Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 9 oktober 2012

NU ÄR DET ROLIGA SLUT

Här kommer lite nytt "bra att veta" sånt gillar jag..*
Frustrerade kvinnor runtom i världen har fått svar på  varför män ofta somnar direkt efter sex♥
Jo det är för att deras hjärnor talar om att det är dags att stänga av - eftersom det roliga är slut - följt av en rejäl dos avslappnande hormoner. Det visar en ny forskning.
Varför hela 48 procent av männen ibland knoppar in mitt under sexakten, får man däremot inget svar på..*
Källa Daily Mail.

                                          Bild lånad på nätet*
Jag var ju till det stora köpcentret förut i dag, men kan ni tänka er. Jag köpte bara det jag skulle ha till sonen,inget annat..* inte likt mig eller??
På eftermiddagen var jag duktig och tog dom sista garderoberna, så nu är det klart,SKÖNT!
Dags nu för maten,magen knorrar ordentligt..*
Ses...♥
     Peppe dricker vatten ur presenningen på sandlådan..*

18 kommentarer :

Yvonne :-) sa...

Intressant om sex och män*L* Duktigt av dej att klara av köpcentret utan att ha köpt halva eller en dal av det.. Har inte hittat något räcke!!! Kram!

Siita sa...

Hej igen. Här får jag snyta mej var tredje min nu. Susar förfullt i skallen, inte bara min tinnituss. Kram

Ama de casa sa...

48% som somnar under tiden? Det var illa... :-)

Rigmor sa...

Förvånar mej inte ett dugg, det där med männen...de tänker då bara på nöjen...!!
Vilken karaktär du hade idag, var det inget som föll på läpp?? Det har hänt några gånger faktiskt för mej också, men värre var det på marknaden i helgen...
Å vet du...när jag kom hem från jobbet idag, då låg det en STOR död mus/råtta I SOVRUMMET!! Och det värsta av allt...båda kattdamerna har varit inomhus idag, och den låg inte där i morse...vilket måste betyda att någon fångat den inomhus under dagen! Nu funderar jag på att sova i husbilen i natt...
Kram kram vännen!!

Aurora sa...

Man får väl vara glad på att de tänker på nöjena.;) Kram

Aurora sa...

Man får väl vara glad på att de tänker på nöjena.;) Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, se män... vi kan vi! :P

Majken sa...

Extra gott vatten där kan jag tänka mig :-)

Väldigt vad du höll hårt i slantarna idag, men nu när du vet vad som behovs inköpas.. Ja det gapar väl tomt i garderoberna? Så får du iväg på shoppingtur igen ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Susanne P sa...

Så...då är det helt normalt då?! ;) ;)

Kram

Yvonne :-) sa...

Nu... ska jag inta den renbäddade sängen.. Nattikram och Pööss!

Diana sa...

Jag har läst det där om männen, och att det är tvärtom för kvinnor.... vi blir "speedade". Lite konstigt att vi blir tvärtom. :)

Semester & Mat sa...

Aha, trodde garderobsrensningen hörde ihop med shoppingrundan ;)

Kram

Anonym sa...

Tittar in och säger hej till Peppe ! Ha det bra !

Yvonne sa...

JGodmorgon! Jag tog ut mej totalt när jag sprang och letade efter ett räcke ,så det blir tidigt i säng.jag kände när du stoppade om mej.Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken mysig bild. På peppe alltså ;)
Kram.

Browneyedgirl sa...

Så fin bild på Peppe =) Hoppas ni får en mysig onsdag! Kram

Camilla sa...

Där ser man...man lär sig alltid något nytt :)
Kram!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Hahaha ... är det därför :D

Tänk vad det är gott med kallt vatten som stått på utsidan ..