Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 8 oktober 2012

SUPERNYTTIGA FRÖN**

Jag kan tipsa om några nyttiga frön som jag i min tur blev tipsad om för ett tag sen...
Chiafrön, som är en jättenyttig hälsobooster. Endast 2 tsk ger mer omega -3 än en laxfilé, kalk som i flrea glas mjölk och 30 procent mer antioxidanter än i blåbär.
Strö fröna över sallad,gröt, i mussli, i och på bröd och pastarätter.
Dom säljs i livsmedels affärer.  30kr för 170g.
                             
Jag kom till skott i dag föresten. Det blev i alla fall en garderob rensad och sommarkläderna bortplockade. Nämligen min garderob, den tar längst tid konstigt nog,hmm...men skönt, nu är den gjord. Gubbens får jag ta i morgon om lusten faller på mig igen..*
Nu ska jag göra mig en stor mugg te och kura upp mig tv soffan..*
Ses..♥

                                               Bild lånad på nätet*

12 kommentarer :

Majken sa...

det var redigt gjort :-)
Men gubben kan väl ränsa sin egen med lite stöd av dig ;-)

Tack för tipset ska kika efter dessa frön :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Anonym sa...

Kväller,,ja dom tjejerna,är goa att se på,,sen kan dom sjunga oxå..Och du,låt gubben fixa sin garderob,så kan du knalla ut med Peppe,,Haé Bra Kram.

Yvonne sa...

Nu är det dags att inta sängen. Så.. natti vännen och sov så gott! Kramen och Pööösssen!

Maria sa...

Dom där fröna kan man kanske ha i baket också, jag som har så mycket jäst nu borde kanske köpa sådana också. Va du e redig som rensar i garderoben de borde bli gjort här också men de hinns nog me.
Kramizar

Diana sa...

Låter som bra grejer, speciellt för mig som inte äter fisk och sånt!

Annci sa...

Jag tackar oxå för tipset.. ska jag absolut prova. Gott att få rensa undan lite ibland.
Hoppas det blev en mysig stund i tv-soffan och att teet smakade gott.
Ha de härligt ☺

Semester & Mat sa...

Aha, dessa frön ska jag kolla efter när jag åker förbi affären vid dagishämtningen. De lät ju väldigt nyttiga :)

Kram

Siita sa...

God morgon. Har ont i halsen idag. Får se vad det blir av det, hoppas det går över. Blir det värre får jag väl sjukskriva mej. Här har regnat inatt men inte just nu. Grannfrun min kom hem igår, har varit borta i 4 veckor, någon hade slangat ur hennes bensin i bilen. Fy så tråkigt. Kramar

Aurora sa...

Morn. Är inte speciellt förtjust i alla dessa frön som finns i bröd etc. Ibland vill man ha ett vanligt bröd. Kram

Browneyedgirl sa...

Bra att du påminnde mig =) Läste om detta i en tidning för ett tag sen, men dom fanns i butiken och sen har jag glömt =) Ha en mysig dag <3 Kramen

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Hoppas att du har sovit gott!! Här regnar det och det ser ut att bli dagsregn.Ska kolla om konsum har fröna. Ha en bra dag! Kram!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Då ska jag ta att prova dessa frö. Ska baka idag var det tänkt.

Tack för info :D