Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 4 november 2012

EN LITEN OCH EN STOR

Ja så ser mitt liv ut just nu, med risk för att bli tjatig. Men det tar upp mycket av min tid och jag gör ingenting halvhjärtat, och då menar jag mina vovvar, den stora och den lilla..*  Därför ligger mer tid på dom och betydligt mindre på bloggen som ni märkt.
Men man får ju tusenfallt igen av den tid man ger dom,och nu är det lille Bamse som behöver mycket tid. Men jag glömmer inte bort min fina Peppe för det, för det mesta gör vi saker tillsammans,men har jag nån hemma så delar jag upp det så det blir egentid för var och en.
Vädret är ju ingen höjdare gråtrist som vanligt,men tack och lov inget regn. Ute har vi varit en hel del, och Bamse fick duschas sen,han har en förmåga att rejsa in i rabatter och skita ner sig. Men det går ju snabbt att få honom ren igen.
Nu ska jag snart ta kvällsrundan med Peppe i mörkret. Bamse går runt med ett litet tuggben som en cigarr i munnen. Eftersom han gnager på en hel del så har lite olika modeller på tuggben överallt. Förut så tog Peppe ett av dom och hoppade upp i sängen. Då stod Bamse nedanför och skällde på honom, dom är precis som barnungar ibland..*L*..
Det är aldrig långtråkigt med fler hundar i huset...**
   Dagens bild på Bamseplutt..♥

                     
   Och min fina Peppe.....♥
   Ses....♥
                   

20 kommentarer :

Majken sa...

Bamse ville väl oxå komma upp i sängen & smaka på det där benet som såg så gott ut... Vad goa de är...

Jag kan förstå att det inte finns så mycket tid över för bloggen nu när du har en valp & en vuxen hund att tan hand om + annat hushållsarbete.. Men att ha hund/hundar ger så otroligt mycket tillbaka :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Åse sa...

De är så fina stor och liten och visst är det härligt att ha två ! Kram kram

Herr Nilssons Fru sa...

Hundar är livet, de e värda all den tid de kan få. Två ger dubbel grädje o så har de ju sån nytta av varandra, tänk bara nu när de blir ensamma kvar hemma sedan, så skönta att vara två.

Underbara bilder.
Kramiz

Carita sa...

Åh så söta hundar! Djuren ger verkligen mycket åt människan, jag förstår att du skriver om dem och visar bilder på dem!
Kram!

Yvonne sa...

Klart att du måste dela upp din tid med tre charmknuttar! Kram!

Hörni sa...

Förstår att du har fullt upp. De är så fina båda två! :)

Yvonne sa...

Jaa.. du har ju gubben din,Peppe och Bamse. Det blir ju tre!! Nattikram och stor PÖÖÖSSS!

Yvonne sa...

har kissat töserna .Hoppar i bingen nu!! PÖÖÖSSS!

Diana sa...

Jag kan tänka mig att det är en hel del arbete med två hundar, speciellt med en valp. Men de ger ju så mycket tillbaka. Kul att Peppe "bråkar" lite med lillebror, de får ju veta sin plats. Fniss.

Maria sa...

Ha smådjur där hemma tar mycket tid men oftast är det ju bara roligt, dom är så fina.
Hoppas ni får en fin dag idag/kramizar

Fenixmonas sa...

Nej, tråkigt i huset lär du inte ha...full rulle! Kramiz

Annette sa...

Godmorgon i stugan!Jag har inte heller hunnit med att blogga så mycket,Och inte med att kika runt heller.Har ju haft främmande i helgen av min uppfödare Eva.Vi har ju varit i Växjö på utställning.Det var en resa som heter duga.84 mil denna Lördag man är ju inte riktigt klok alltså.Men nu får det räcka för i år.Jag förstår dig att det är fullt upp när man har en liten valp i huset.Men visst är det roligt när man har två.Som kan busa med varandra.Duktig dotter du har som lagar så mycket gott att bjuda på.Ha en skön dag.Kram vännen

Anonym sa...

Oh jag förstår att Bamse och Peppe rejsar runt hela tiden He he !! ha det bra !

Browneyedgirl sa...

Tycker det är skoj att följa med dig och dina söta vovvar i vardagen vännen <3 Kram på er

Camilla sa...

Hmm...kan tänka mig att det är fullt upp med två hundar :)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så ståtliga och fina de är, dina gullisar.
Kram.

Carina Sjölund sa...

Klart du har fullt upp med dessa godingar♥
Men jag är inte så flitig jag heller för tillfället!
Men vi kommer igen vännen :)
Kramen♥

Ama de casa sa...

Klart att det tar tid med två hundar, men det är ju verkligen värt det :-)

Rigmor sa...

Nej men, det förstår jag...småbarnsföräldrar hinner inte sitta vid datorn hur mycket som helst...!! Å det är så roligt när du sen väl har tid att rapportera lite från "hundhörnan", hur det går och alla upptåg som den lille hittar på.
Fina bilder på de två!!
Kram kram

Nett sa...

Du kan aldrig bli tjatig ;) Förstår att de stora och små liven upptar din tid, de är så söta :) Kram