Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 30 november 2012

HANDSKEN ÄR NEDGRÄVD..

Ja har man en bushund så har man,en liten "gangster" fast en väldigt söt.  Snabb som attan hade han tydligen fått tag i min handske tidigare på eftermiddagen.En trädgårdshandske,jag hade den när jag höll på och fyllde i fågelmatarna och hängde upp talgbollar. Det ska ju bli så kallt nu att det gäller och se till så att pippina har mat att äta för att hålla värmen.

Bilden är lånad på nätet**
Jag hade väl lagt handskarna på nåt ställe när jag höll på och Bamse var snabb och tog den ena utan att jag märkte nånting. Sen när hundarna hade letat godis klart gick vi in och fikade och tog lite varm glögg tillsammans med gubben som kommit hem. Jag hade glömt bort handskarna, och det var först lite senare nu när jag släppte ut Bamse för att kissa som han pep i väg in bland kryptallarna och började gräva snabbt som tusan. "Men vad gör du Bamse hojtade jag, kom fram därifrån" han fortsatte gräva sen tog han upp nåt svart och jag tänkte att vad fasen är det där? En död fågel eller en råtta..iiihh!! Det såg mysko ut och han sprang iväg med det i munnen och jag försökte locka med en godisbit inte ville han ha det först,men sen så lyckades jag med äckelkänsla eftersom jag inte visste vad han hade i munnen, det var ju så mörkt att få tag i det.Och då var det min handske som han grävt ner.Rackarns hund,haha...han visste precis vart han grävt och nu skulle han minsann ha handsken och käka upp den...** Men nej lille gubben,den skulle du inte äta upp..*
Bilden lånad på nätet,så snygga är inte mina handskar nu,..*L*..

Lite mysig adventskänsla fick jag när vi satt och fikade förut. Lite snö har det ju kommit,nån dryg cm,så pass att det lyser upp i alla fall och är fräschare ute. Sen dalade det ner flingor så fint,sån där kallsnö som man säger när det ligger på minus sidan med graderna.
Fredagsmys snart,ska börja med maten. Det blir marinerade kycklingfiléer i ugn tillsammans med klyftpotatis och rödvinssås.Mums..♥
Haa de...♥



11 kommentarer :

Siita sa...

Mums, jag hade kyclingfilé i matlådan både igår o idag. Hoppas jag kommer till Öret snart. Ska snart till Anita i Axbergshammar med ett par vantar från en kompis. Kram

Aurora sa...

Duktigt jobbat. Självklart hade han full koll på handsken.

Yvonne :-) sa...

Bamse får du hålla ett extra öga på! Nu ska jag blunda med mina så Natti på dej och sov så gott.. kramen och Pööösssen!

Anonym sa...

Kväller,,Vilken goding han är Bamse,,Här har det snöat hela dagen,det ska fortsätta hela natten,fy f-n,,Haé Kram.

Browneyedgirl sa...

Vilken liten bus vovve =)
Tur att han är såååå söt!
Kram på er och ha en toppen dag.

Paula´z Värld sa...

Ha en mysig adventhelg!
Kramen

P.s jag är fortfarande samma Paula , men med ny bloggaddress !

Fenixmonas sa...

Hehehe...vilken liten busunge! Fast han hade full koll vilket inte matte hade...hehehe...Bättre med godis än med handske förståss. Kramiz

Sanna sa...

Skrattar gott åt din bushund. :)

Visst är det magiskt att sitta inne med glöggen/kaffekoppen och se de stora snöflingorna dala ner. Vi har nyss varit ute Chabo och jag och det var full rulle på honom i kylan som vi inte är vana vid. Kan ju vara bra för då kommer vi fram lite fortare också än som i vanliga fall när han ska nosa och nosa och nosa lite till.

Ha det bäst!
Kram/S

Diana sa...

Haha, vilken liten buse! Och vilket minne ändå, att komma ihåg sin lilla gömma tills nästa gång. :)

Åse sa...

Vilken buse men duktig kille som visste vart han gömt handsken. Ha en fin första advent. Kram

Fina Frun sa...

Åh vilka fina fågelmatare! och vilken lite busvovve ;D