Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 1 november 2012

DET VAR EN GÅNG EN LITEN ROSETT

Utan att tänka mig för tidigare i kväll så hade jag hängt min behå över stolsryggen när jag klev in i duschen. När jag kom ut därifrån efter en stund så låg behån på golvet med Bamse bredvid tuggandes på den lilla rosetten som sitter mitt på. Tja, vad säger man? Det gäller att tänka efter före var man lägger saker och även kläder.
Bamse har lärt sig att uppskatta pannkaka.Fast säg nånting som han inte skulle uppskatta om det går att äta..*L*..
Peppe har fått konkurrens vid smakbitarna av pannkis. Bamse är helt fashinerad  av hur elegant Peppe fångar bitarna som jag slänger iväg. Han har lärt sig att sitta fint och ta ögonkontakt,och även vänta på ett varsågod, ja det funkar för det mesta i alla fall,och det tycker jag är duktigt,och nödvändigt så ivrig som han är.
Det är lätt att man smälter inför en sån liten goding♥
Den här snygge killen är inte dum han heller..♥
Nu ska jag dricka upp mitt te och gå en bloggrunda,men jag kommer garanterat inte långt innan jag somnar..*
Ses.....♥
                        

18 kommentarer :

Rantamor sa...

Hahaha...ja det var då tur att han bara åt upp rosetten och inte gav sig på resten också...
och visst är dom snygga dina vovvar...

Ha en finfin helg.

Tjingelingen.

Maria sa...

Ja vad ska man säga, söt är han då i alla fall å ser rätt oskyldig ut.
Jag är då kung säger Peppe från sin tron.
Ha de gott/kramen

Majken sa...

Då gäller det att lägga kläderna högt... Minns när Zingo var liten, sonenen papperskorg vittjades många gånger och inte alltid med så bra resultat ;-)

Ja du har så fina och duktiga hundar :-)
Bamse blir ju duktigare och duktigare :-)
Kram

Fenixmonas sa...

Tja...här gäller det att hänga dem högt, kläderna! Härligt i alla fall med dessa två herrar i huset! Kramiz

Aurora sa...

Det finns små rosa rosetter att ersätta den förlorade med. I dagens tider säljs de överallt;) Kram

Browneyedgirl sa...

Godmorgon vännen <3 Här kommer en fredags kram =)

Yvonne sa...

Godmorgon! Det gäller att lägga upp allt ,så att inte Bamse får tag i det. Dom är söta dina "pågar" .Du och jag la oss nog samtidigt igår. Ha en bra dag! Morgonkram!

Diana sa...

Storebror kan nog lära honom en hel del! Och vem hade inte velat ha pannkaka? Mums! :)
Min Pespi var ju en cocker och ja... de är limmade vid en. Och man kan aldrig få för mycket kel, snarare tvärtom -det finns nog risk att de dör om det inte blir kel på en halvtimme. :)

Camilla sa...

Hahaha...kanske Matte har lärt sig något av detta ;)
Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

Oppss...en god BH..han ser så bedjande ut, så pricis, så som man ska se ut när man verkligen vill ha något:)
Han är söt MEN Peppe är stilig, ja rent av snygg,,,flickorna sitter med här ibland vid datorn o slickar sig runt mun..hihi

Trevlig helg, själv ska jag..vara tyst, pratade med mammane i går kväll som sa - de kan ju bli redigt skönt att komma hem då..jag förstår inte vad han menade med de...

åse sa...

man lär av sina misstag ;-) duktig Bamse som kan vänta på varsågod. Fina bilder på dina två hjärtevänner ! Ha en fin fredag. Kram Kram

Anonym sa...

Hupp! Bamse är tydligen som mig han gillar tjejer utan BH. Gapskrattar så jag spiller mysli på golvet. hahahahahahahhahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!

Carina Sjölund sa...

Valpar är bara för underbar och busiga :)

Men peppegubben är stor och förståndig, gulleplutten♥
Ha en fin helg goa vännen!
Kramen♥

ansepanse sa...

de är riktiga sötnosar båda två, så det så, men visst är det så att du kan använda bh:n? det var väl bara rosetten som gick sönder?
Sv: och vet du, jag har alltid trott att du är lång, jag har tänkt Peppe är en stor hund så då är du säkert lång :D
kramar

Rigmor sa...

Oskyldig blick hos den skyldige...!! Inte har väl jag...menar du verkligen det matte....Så söt så man smälter direkt!! Men Peppemannen, han är för go´han med, jag älskar honom...klok kille dessutom!!
Hoppas du får en lugn och skön helg, gärna med lite sol...Ikväll ska det tändas ljus på gravarna, ska gå en liten runda på kyrkogården och få den där rofyllda sköna känslan i kroppen och sen hem och äta något gott.
Ha det så gott vännen, och tänk på var du lägger behån nästa gång...***blink, blink***...
Kram kram

Anonym sa...

Ja valpar är ett heltids jobb menkul att du börjar få honom o lära sig lite :) Fina bilder som vanligt och pannkaka är gott :)

Sanna sa...

Samma filt här också men Chabo gillar inte att ligga på sydetaljerna så jag vänder på den istället.

Stilig gosse den där Peppe också. :)

Trevlig helg Mita!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

De är så söta och fina båda två. Ha nu en mysig kväll.
Kram.