Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 8 december 2012

DET DOFTAR JUL♥

När man kommer in utifrån så känner man en doft av hyacint, inte stark utan lite mer lagom. Det verkar som dom inte luktar lika starkt som förr och det är rätt skönt, för den blir lätt ganska påträngande och man kan få huvudvärk. Men som sagt det känns juligt..*

Idag har vi varit och handlat en låda med fläskkött hos den lokala charkuteri och köttproducenten Robertsson här i Örebro.Så fint förpackat att det bara är och lägga i frysen nästan.
Soligt vinterväder har det varit hela dan, så vacker med gnistrande vit snö. I natt ska det tydligen bli kallt, det är alldeles stjärnklart ute,stora är dom och ser ut som gnistrande smycken..*

                      

Efter vi kom hem från eftermiddagsturen blev det värmande glögg, gott var det..**


En ny glögg som vi inte druckit förut men den var helt ok..
Ikväll blir det hemlagade hamburgare med alla tillbehör och frasig pommes, mumsigt det också.  Sen blir det Så mycket bättre. Darins kväll är det,så det blir bra..*
 En fin vinterbild på Peppe och fina Famous som skulle fyllt 16 år i förrgår..
      
Haaa de.....♥

                           

10 kommentarer :

Majken sa...

Jag kan varesig ha hyacinter eller julstjärnor för dottern känner av dem. Är överkänslig mot dem tyvärr... Jag tycker det doftar så gott av hyacint, det doftar jul :-)

Blev änna sugen på lite glögg... Kanske skulle ta mig en eller två muggar alkoholfri glögg till så mycket bättre... Jag är ju chaufför idag så det är vatten i mitt glas ;-)

Vilket härligt kort på Peppe & kompisen. Var det din hund oxå?

Ha en riktigt fin kväll!
Kram

Hörni sa...

Doftfria hyacinter får det bli för mig i så fall, jag får huvudvärk av dem annars.
Vilken härlig bild på hundarna. :)

Carina Sjölund sa...

Hyacinter luktar så ljuvligt♥
Men gubben är lite överkänslig mot dessa blommor, men säg någonting som han tål :)

Jag har inte smakat någon glögg i år, men visst är det gott :)

Fin bild på vovsarna♥
Kramen goa du♥

Yvonne ♥ sa...

Vi har också sett så mycket bättre .Jag hade gjort smörgåsar med ägg och sill på.Och till dom hade vi kall öl!! Natti min vän och sov så gott! Nattakramen och Pööössen!

Siita sa...

God morgon. Läste på FB att nu hade en blomseraffär i Karlskoga fått hem tulpaner. Fin bild på vovvarna. Kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon !! Ingen snö inatt ,men... det har lovats en hel del.Ha en bra dag! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Jag älskar hyacinter och dess underbara doft men...jag har blivit allergisk och kan inte ha dem här, precis likadant med liljekonvaljer som är min älsklingsblomma...Vi tänkte också smakat på glögg igår men vi somnade så det blev inte av...Kramiz

Semester & Mat sa...

Ja det finns en hel del glöggsorter att prova på, både på vanliga affären och på systemet.

Kram

åse sa...

Härlig bild på peppe och hans kompis, hyacinter är fint bara de doftar i lagom dos. Kram från ett skåne i snöyra.

Anonym sa...

Ja du,,det var fullt ös i går kväll,fattar inte att dom orkar hålla sitt tempo under 2,5 timmar,,en paus på 20 min,Dom är väldigt tajta o samspelta..Vi avslutade med "Standing Ovation"..
Här har det varit en fin men kall vinterdag,-17,5 just nu..Haé Kram.