Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 24 november 2012

HELT SLUT

Ja det var Bamse sen Amanda och Ida hade varit här i dag. Han ska ju vara med också hela tiden. När dom satt och bakade med modellera så hängde han runt bordet, det kunde ju vara nånting ätbart som skulle ramla ner. Tänk att han redan lärt sig såna olater..** men den leran kan man inte äta så det blev matte som fick hålla kollen på honom. Nåja, Peppe är inte dålig han heller,han lägger sig under bordet och tror inte att han syns..*L*..
Det står två tomtar på bordet och kollar läget. Det är Maxi tomtar som jag köpte när jag handlade fikabröd där.
Full fart har det varit,men det är alltid roligt när dom kommer. Amanda var så mysig i dag och ville gärna sitta i knä ♥
Prislappen från tomten kan man göra mycket med...   och gör storasyster så här...
då gör såklart lillasyster likadant..**   dom har ätit pepparkakor det syns nästan va?...*
Skapligt väder har det varit så ute har vi varit också,  dagens vovvebilder..*
Peppe har kollen på nånting,men Bamse väntar på en godisbit tror jag..*
Ikväll blir det ingen matlagning, igår gjorde jag en stor lasagne så den räcker i kväll också. Vi åt inte av den till lunchen utan då ville tjejerna ha korv med bröd. Perfekt för mig då,haha....
På tv blir det Så mycket bättre att titta på sen, det är så otroligt bra tycker jag,lagom småputtrigt..*
Nu ska jag gå ut i köket till gubben, han sitter och löser korsord och pratar med sig själv hör jag. Inget ovanligt,haha....jag är van efter alla år..*
Haa de....♥

Orkut Scraps - Hugs


18 kommentarer :

Veiken sa...

Underbara bilder på dina barnbarn. Såååå söta Verkligen snyggt fotat! Kramar

Maria sa...

Härliga barnbarns bilder, ja det brukar kunna avslöjas vad dom ätit men va gör det. Klart det skall läras i tid var man kan få mest utdelning, fina bilder även på hundarna. Ibland får jag lust att skaffa en hund till men tror inte jag orkar i daxläget.
Kramizar

Siita sa...

Nog hade jag två döttrar o två barnbarn här idag. Ingen kamera fram. Sen var vi o gratta ett barnbarn i Frövi, ingen kamera. Jag får nog sluta. Kram

Yvonne sa...

Mysiga bilder på töserna!Idag har jag haft en bra dag! Nattakram och Pööss!

Äppelblom sa...

Många sötisar du har runt omkring dig - både på 2 och 4 ben.
Må så gott och kram!

Semester & Mat sa...

MAn får ju de bästa svaren när man pratar med sig själv sägs det ;)

Kram

Hörni sa...

Vilka underbara barnbarn och hundar du har. Så fina bilder.:)

Sv: Tack, vi hoppas också att det går över snart.

Fenixmonas sa...

"Hundar å ungar..." Kan inte bli bättre! Härliga bilder! Kramiz

Diana sa...

De lär sig snabbt de små liven och inte vill man ju vara utan något gott som kan falla... :)

syren sa...

Vilka fina bilder på dina barnbarn och de fyrfota hundar!kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Så mysigt med sånt härligt besök :)
Och det är klart att vovvarna vill vara med då.
Kram.

Malin sa...

Vilka underbart söta barnbarn ni har! Och vilka härliga hundar, Bamse så klart favoriten (partisk? Jag? Nääää...) men Peppa oxå så klart!
Kram Malin

Carina Sjölund sa...

Mysigt att du får rå om dina söta barnbarn. Klart vovsarna oxå vill vara med på ett hörn :)
Fin bild på dom tillsammans♥
Kramen min vän♥

Anonym sa...

Hej du,,Nog är dom för goa Amanda och Ida,,klart man kan ha EAN koden på näsan..Jag hade klart och fint i morse,,men sen kom dimman,tjock är den,,så jag blir inne och kollar på Tv skidskytte på Em..Haé Kram.

Yvonne sa...

Vi försöker alla så gott det går.Ibland så missar man ,men det är bara att på det igen.Och lära av sina misstag.Kram!

Diana sa...

Sv: Uggla och Miss Li är mina favoriter. Nästa allt den där missen rör blir ju till guld!

Majken sa...

Alltid mysigt att få rå om barnbarnen :-)
Tänker på visan.. allting som du gör kan jag göra bättre, allt som du gör, gör jag bättre än du... ;-)
Lillasyster härmar storasyster :-)

Vad härligt med uppehållsväder :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Anonym sa...

Här har det varit dimmigt och mulet hela dagen. Ha det bra !