Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 25 november 2012

BOKBESTÄLLNING

För en dryg vecka sen så beställde jag två barnböcker.Den ena är skriven av Lotta Modig som bloggar som Krönikören, och den andra är skriven av Åsa Lundkvist.
När Amanda och Ida är här så läser vi ofta böcker,och lite nytt är alltid roligt. Igår blev det ingen bokläsning, men nästa gång så...*
Idag har det verkligen varit riktigt gråväder,i morse låg diset tätt runt Svampen, och nere vid Rynningeviken var det ett mjölkvitt täcke över vattnet.
Det blev bättre sen frampå dan,men solen höll sig borta, och skymningen kom tidigt. Fikabesök av dotter med sambo blev det senare på eftermiddagen, det är alltid trevligt♥
Nu ska jag ta Peppes kvällsrunda sen lite senare blir det tv mys med te och baguette. Andra delen av Arne Dahls deckare är det i kväll,härligt..*
Haa de...♥

Have a Great Evening

                                    

16 kommentarer :

Siita sa...

Tunna sagoböcker går det åt här med. Köpte några på Maxi för en tid sen. Här lättade inte dimman på hela dagen. Kramar

Carina Sjölund sa...

Här har det varit grått och duggregn mest hela dagen. Men det blev en cykeltur till huset ändå :)
För man är ju inte gjort av socker, klart det ska vara mattes älskling då :)
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Susanne P sa...

"Klaraboken" är bara såååå bra!
Den kan jag, utan och innan till nu, vid det här laget! ;)

Dimma och blåst är inget väder för mej. Jag tycker inte om dessa väderlekar.

Sv. Äh, en liten svacka bara , inget allvarligt!

Kram

Yvonne sa...

Böckerna ser trevliga ut ,så ha en trevlig stund med dina barnbarn. Bilden är kanonfin! Nu är det dags att ha ett möte med kudden. Natti natti!

Majken sa...

Skönt att ni har haft uppehåll iaf :-)

Hoppas böckerna blir uppskattade :-)
När min son var liten och var hos mormor så läste man jämt favvoboken "Micke och Molle Vänner när det gäller" och så satt de på golvet och mormor mata sonen med Kiwi ;-)
Mysigt att gå vara hos farmor/mormor :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Fenixmonas sa...

Böcker är så fint att ha och kunna läsa för de små. Tyvärr så är ju TV:n det dominerande i många hem och böckerna har försvunnit allt mer. Jag läste mycket för barnen när de växte upp men barnbarnen har inte alla varit så intresserade och det är väldigt synd! Kramiz

Browneyedgirl sa...

Vilka mysiga böcker =) Och vilken underbar bild, ser jättefint ut!
Kram och ha en toppen dag <3

Diana sa...

Många som köpt Krönikörens bok nu, skoj! Jag väntar på att nån ska skriva om Prinsessan Diana. :)

Rigmor sa...

Sista bilden...helt underbar!! annars har jag knappt lagt märke till vad det är för väder i helgen...tycker det varit mörkt när jag åkt till jobbet, likaså när jag vänder hemåt. Vardagarna går bra, men helgerna, känns som alla andra ligger och sover utom jag...
Ser att du haft fullt upp i helgen, inga sysselsättningsproblem alls...Ibland kan det vara skönt när det blir måndag igen, lugnet sänker sig över huset och allt blir som vanligt igen...Själv är jag ledig, ska försöka få lusten att baka lite också...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Paula´z Blogg sa...

Inget regn här än,,mulet är det!
Det ska bli kallare o jag känner det i mina leder ;(

Ha en bra måndag!

Kram

Diana sa...

Sv: hemmet är verkligen en farlig plats! :)

Herr Nilssons Fru sa...

Ja tänk var tidigt barn börja gilla de här med sagor o sång. Jag började sjunga o läsa för mina barn o nu även barnbarn väldigt tidigt - de ger harmoni.

Kramiz

Annette sa...

Vilka fina barnböcker.Då blir dom lugna den stunden när du har köpt dessa böcker.Här har det börjat komma lite blötsnö.Men det ska ju bli kallare nu.Du är duktig att fota också.Fin bild fast det var dimmigt ute i går.Kram

Veiken sa...

Jättebra med nya böcker...det är så roligt att läsa för barnbarnen. Du, vädret är skit, men din bild är suverän! :) Kramar

Sussi sa...

Jag är på jakt efter bra barnböcker att ge i julklapp. Tycker inte det ska försvinna som det verkar göra nu i skuggan av allt datoriserat. Är så mysigt att sätta sig och läsa ur bok.

Kramisar

Krönikören sa...

Åh vad roligt att du köpte böckerna! Du kan väl berätta sen vad de tyckte?

Visst är Arne Dahl-deckarna bra? Jag är helt såld och undrar varför jag inte har läst hans böcker.