Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 2 oktober 2012

TA EN KAKA MOT SÖTSUGET

Sant eller falskt? Jag läste i en tidning att om överviktiga personer äter en rejäl frukost och avslutar den med en kaka, så går dom ner mer i vikt än dom som äter en liten frukost utan kaka.
I en studie som gjorts såg man att dom som fick en kaka till frukost gick ner 18 kilo mer på nio månader jämfört med dom som inte fick det.
Sannolikt tror dom att det något oväntade resultatet beror på att den lilla godsaken håller sötsuget i schack en stor del av dagen.
Jamen fantastiskt om det vore så..??
Själv klämde jag i mig en nybakt bulle förut till fikat, så jodå, det blev bullbak..♥
Jag tror jag har bakat och stått i så mascaran åkt ner under ögonen....
                                          
Så nu doftar det nybakt i hela huset, och kan ni tänka er,solen kom fram på eftermiddagen...*

                                                          

16 kommentarer :

Veiken sa...

Jöses, en kaka till frukost! Inte dåligt - man fan tro't sa trollet!
Om jag skulle testa, lovar jag att jag skulle öka i vikt! Kärringen mot strömmen - serru! : KRam

Siita sa...

Skulle kunna prova, men har en tvåbent här som inte kan låta bli kakorna. God ser bullen ut. Kram

Rigmor sa...

Tyckte väl det luktade nybakat ända hit...så gott!! Å det vore väl för väl om de kom på att det är nyttigt med lite gott till fikat, kan ta den dieten direkt...!!
Har inte gjort särskilt mycket nyttigt idag, legat under filten ett par gånger, målat lite i ett skåp, och konstaterat att solen skiner även genom skitiga fönster...
Sen är jag nog inte vid mina sinnens fulla bruk, lovat att jobba natt i veckan på ett ställe där jag aldrig varit nattetid förut, men vem är rädd för vargen här...?? Inte jag, har nog inte förstånd till det. Det kommer säkert att gå bra, alldeles förträffligt bra...***gapskratt***!!
Ha en bra kväll vännen!!
Kram kram

Rantamor sa...

Härligt med nybakt och det doftar ju så underbart.
När vi kom hem från vår havstur idag så kom grannen in med en påse nybakta bullar...
snacka om att vi har snälla grannar.

Tjingelingen.

ansepanse sa...

jag tror nu inte riktigt på det där, de kommer fram med så mycket som sedan inte stämmer ändå och jodå, solen var här en liten stund också, fast det var mellan regnskurarna
kramar

Ama de casa sa...

Jag har också moffat i mig en bulle idag, men den hade nån annan bakat. Gott var det i alla fall (MYCKET godare än om jag själv hade gett mig på bullbak...) :-)

Herr Nilssons Fru sa...

Jag luktade mig hit...mum...s vad de lukatar gott. Kan du vara snäll och sätta fram lite kall mjölk också jag är snart där:)

Jag tror att man tror att ju mindre man äter ju mer går man ner, så är de nog inte för i själv verket äts de nog för mycket om man äter sällan. Jag äter ganska ofta, men lite o aldrig godis. Har inget sötsug alls längre.
Kramiz

Majken sa...

Åhhhh vad gott med nybakade bullar... mmmm får nog övertala mekn eller barnen ngn dag & baka lite.. fixar inte att kavla längre & spec inte nu när jag har problemen i bröstryggen...

Ha en fin kväll!
Kram

Majken sa...

Åhhhh vad gott med nybakade bullar... mmmm får nog övertala mekn eller barnen ngn dag & baka lite.. fixar inte att kavla längre & spec inte nu när jag har problemen i bröstryggen...

Ha en fin kväll!
Kram

Anonym sa...

Näe vad är det jag ser har du tagit Peppes bulle ??!! Fy på dig matte ! Ha det Bra !

Semester & Mat sa...

Aha, är det så ;)

Yvonne sa...

Tyckte att det luktade ända hit från Mitas bak!!! det där med bulle på frukosten tror jag inte på.Natti min vän och sov så gott! Kram och Pööss!

"Gasfoot" sa...

Oj vad det ser gott ut!
Det var längesedan jag fick nybakade bullar. Det var då man kunde känna doften av nybakat i näsborrarna.
Kan troligen inte baka, sen å andra sidan så har jag ingen bagarmössa.
Önskar er en härlig dag med många goa sockerbullar.
Smack mitt i degen!

Camilla sa...

Du..den där bullen såg god ut.
Nybakta bullar är ju sååå gott. Och doften i huset...mmmmmm.
Kram!

Nett sa...

Tror en hel del på det, eller till viss del. Tänker på i andra länder, de brukar alltid avsluta en måltid med ett frukt och det sägs vara den rätta balansen med det vi äter. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Bulle till morgonen kommer inte att synas på dej.Du har inte ett kilo att gå ner.Morgonkram!