Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 18 november 2012

BAMSE LÖSER KORSORD

En av gubbens favoritsysselsättningar är att lösa korsord, det är ren avkoppling tycker han. I dag när jag kom hem med Peppe från en tur nere vid Rynningeviken, så satt gubben vid köksbordet med Bamse i knät,båda var djupt koncentrerade på korsordet..*
Det verkar som Bamse till och med  håller på att somna.  Ja dom hade nog haft det riktigt skönt medans vi var borta.
Skönt var det för Peppe också med lite egentid tillsammans med matte...*
Riktigt gråväder som vanligt, men det är rätt fint med diset över sjön...
                                   
                                          
        På väg hem stannade jag vid Coop konsum och köpte lite gott till fikat. Precis när jag hade fikat färdigt så ringde min lillasyster,och då blev det såklart långprat i säkert över en timme. Vi har alltid så mycket att prata om och gubben kan inte förstå hur vi orkar att sitta så länge..*L*.. inga problem,vi skulle kunna prata mycket längre. Samma gråtrista väder nere i Lerum hade hon, men faktiskt nu på kvällen så klarnar det upp och jag ser en del av månen.
På Bamses lilla kvällprommis  fick han ha sin reflexväst på sig, storlek small. Peppe har storlek extra large..*
  Det blev mörkt,taget med mobilen..
Idag har det verkligen blivit en fika dag. Hemma och borta i omgångar, så nu klarar jag mig gott och väl till i morgon. Ikväll får det bli te och en god baguette..*
Ses....♥
           Bild lånad på nätet*

                                 

18 kommentarer :

Siita sa...

Har varit hos Ingela o käkat. Toppen god kycklinggryta med svamp. Dom andra fick potatis o jag blomkål. Kramar

Majken sa...

Inte dumt för Bamse & husse att ha egen kvalitetstid... & jag kan tänka mig att Peppe tycker det är skönt att komma hemifrån med matte ibland :-)

Ha en mysig kväll!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Just ja, din syster bor ju i Lerum, inte långt ifrån där jag bor :)
Så sött han somnat där i korsordet, lillBamse.
Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

Egentid är bra både för hundar och barn:) på helgerna delar jag alltid mina hundar o var och en får sin tid o promenader med matte. Tror de behöver det efter att alltid vara tillsammans i veckorna.

Vem löste korsordet till slut kan man undra, husse eller Bamse:)

Kramiz

Annette sa...

Han börjar bli duktig nu Bamse.Löser korsord också.Det är nog bra med egen tid för Peppe.Valpar kan nog vara jobbig.Fina höstbilder du har tagit.För det känns ju inte som vinter ännu precis.Hoppas du fick pengar tillbaka för köttet.Kram vännen

Hörni sa...

Lösa korsord är riktigt kul. Jag ser att Bamse tycker detsamma. :D

Anonym sa...

Kväller,,Jo denna gången fick jag inte sparken i alla fall,hon var väldigt Snozig,,sen tycker hon om när jag kliar henne på ryggen,så det har jag gjort både länge o väl..Att hon hade namnsdag förstod hon inte,,hon såg att det stod Moa i almanackan,,sen var det inget mer med det..
Goa Bamse är nog lite teött på korsord..Haé Kram.

Yvonne sa...

Ni har var sin "påg" att mysa med.. godnatt vännen Kramen och Pöössen!

Fenixmonas sa...

Slitsamt o tröttande att lösa korsord med husse...hehehe...Väldigt bra med reflexvästar, det borde alla människor också ha nu när det är så mörkt! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Det var en bra dag igår ,jag lyckades hantera mej. Ha en bra dag . Morgonkram!

Camilla sa...

Tur att dom hjälps åt med korsordet ;)
Vad bra med reflexväst. Det borde alla ha. Hundar som människor. Möss som älg ;)
Jaja..det sista kanske jag tog i. Men nog vore det bra?
Kram!

ansepanse sa...

:) gubben din sov inte likadant som Bamse då? det skulle min ha gjort
egentid med matte :) det tror jag Peppe uppskattar
kramar

Rigmor sa...

Älskar dina bilder från viken, även när det grått och disigt!! Får väl ta mej en tur någon dag med kameran...
Jag vet...man blir trött av att lösa korsord...underbar bild på Bamse med husse!!
Önskar att alla vore så kloka som du så de hade reflexvästar på sina hundar!! Har flera gånger varit nära att köra på en liten hund här i trakten, vars matte har väst men inte hunden, och hunden har dessutom oftast lååångt koppel...Snart stannar jag och i vänlig ton förklara hur dåligt han syns, svart och liten som han är dessutom!!
Ha en fortsatt fin måndag, nu väntar jobbet för min del.
Kram kram

Nett sa...

Härlig egentid de har där :) Så mysigt det såg ut. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Jo min helg blev Snoozig och bra,,vi firade sonhustrun oxå i går hon fyller år i dag,och hon heter Elisabet även hon i andra namn..
Seså väck vovvarna nu och ta en runda i finvädret..Kramen.

Åse sa...

Fina de är, grå väder har vi även här även om morgonen började så bra med frost och sol! Men nu dimma och rå kallt ! Kram kram

Fina Frun sa...

så mysigt både för er och vovvarna :)
Syrran har jag inget problem att prata bort en timme eller två med ;)

Yvonne :-) sa...

Du får låta gubben ta hand om Bamse de kan ju lösa korsord ,så kan du och Peppe gosa i sängen.. ha en bra dag! Kram!