Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 13 oktober 2012

VAD VÄNTAR JAG PÅ?

Jo den här lille killen, han flyttar in hos oss  i morgon på söndag.
       Bedårande söt eller hur?
Något namn har jag inte kommit på än, men det ger sig,jag har några på gång...*
Så vi åker ner och hämtar honom i morgon, han bor en bit utanför Linköping hos fina bloggvännen Malin
med familj. Det ska bli så roligt.
Nu får Peppekillen lite konkurrens, men samtidigt en kompis,för kompisar blir dom när allt det nya har fallit på plats.
Så nu vet ni vad jag gör i morgon i fall ni undrar..*L*..

Idag har det varit en liten glad tös här. Ida kom och stannade ett par timmar medans storasyster Amanda var på kalas. Hon ville också gå bort och fika,och då passar det ju bra att åka till farmor och farfar.

Dags att fixa lite mat och kolla Körslaget sen..*
Ses...♥

26 kommentarer :

Rigmor sa...

Men....!! Hur avundsjuk blir jag inte nu dåååååååååå????????????? En valp?? Så bedårande söt...Så stolt storebror Peppemannen kommer att bli nu...
Ser att lilla Ida fixade något gott till fikat också...med koncentration!!
Kör försiktigt i morgon, och skulle du äventyrs ångra ditt köp...ja då kan du stanna här på vägen så kan jag ta över det lilla knytet...
Kram kram

Aurora sa...

Vilken mysing. Ta det försiktigt när ni kör ner.Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Oh så mysigt, en valp:)
Så härligt för Peppe att få en kompis. Två hundar har jag alltid trott på, de får så stor nytta av varandra o är aldrig själva.

Skojade med gubben idag att jag vill ha en pytteliten hund, jag kunde klä på och bära omkring,,,,haha han gick inte på de;) nä hundar ska vara hundar inte leksaker,

Kramiz

Diana sa...

Så du köpte en av Malins valpar, vad skoj!! Grattis till er!

Annci sa...

Meen så söt man kan va då!!!!! Jisses,,, vill ju bara krama en sån liten going...
Men ooh så den lille tösen är inne i sitt värv :) :)
Lycka till med hämtning och kör försiktigt.
♥☺♥KRAM♥☺♥

Hörni sa...

Åååhh vad roligt, du ska köpa en av Elsas valpar. Han är så SÖT så det är inte klokt!
Och supersöt liten tjej också. Det är så härligt med barnbarn.:)

Yvonne :-) sa...

WOW!! Så söt!! Hoppas att allt ska gå bra med "killarna" Då är du tvåhundsmatte nu! Stor nattiskram och Pööss!

Yvonne ♥ sa...

Jag tror att det kommer att gå alldeles utmärkt! Malin är en mycket seriös uppfödare..En till nattikram och Pööss!

Anonym sa...

Kväller,,Hade mina aningar,,men jag anade fel,,Kul med en ny liten familjemedlem,liten men pampig,,han kan heta "Pampas"..
Haé Kram.

Maria sa...

Nu blir säkert Peppe glad att få en liten en å beskydda och lära.
Det finns väl inget sötare än en liten valp.
Lycka till när ni skall hämta den.
Kramizar

Fina Frun sa...

Åh så söt! (gäller både lilltjejen och vovven)

Siita sa...

God morgon. Kör försiktigt när ni är nere o hämtar den söööööta valpen. Ser så kramgod ut. Jag får bara en hård spis. Men den är gratis. Får den av anonym mellan Frövi o Örebro. Kramar

Browneyedgirl sa...

Ohhh så mysigt och vilken sötis =) Vilken lyx vännen att få gosa med denna lilla =) Härligt att få hämta hem vovven. Lycka till <3 Kramen

Camilla sa...

Åååå...sååååå söt!
Kram!

Hörni sa...

Sv: Det ska bli jättekul att läsa hos dig hur det går för er med Elsas lille son. Om du berättar i bloggen vill säga, men det gör du väl? :D

Nett sa...

Men så söt, vilken familjemedlem ni kommer att få. Ha en fin Söndag. Kram

Anonym sa...

Oh så söt lilla valpen är, o stora vovven blir nog glad kan bli kul o se dem busa runt:)

Majken sa...

Nämen Åhhhh är det DU som ska ha valpen :-))) Åhh vad roligt.. Kommer följa den lille strapatser... GRATTIS!!!
Nu blir det lite annorlunda för Peppe att få någon att ta hänsyn till....

Åhh vad mysigt... Du kommer bli så förälskad....

Ha en riktigt fin söndag!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Men å å å så roligt. Vad glad jag blir för allas er skull! :)
Kram.

"Gasfoot" sa...

Skriver som alla andra på bloggen. Åååååå vad söt!
Undrar hur Peppe skall reagera eftersom Peppe alltid har fått spela ”förstafiolen” där hemma?
Önskar er lycka till med det nya tillskottet.

Kram från Norrbotten.

åse sa...

Men Åh Grattis vad härligt med en valp i huset och så kul för peppe med en kompis. Kram Kram

Diana sa...

Det är söndag idag, när får vi se honom? :)

Rantamor sa...

Vilken söt liten krabat du ska hämta....
fast ditt barnbarn var då ändå sötare kan jag bara rapportera.
Vad är som barnbarn...man blir rent stollig juh.

Lycka till med den nya vovven.

Tjingelingen.

Znogge sa...

Hur söt som helst! Grattis och lycka till med valpen!

Siita sa...

Theas nya kusin ska heta Lowa. Kram

Anonym sa...

Naturligtvis så skulle jag kalla honom för PRICKEN med tanke på alla prickarna i pälsen. Roligt för Peppe att få en kompis att leta godis med He He He !!! Ha det Bra !