Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 3 oktober 2012

JAG FÖLL FÖR FRESTELSEN

Orkidéer har jag inte haft så mycket till övers för. Dom är jättevackra när dom blommar,men dessemellan är dom enbart tråkiga. Men nu har jag sett så många bloggare som talar sig varma om dom och visar upp sina "älsklingar" med stolthet när nya blommor kommer...*
Därför idag när jag åkte hem från sjukgympan så tog jag vägen förbi Plantagen och köpte förutom Ljung, två stycken Brudorkidéer också. Det blir nog lagomt för mig att börja med dom, så önska mig lycka till nu...*
Längst fram står en " Julstjärna" men just den här sorten heter Princess och kommer den här tiden innan dom andra Julstjärnorna gör sitt intåg. Jag köpte en förra hösten också,dom är så fina tycker jag.
Lite mer bilder på dom vackra Orkidéerna...

                   
För att vara tagna med mobilen tycker jag dom blev otroligt bra.
Dags för kvälls teet och sen se vad det finns på tv,n. Men inte Dallas i alla fall, det är inte min "cup of tea" **
Ses....♥

16 kommentarer :

Susanne P sa...

Orkidéer är så fina men tyvärr så har jag ingen som helst tur med dem.
Jättefina bilder! Jag tycker se mej en lite ängel mitt i blomman! ;)
Kram

Rantamor sa...

Jag önskar dig lycka till med dina blommor...orkider heter det ju väl..
jag bara älskade dom förut och hade ett tjugotal...
dom var mina ögonstenar.
Men nu har jag helt slutat med blommor från affär`n,
min trädrård mina blommor är den vilda trädgården...naturens, och jag njuter så mycket av den...
och den behöver aldrig rensas eller ansas....
den bara är och är så vacker...överallt där jag befinner mig....

Tgingelingen vännen och lycka till med dina underbara orkidèr...

Majken sa...

Jättefina orkidér :-)
Hoppas du kommer lyckas med dem :-)

Gick det bra hos sjukgymnasten?
Ha en fin kväll!
Kram

Nett sa...

Ljuvligt att du föll för dem, jag önskar dig givetvis lycka till med dem, du klarar säkert av det fint :) Kram

Yvonne sa...

Lycka till med orkideerna! Nu intar jag sängen. Nattikram och pööss.

Anonym sa...

Orkideer är lätta och underbra.

När de blommar spolar jag dem under badkarskranen i krukan en gång i veckan och varannan veckan när de inte blommar. Sen får de stå och rinna av några timmar.
Man ska inte kasta dem efter blomningen utan ställa dem bakom gardinen om man tycker de är fula.
SEN kommer det nya skott o knoppar.

Men får man "ullöss" i dem är det kört. Det är små vita tussar. Jag köpte orkideer förr på Hötorget i Sthlm kunde inte låta bli de var som karameller så fina. MEN de smittade ner de andra o jag fick kasta alla.

Klart att du klarar dem!
Lycka till säger jag
mellan Frövi och Örebro

Mita sa...

*Svar till anonym*
Tack för tipset med vattningen, det är den som kan vara lite knepig tycker jag. Men dottern skvätter på lite vatten ibland och hennes kommer igen och blommar, så det kanske finns hopp för mig också,hehe...
Tack för lyckönskningen,
Kramar**

Siita sa...

God morgon. Olika sätt att vattna orkideér Min dotter låter dom stå med fötterna i vatten tills det torkat bort ca 2-3 veckor sen fyller hon på igen o dom blommar nästa jämt. Hon får tom nya skott mitt på blomstjälken på en del. Nu snart bär det av till Nora o hämta Thea. Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja nu är jag tillbaka från den ofrivilliga frånvaron..Skit Telia,har ej haft kontakt med nätet sen tisdag em..Svaret på remsa 2 är ute nu..Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon1 jag intog sängen ganska tidigt..vad har du i teet eftersom du blir sömnig ;-D....Det var en vacker frestelse du föll för !! Morgonkram!

Anonym sa...

MMors,,ja jag och Loke fortsätter med en till mysdag,han är lite hostig,kanske vi åker en sväng till Arlanda och kollar på flygplan,,Moa är på dagis,jag ska hämta henne på em..Ny remsa kommer snart..Haé Kram.

Yvonne sa...

Den har blommat två gånger nu.Ta kompledigt du med! så känner jag mej inte så ensam.. Ha en bra dag!

Browneyedgirl sa...

Så fina dom är =) Lite nya blommor kan förgylla vardagen.
Lycka till <3 Kramen

Anonym sa...

Hej igen.
tror att orkideer o hundar har något gemensamt *L*
Orkideér, hundar och deras ägare o mattar/hussar anpassar sig efter varandra.
Det är ju på gamla blomstänglar som nya knoppar kommer. Men att låta rötterna stå i vatten tror jag inte på.
Ja-du Mita HUR ska det gå tror du,
haha

Lycka till
från samma fega anonyma

Annette sa...

Jag älskar Orkideerna har sju stycken och dom har börjat blomma nu.Men håller med dig när dom blommar så ser dom inte så fina ut.Min svärmor hon kan verkligen med dessa blommor.Om jag inte minns fel så har hon 14 stycken olika sorter.Har fått många bra tips av henne.Kram

Yvonne sa...

Jag tog fika utan kanelbulle.Kram!