onsdag och handlingsdag sen efter morgonprommisen,
Ses....♥

myspace comments

10 kommentarer :

Disa E sa...

Han tyckte väl bara att du sovit nog ;o)
Så mysigt!
ha en fin dag.
kram

Camilla sa...

Sol även här.
Men det blåser.
I kväll jobbar jag 14-21.30. Men ska in på ett möte som börjar klockan 13.
Så det blir en låååång dag idag ;)
Kram!

Majken sa...

Vilket mysigt uppvaknande :-)
"en bra start på dagen"

Ha en toppen dag!
Kram

Carina Sjölund sa...

Vilken mysigt uppvaknande, att få en puss av gulle vovven♥
Ha en skön stund på promenaden!
Kramen♥

Yvonne sa...

Du får säga till gubben att han ska kolla Peppe och göra likadant! Inte slurp förståss :-)Idag blåser det friska vindar.. Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det finns inget bättre sätt att bli väckt på! :)

Ha en fin dag!

ansepanse sa...

sådana blöta pussar säger man inte nej till :) det får jag många av, fast bara från Nemo, Sluggo pussas aldrig
bamsekramar

Nett sa...

Så mysigt, han tyckte väl att det var dags för dig att ta dig upp. :) Sonen fick pengar av oss, då kan han köpa det han vill då han behöver något istället. Kram

Camilla sa...

Goa Peppe! <3

Ja de är för mysiga våra fyrbenta vänner och får oss att känna sig älskade!

kram

kaffehörnan sa...

De kallar jag värme och kärlek
kram