Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 28 december 2012

FREDAG ELLER TISDAG??

Inte förrän nu i kväll känns det som det är fredag. I morse trodde jag ett tag att det var tisdag?? Men nu börjar det bli ordning på dagarna igen .Fast nyårshelgen spökar väl till det lite förstås..*L*..

Kanonfint väder i dag fast iskalla vindar var det. Men solen sken så fint och ett tag kändes det som det var i slutet på Februari..* ishalkan är väl ingen höjdare, men med broddar på är det ändå hanterbart.
Efter prommisen på förmiddagen så rejsade hundarna runt med den gamla bollen som båda har fattat tycke för..**
Om Peppe ville skulle han kunna vinna dragkampen lättplätt, men han låter för det mesta Bamse få bollen. Han är alldeles för snäll min goe gubbe..
Jag kan sitta här i solen medan lillplutten springer runt och tröttar ut sig..*

Fredags mys börjar snart och slappa vid tvn, där somnar man väl ovaggad som vanligt, jag har inte kollat om det finns nånting bra att se på.Men alltid blir det nånting...
Haa de....♥

                                   

13 kommentarer :

Diana sa...

Det är inte alltid så lätt att hålla ordning på dagarna. :)
Vad snäll store Peppe är, att låta lillebror vinna sådär!

Yvonne sa...

Nu har jag sett På spåret och Tack för musiken. Nu ska jag sova till Die hard 4,0 Nattikram och Pööss!

Annette sa...

Jag håller med dig,jag är helt dag vilsen också.Tur gubben har koll på dagarna åt mig.Snäll Peppe är som låter Bamse få bollen.Tira var lika men inte nu när Tess är vuxen.Då visar hon i bland var skåpet ska stå.Jag gillar inte smällare heller.Tira bryr sig inte,men Tess gillar inte det.Hon blev ju skrämd av några idioter som smällde av en hemma gjord smällare.När hon var 6-7 månader.tydligen sitter det i ännu.Men är inte lika farligt nu som när hon var mindre.Kram vännen

Siita sa...

God morgon. Peppe är bra snäll mot Bamse som får vinna. Fint väder o trevligt med alla barnen samlade. Men idag är det snöfall igen. Kram

Fenixmonas sa...

Han är så snäll mot lille Bamse, förstår ju att han är liten. Ja, av min TV-kväll blev det inte...jag somnade absolut o helt ovaggat! Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Tv är det enda sömnmedel man intar genom ögonen! Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Ibland blir man dagvill :)
Visst blev det fredagsmys i går.
Vi såg på film drack vin och käkade ostkrokar :)
Kram!

Ama de casa sa...

Nu när jag inte är i Torrevieja har jag inte ens koll på fredagarna och kan tyvärr inte hjälpa till att bringa ordning på den dagen... :-)

Carina Sjölund sa...

Under dessa helger, kan man inte hålla reda på vad det är för dag :)
Men snart är det nyårsafton det vet jag. Och då är jag ledig :)
Dom är bara så söta dina fyrbenta vänner♥
Ha en fin dag vännen!
Kramen♥

Nett sa...

Man kan ju bli lite dagvill, själv kändes det som en konstig Fredag, arbete egentligen men jag hade arbetat julafton åt en kollega så hon jobbade åt mig inatt som var. Ha en fin lördag. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad gulligt att han låter lillBamse vinna :)
Kram.

Siita sa...

Hej. Det var Ellinor som skulle köpa till mej. Hon vet storlek på mej. Ville ha en sådan för protesen men det fanns inte i hela Nora. Dåligt tycker jag. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det blir alltid så rörigt med dagarna när man är långledig!!