Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 29 november 2012

PLATT FALL, IGEN

Otur,otur,otur...hur många gånger ska man behöva trilla och slå sig fördärvad?  Igår kväll var det dags igen,och nu fick jag skylla delvis på hundarna. Förra gången var det ishalkan på trappan.
Jo, i går kväll så höll jag på med hundarna och deras aktivering plattor och dom hade hur kul som helst. Full fart på Bamse,och rätt som det var så jagade han in Peppe i vardagsrummet, grinden som vi har dit in just nu var öppen. Där inne blev det ett riktigt busande och jag röt till att "nu får ni lägga av" tror ni att dom lyssnade? Icke då, och precis som jag sagt det så for dom in i pedestalen som trillade och blomman där på flög i golvet med en krasch. En krasch gjorde jag också som samtidigt skulle skynda mig in i rummet och  snubblar över Bamse som hade blivit skrämd av smällen och sprang fram till mig.Även Peppe kom farandes så det blev en salig röra av armar och ben och hundar.
Jag gjorde mig illa, och jag satt fortfarande på golvet när gubben kom upp från källaren och undrade vad vi höll på med?? Grrr...**mitt humör var inte på topp precis.Ett stukat långfinger som är tjockt och inte går att böja knappt,handleden värker och ena knät är svullet och molvärker. Det är summan av det hela.
Men jag är inte bitter,haha....jo fast ska jag vara ärlig så är det sånt här som inte behövs och som känns jäkligt onödigt. Med en valp i huset behöver man vara tipp topp och rörlig. Jag har ju redan så ont i min rygg så jag tycker det borde räcka.
Nu har jag öst ur mig lite galla och ska inte gnälla mer***

Idag har det varit iskalla vindar och frusit på den pyttelilla snön som kom. Ja det är knappt ingenting egentligen. Mössa nerdragen på prommenaderna, jo jag har gått två prommenader i alla fall trots knäeländet,och det går faktiskt. Men jag är en envis "jäkel".. Ikväll nu så fick gubben gå med Peppe. Bamse springer lika gärna av sig i trädgården. Han fick en koppel träningsprommis på förmiddagen.
Här sitter han bredvid godisburken och väntar på att matte ska gömma lite godis till honom och Peppe..*

Idag kom Bokspegeln och den är ju i alltid upplyftande att titta i..*


                                         
Den här boken ska jag beställa,jag har ju läst dom andra i serien, och sen såg jag en annan som jag funderar på..*
Nehej,nu ska jag utfodra vovvarna,
Haa de.....♥
                                            
                                          

27 kommentarer :

Hörni sa...

Nej vilken otur du har, det var väl typiskt! Nu får du ta det lugnt och ta hand om dig.
Kram

Annette sa...

Hoppsan här händer det grejer.Ta det lugnt nu.Vi är rädda om dig.Jag kan nästan se röra med ben och allt.Nej det kom inte så mycket snö.Men vitt har vi i alla fall.Sköt om dig nu.Kram vännen

Yvonne ♥ sa...

Nu får du ta det så lugnt vännen! Inte alls bra att du skadade ditt knä.Lova att ta det så lugnt framöver..Natti på dej och stor PÖÖÖSSS!

Majken sa...

stackars dej.. Det räcker ju så himla bra med den vanliga värken... Att sen skada sig oxå.. Men det är väl lite så tror jag med oss värkare att man blir lite extra "försiktig"/klumpig & aktar sig för att ramla & då gör man det istället....

Hoppas dey läker fort :-)
Bra att din gubbe kan hjälpa till med Peppewalksen :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Semester & Mat sa...

Aj aj, hoppas du inte får mer ont eller besvär av dagens vurpa.

Kram

Maria sa...

Du är inte ensam om att va dålig me påhälsningar men jag vet hur de är att ha två hundar, ibland ganska jobbigt men ändå väldigt roligt.
Krya på dig och ha en fin advent
Kram

Fenixmonas sa...

Ojojoj, det där var inte bra! Det är ju det som sägs att är olyckan framme så kan det hända mitt på golvet och det gjorde det ju verkligen här! Hoppas du är bättre i knä o arm idag! kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Tack vännen för att du smög dej in i natt.Jag sov! Vad gör du uppe så sent?? Du kommer ju att vara trött idag och snubbla omkring...Håll dej på benen och ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Klantar...,jädrans otur du har,
Här började snön falla i går på Fm,sen har det hållit på till nu,och det fortsätter,usch o fy..inget kul väder..Haé Kram.

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Aj vad ont sånt kan göra.
Hoppas värken släpper snart.

Vilken tur jag hade Rex i koppel idag för jägarna sköt precis bredvid när jag var ute med honom. Sånt gillar jag inte.

Diana sa...

Men aj vilken otur du har!
Stukat finger är inget skoj alls, ajaj vad ont det gör och vad det bultar i det.
Krya på dig!

Camilla sa...

Men...DET var väl onödigt!
Ta det lugnt nu. Inga med skador nu!
Kram!

Browneyedgirl sa...

Men vilken otur. Visst blir man tvär när det händer onödiga olyckor. Hoppas det blir bättre snart. Njut av en härlig helg nu =)
Kram kram <3

Carina Sjölund sa...

Du måste ta det lugnt vännnen!
Inte får du skada dig, när det snart är jul :)
Idag tycker jag du ska vila och bara göra det du tycker är roligt♥
Som att gosa med dina två fyrbenta godingar♥
Kramen♥

Herr Nilssons Fru sa...

Jösses amanda - ta de lugnt frun:)
Oj ja ibland tänker man inte redigt eller snarare man gör saker innan man tänker. För mycket folk, hundar, armar o ben kan sluta illa. Hoppas nu du inte har ont i hela kroppen - oh ta de lugnt nu.

Snö snö hos mig med

kramiz

ansepanse sa...

aj då :( det där gjorde riktigt ont, det förstår jag, vilket elände
envis är jag också, annars bleve jag nog sittande för det mesta, men jag ger mig INTE
bamsekramar vännen <3 <3

ansepanse sa...

Sv: skönt att det känns en aning bättre idag <3
en fortsatt fin fredag till dig
kramar

Anonym sa...

Hej du,,Hoppas du hållit dig på benen i dag...Ja fy farao vilket busväder vi har,,ska fortsätta till i morgon verkar det som,,så jag går nu i Ide en stund,,Tar din kram som täcke,,Haé Kramen.

Yvonne sa...

Ja det var skönt att märket var ofarligt.Jag gör som du ... ja du vet!! Stor fredagskram!

Siita sa...

Vilken otur du har. Stackare behöva få så ont. Karmar från mej.

Mita sa...

Hoppas ni får en skön helg!

Sanna sa...

Vad passar bättre i denna kyla än att krypa upp med doggarna och en Nora Roberts bok?
Ta hand om dig nu så du blir kvar på benen i fortsättningen.

Trevlig 1:a advent också!
Kram/S

Åse sa...

Men kära nån vilken otur , du får vara rädd om dig . Kram

Diana sa...

Sv: Några plastblommor har redan letat sig in här. Men det är en annan känsla med levande och än har jag inte gett upp hoppet... (men det kommer). ;)

Anonym sa...

Men jisses då se till o var försiktig men som de säger hemmet är den farligaste platsen de är där de flesta olyckor sker

Camilla sa...

Nämen aj aj aj vilken otur du har!
Hoppas du inte har alltför ont!
Önskar dig och de dina en Trevlig Helg!

Kram
Camilla

Veiken sa...

u milde vilken vurpa. Jag hoppas att alla lemmar på samtliga inblandade sitter där dom ska idag! Hoppas du inte har alltför ont! Kramar