Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 28 november 2012

INTE ALLS SÅ FARLIGT SOM MAN TRODDE

Nej här hade man gått och oroat sig för värsta snöfallet,en klass ett varning utfärdad för Örebro län. Det kunde komma upp till 15 cm tung blötsnö.Det hade verkligen inte varit roligt. ,Men jag undrar vart all den snön kom? Inte här i alla fall. Det blev mest som slaskigt och sen plaskigt när det regnade istället. Så otroligt blött och moddigt överallt. Man skulle behöva ha gummistövlar på för man blir blöt om fötterna.Men det är ingen höjdare för ryggen att gå i gummistövlar,så det är ändå tur med skotorken,den är guld värd såna här dagar.
Men snön då,vart tog den vägen? Ja säkert längre norrut, där har det nog varit besvärligt. Säkert blir det inte roligt här heller när det fryser på allt det blöta. För kallare ska det bli, om nu SMHI får rätt?? Riktigt kallt??
Nu ska jag inte ondgöra mig mer om vädret,det blir lite uttjatat..*L*..
Idag har jag inte gjort något nyttigt känns det som,men spelar roll. Jo, jag har varit till Maxi såklart,men om det är så särskilt nyttigt vet jag inte. Pengarna rullar i väg i alla fall...**
Det här var sånt som jag behövde handla till advent. En ny ljusstake,ljus och mossa. Det finns så mycket på Maxi att det är inget svårt att handla på sig om man nu har en stor plånbok. Då menar jag mycket förutom maten.
Bamse fick sig ett bad på eftermiddagen. Han blir så smutsig i allt det blöta,och han ska ju in i buskar där det är som värst smutsigt. Att bada är väl ingen höjdare än så länge,men han vänjer sig snart,och det går bättre nu. Jag ska också försöka att föna honom torr, så det tränar vi på lite försiktigt...*
Här är han nästan torr och jag ska borsta upp pälsen så den blir fluffig och fin. Han doftar så gott nu också.
Peppe ska väl också få sig en dusch, en fördel är ju att han torkar fort.
Ja det är ett pyssel med vovvarna,men det är roligt samtidigt.
Dags nu att börja med maten,ikväll blir det potatisgulasch. Värmande och gott.
Kanske en liten glögg till Bonde söker fru sen..**
Haa de....♥

                                     

25 kommentarer :

Nett sa...

Ingen snö här heller, men man kunde känna innan idag att det var kallare ute. javisst blev det bra, jag bara känner att det är jag :) Kram

Aurora sa...

Sickna gosingar.Kram

Hörni sa...

Gosiga Bamse vad mysigt med nybadad valp. Och vilken fin bild på Pepe med lite snö på ryggen.

Här snöar det lite lite, bara några små fjun. Det skulle vara mysigt med mera snö tycker jag, men än blir det väl bara modd av allt.

Rantamor sa...

Lillvovven ser allt lite förnärmad ut när han fått ett bad, va ha du gjort matte ????
Kan ju tro att det fastnar en hel del smuts i den pälsen.
Här uppe i norr har vi inte fått någon snö ännu men det lär ju komma med besked när det väl kommer.

Ha det gott, ja det skulle verkligen sitta bra med en glögg ikväll, men det får välan bli en kopp thè istället.

Tjingelingen.

ansepanse sa...

skönt att all den blötsnön in kom till er
det gäller att lära sig allt för en liten Bamse, allt nytt kan ju vara läbbigt annars
kramar

Diana sa...

Fast det är kanske bättre att varna för mycket än för lite?
Jag kan tänka mig att det är stor skillnad i pälsvården mellan vovvarna. :) Pepsi fick sig typ en timmes borstning dagligen, jösses vilket jobb det var ibland. Då hade hon ändå inga långa "gardiner" på sidorna utan var ganska uppklippt.

Sanna sa...

Ta en bild efter att du borstat ur pälsen också. Han ser ju bara för go ut...hehe.

Blötsnö kom det här också och samma -, går också i gummistövlar. Lite kallt om fötterna sista rundan så det blir nog vinterkängorna vid nästa pass.

Har slutat med mossa till adventstaken och fick en annan stake förrförra året och finns på bild hos mig idag. Har inte ens julmanchetter till den och tycker den är så fin som den är. Det är mycket som jag ändrar på har jag märkt och har även bytt ut de gamla stakarna i fönstren mot lite modernare varianter. Det är skoj att förnya sig och har tröttnat på gamla saker som stått sig ca 30 år.

Natti natti önskar jag och skickar en godnattkram också!

Semester & Mat sa...

Imorgon ska jag in på maxi ;)

Fast jag drar mig lite för att köra till grannstaden, här är det snö och minus. Men bara snö som täcker backen än så länge, får se vad jag säger imorgon bitti...

HA en fin kväll!

Majken sa...

Potaisgulasch... spännande.. har du ngt recept?

Du testar inte att blåsa Peppe med fönen? Jag började med det i somras med Zingo.. Det tog lite tid, men nu gillar han det faktiskt :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Susanne P sa...

Så härligt med nybadad hund!
Jag skulle ha tagit mina också in i duschen men så länge det har varit så geggigt ute så har det liksom inte varit någon ide. Men nu har marken frusit till och lite, lite snö har kommit så nu är det kanske dags att göra slag i saken.
Kram

Yvonne :-) sa...

Hoppas att det gick bra med att föna lillprinsen....Jag var inte ute och slarvade länge.Mat och dans var kul! Nattikramen och stor PÖÖÖSSS!

Veiken sa...

Jag börjar med bilden på Peppe - den är så härlig - gillar den jättemycket!
Dotterns hund är en riktigt fegis. Gillar inte alls att bli fönad. Vad som helst, men inte det! ;) Kramar

Diana sa...

Sv: Dissa inte blått, jag älskar blått! (alternativet var rött eller orange, färger jag inte gillar)

Diana sa...

Sv: Haha, det var en f-cking brandövning ingen modeshow! ;)
Sov så gott!

Fenixmonas sa...

Ingen snö här heller men det har börjat att frysa på!! Nej, snöbilderna på Cesare var ifrån vintern 2010. Kramiz

Anonym sa...

Mors..Här har det kommit lite snöfjun i natt..Vart all den snö som det pratats om hamnade vet jag inte,,skitsamma..Peppebilden är fin,,inte ser väl Bamse så där jätteglad ut efter badet..Haé Kram.

åse sa...

så söt han är Bamse där han sitter nybadad, ren och fin. Ha en bra torsdag. Kram

Browneyedgirl sa...

Här var det halkigt värre att köra till skolam imorse. Ishalka. Lite läskigt tycker jag =)
Kram och ha en mysig dag nu <3

Fina Frun sa...

Inte kom det någon snö här heller.
Ser att du förberett för adventssljusstaken. Den kommer få åka fram här också idag.

Hoppas du får en fin dag!

kram/
Fina Frun

Carina Sjölund sa...

Jo du, tittade nyss ut. Och här har det börjat snöa. Men det kanske var den snö ni skulle ha :)

Å dom är så vacker dina fyrbenta vänner♥
Stor kram till vosarna och dig så klart♥♥

Sanna sa...

Torsdagskram! :)

Yvonne sa...

Goeftermiddag! Kommer lite snöflingor här ,men jag tror inte att det blir nåt av det.Hoppas att de har "min" smak i Bofidos i affären.. Ha en bra kväller! Kram!

Diana sa...

Sv: han hängde med huvudet eftersom där var en kamera framme, han gillar inte det. :)

Siita sa...

Söt han är med håret rakt upp. Ska till juntan nu så inlägg kommer efter det. Hann inte in till någon i morse, klockan rusade iväg. Kram

Rigmor sa...

Där sa du nått...mossa!! Har ju det runt knuten...bara att plocka in, men kanske skulle göra det innan det kommer mer snö...om det nu kommer!! Det här blasket kan vi vara utan, t.o.m. kattdamerna drar in på golven, det lilla som de är ute...
Å ljusslingorna...av fyra fungerade två...
Missade Bonde igår, fick titta idag på datorn, och kamelkillen...valde han inte fel i alla fall...??!!
Ha det så gott vännen!!
Kram kram