Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 4 oktober 2012

DEN BÄSTA KYSSEN♥

Jag älskar såna här saker som lite kul att veta..* det här tex, som jag läste om:
Håriga stjärnor står för tidernas bästa filmkyss , ja enligt svenska män och kvinnor.
Vi föredrar nämligen Lady och Lufsens spagettipuss.
I dom flesta andra länder toppar Patrick Swayzes kyssar i Ghost, eller Dirty Dancing.
Själv blir jag lite kluven där, vad tycker ni??
Romantiskt och oskyldigt ♥

Ja det finns ju topplistor på mycket,så varför inte filmkyssar. Men det där tycker jag är svårt att välja ut nån enskild.
Nu ska jag pussa Peppe och sen knallar vi ut, ingen sol,men inget regn heller, så det finns hopp om skapligt väder i dag...
Ses...♥


16 kommentarer :

Maria sa...

Jag föredrar nog Lady å Lufsen så mysigt. De var ju otroligt fina orkidéer du köpt. Var på Blomsterhallen en dag och såg att julstjärnorna hade kommit i flera olika färger. Ja tänk inte är de långt till första advent å jul.
Nu skall ja strax åka till stan så önskar dig en fin dag/kramizar

Carina Sjölund sa...

Det är ett sådant sött par Lady och Lufsen.

Här har regnet upphört, dom lovar bättre väder under eftermiddagen :)

Ha en toppen promenad du och vovs!
Kramen♥

Åse sa...

De är sötandevdär två ! Grått även hos oss i Skåneland men det gör inget så länge regnet håller sig borta ! Ha en fin torsdag ! Kram

Åse sa...

Som jag stavar skulle ju stå, de är söta de där två ! Tjingeling !!!

Aurora sa...

Absolut sötare. Ser jag Patrick Swayze så tänker jag bara på min svåger. De kunde vara tvillingar. Kram

Annette sa...

Ja Lady och Lufsen är nog det man gillar mest.Och sedan får man pussar av tjejerna varken man vill eller ej.Vi ska snart också kila ut en sväng också.Men det utlovas vackert väder såg jag i morgon.Bara att hoppas det är sant.Kram vännen

Siita sa...

Hejsan. Nu har vi Thea här. Ser ut att klarna upp. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Lady och Lufsen slår allt! :)

Rigmor sa...

Säger som föregående...Lady och Lufsen, det kan man kalla kyss!! För övrigt tror jag Peppes blöta pussar är bäst...
Här är det lite förberedelser inför färd till Rättvik i morgon, när jag vaknar...ska ju jobba nu i natt, och några timmars sömn behöver jag nog i morgon förmiddag, annars blir jag på ett hiskeligt humör...och då kanske vi fortsättningsvis inte är lika välkomna dit opp!! Som extra gardering har jag bakat en smarrig kladdkaka att ta med, ifall blodsockret och humöret dalar...
Ha en riktigt skön dag och en bra helg, hörs snart!!
Kram kram

Yvonne sa...

Jag föredrar nog Lady och Lufsens,men... den första förälskelsekysen som kändes ända ner i tårna ,den kommer man
ihåg :-D....Ok då tar vi kompledigt nu tillsammans Vi börjar med en nap??!!Kram!

Sanna sa...

Jag håller med dig och tycker alla kyssar är lika vackra i filmer oavsett vem som kysser vem. Det är ju för stunden man ser filmen men vartefter så försvinner åtminstone de här detaljerna för mig. Det finns ju några gamla klassiker som slår allt men om det bara gäller kyssen så vette-sjutton...hehe. Tänker på Borta med vinden bl a. Kärleksspänning från första scen.

Ha det bäst vackra Mita och vi hörs!
Kramar♥

Gilla sa...

Jag föredrar ju Gubbens och Baloos intensiva kyssar! ;-D

Sv: vi hade resten av pankisarna till lunch idag. Det blev över igår.

Jag såg nu att du hade köpt såna orkidéer. Det var ju SÅ vackra. Min tappade resten av blommorna förra veckan. Jag har ju tillochmed lyckats att få skott på en, som numera är död. Men ättlingarna lever och har blommat många gånger.

När blomman har blommat över, så ska du låta stängeln vara kvar. Den blir torr i toppen liksom lite brun. Då klipper du av toppen och vänta, så kanske det kommer skott. Den som just blommade över har just att skott, men man får ju vänta att plantera dem, sen rötterna har kommit. Jag har alltså lyckats med åtminstone 4 vita brudorkidéer.

Kram/Gilla

Diana sa...

Sötaste kyssen om inte nåt annat! Eller kyss och kyss... kyss blir det väl när tunga är involverat?
Jag blir både glad och ledsen när jag ser Lady och Lufsen på julafton, tänker på min lilla svarta Pepsi som var samma ras som Lady.

Sv: Haha, Sunes sommar! Det måste ha varit 20 år sen eller nåt! :)

Anonym sa...

Hej Du,,av alla filmkyssar så kommer jag mest ihåg den i "Härifrån till evigheten"mellan Burt Lancaster och
Deborah Kerr,spåg den i mitten av -50 talet,,så mitt minne är ganska bra..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Jag kan inte komma på en endaste fillkyss just nu... Jösses, jag behöver näring! :-)

ansepanse sa...

jag håller på Lady och Lufsen jag :)
här hade vi lite regn och lite sol :)
kramar