Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 7 oktober 2012

KLÄMDAG NU♥

Jag läste nånting som verkar rätt smart i en tidning.
Bara varannan kvinna känner igenom sina bröst varje månad,och jag tillhör faktiskt dom som slarvar trots att det är så viktigt.
Men den som har svårt att komma i håg att undersöka brösten kan nu få en påminnelse varje månad .
Antingen via Facebook eller med sms.
Boka in din klämdag på facebook.com/klamdagen eller klamdagen.se.
Där finns också instruktioner för hur du ska göra för att hitta eventuella förändringar.

                       

Idag är det ett strålande fint väder igen, en riktig ute dag. Fast jag ska nog hålla mig lugn i dag. Vet inte om jag gjorde nånting fel i går, för i dag värker ryggen värre än den värsta tandvärk eller hur jag ska säga. Ingen höjdare att sitta, så jag blir inte långvarig här just nu. Maten står på schemat också och sen blir det en tur hem till gubbens brorsa. Han fyller i veckan så vi uppvaktar honom i dag.
Ses...♥
Ni kan få njuta av en bild på mattes älskling♥
    Peppe njuter av solen♥

17 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Jag är oxå riktigt slarvig med detta. Men det tar ju inte lång tid att känna igenom sina "tuttar"
så det måste bli skärpning med något så viktigt!

Jaså, du har toppen väder idag oxå.
Här är det grått och mulet, väntar bara på att regnet ska dala ner :(

Puss på nosen till snyggingen♥
Kramen till dig vännen♥♥

Siita sa...

Jag känner på min tutte varje gång jag duschar, känns medan man tvålar in. O är det något fel så känns det jättebra. Jag vet det. Kramar i nu mulet väder.

Åse sa...

Usch då krya på den onda ryggen, som alltid härlig bild på fina peppe ! Kram Kram

Nett sa...

Tror nog att det finns många kvinnor som slarvar med att känna över sina bröst. Hoppas att ryggen din blir bättre under dagen. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Jo du har alldeles rätt min fru hette egentligen Birgit,,men hon bytte bort det till Birgitta,för många år sen..
Usch o fy,hoppas din rygg blir snäll mot dig,fort nog..Haé Kram.

Yvonne sa...

Jag har inte FB men får väll komma ihåg ändå att klämma..Vi har haft solen ,men även regnet idag! Dom killarna var drillade i städning! Kram!

Miss Juni sa...

Heeej! Ja, det var verkligen längese´n! Men visst minns jag dej! ;)
Vi har ju startat butik för knappt ett halvår se´n, och butiksbloggen har jag oxå på blogspot. Tycker den är bra mycket bättre än metrobloggen, så jag tänker flytta dit. När jag blir färdig till det...

Kul att höra från dej!
Nu får jag läsa ikapp lite här! ;)

Anonym sa...

Åhäjaja !! Jag ser allt hur Peppe njuter i solskenet. Ha det bra !

Diana sa...

Ibland klämmer jag på tuttarna, men jag blir ju faskien nojjig... vilka "knölar" är de vanliga liksom. Haha!

Majken sa...

Mysigt han har det Peppe...

Hoppas din rygg ger med sig snabbt. Är ju så jobbigt när det värker så... :-(

Ja man kanske skulle boka in egna klämdagar :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

klemdag ja, jo men jag tror jag är ganska duktig med de där faktiskt. Jag vill tro de:)
Lika så alla undersökningar av olika slag man kallas till, jag förstår inte att folk bara hoppar över sånt, vilket många gör har jag hört. Knepigt.
Vi får vara rädda om vår kropp!!

vAr rädd om dig o hoppas värken i ryggen ger med sig o att kalaset var trevligt.

Kramiz

Susanne P sa...

Klämmdag...det är bra om det införs för jag tror att man är alltför dålig på att klämma igenom sina tuttar.
Hoppas att din rygg snart blir snällare mot dej.
Kram

Yvonne sa...

Nu är jag så trött att jag håller på att slå huvudet i tangentbordet.Och ändå så sov jag en stund på kalle moreèus.. Nattikramen och Pöössen!

Annette sa...

Klämdag för tuttarna vore kanske nått.Fast jag är kanske inte så duktig på det.Peppe ser verkligen ut att njuta.Det har tjejerna också gjort nu när solen har varit framme.Hoppas du snart är bättre från det onda i ryggen.Kram vännen

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Det verkar som om du och jag har samma vanor.Ha en bra dag vännen! Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Härligt att få sitta med näsan mot solen lite =) Är man inte bortskämd med. Hoppas ni får en fin dag vännen <3 Kramen

Camilla sa...

Klämdag...får man ledig från jobbet då? ;)
KRam!