Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 16 december 2012

JULMYS OCH KRAMAR♥

En helg med full fart som det brukar vara när töserna är här. Men när vi sitter och läser sagor eller ser på barnprogram då sitter vi tätt ihop och myser,en och annan kram blir det också.
Mycket julsånger har det blivit också. Både Amanda och Ida har sjungit så fint alla julsånger dom sjöng på Lucia på dagis. Så det har blivit att man rätt som det är börjat sjunga på en julsång och tjejerna hänger på..*L*..
Bakat bullar gjorde vi på lördan när det snöade, och dom hade mycket smör och socker i sina så det blev riktiga kaloribomber,men supergoda..*

                                                             
                                                                                                           

 Snöade gjorde det som sagt i går, men sen började det slaska och duggregna så det blev inte så mycket av det hela eftersom det sjunker ihop. Fryser det på nu så blir det väldigt halkigt...
Nu har jag två trötta hundar som ligger och väntar på maten, sen kommer dom att sussa gott. Bamse har ju varit med hela tiden och kollat vad tjejerna har gjort,och han ska vara mitt i smeten..*L*...
Ikväll somnar man väl ovaggad framför tvn, men jag hade tänkt titta på den svenska deckaren som börjar sen vid 21, först är det lite julmys med den gode Ernst..**
Haa de..♥
  

                                                                                                                   

20 kommentarer :

Aurora sa...

Hit kom den vuxna sonen idag och ville baka Lussekatter. När de skulle in i ugnen försvann han på träning och kom tillbaka 2 timmar senare. Jag mötte honom i dörren och meddelade att jag bränt bullarna. (vilket jag inte gjort) Han blev lite chockad innan han fattade att jag lurade honom. Kram

Åse sa...

Åh så mysigt med både kramar, pyssel och julsånger. Kram

Husfrun sa...

Vilken härlig helg ni haft.
Nu ska jag bara ta och lägga mina barn och så ska jag bänka mig framför Ernst jag också :)
Kram.

Semester & Mat sa...

Ja man är lite rädd att det nu ska frysa på, men nästan ännu räddare att det ska börja på töa. Har haft kring noll hela dagen här...

Kram

Sussi sa...

Sitter och tittar på Ernest jag med. Det är lite av en jultradition.

Är helt övertygad om att tjejerna har superkul hos dig. Baka brukar vara en favoritsyssla när man är liten..

Kramisar

Annette sa...

Vilken mys helg du har haft med töserna.Här har vi också haft mys helg.Fast med Ica chefens hane.Han har bott hos oss hela helgen.Så nu har jag två trötta brudar.Julkorten fick jag i väg nu i kväll.Det är ju alltid roligt att få själv ju.Vi har inte fått nått regn här.Såg att det kommer bli kallare igen.Ha det gott.Kram

Hörni sa...

Vad mysigt att pyssla med barnbarnen.

Och vad fint du har gjort här i bloggen med Pepe och Bamse i headern. :)

Majken sa...

Ja nu kan det verkligen bli farligt om det fryser på.. Här har det toat i helgen tyvärr.. hade varit mysigt med en vit jul, men det tror inte jag det blir i år....

Vilken toppenhleg du haft :-) Mysigt!
Jag kikade oxå på deckaren. ja den på 1an... så sorgligt....

Ha en godnatt!
Kram

P.s vilken fin header du gjort d.s

Yvonne sa...

Så söta de ser ut där de står och gör bullar.Ge töserna en extra kram från mej.Nattikram och Pööösss!

Fenixmonas sa...

Å´så mysigt du haft det med småtjejerna och så fint du gjort här i bloggen! Underbar stor fin text också, så det var en glädje att läsa! Jag har ju ofta problem när texten blir alltför liten...Kanonfint här nu!!! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Härlig helg med töserna. Jag tittade på Ernst med igår, sen blev det sängen. Har inte varit ute sen i fredags när vi var o handlade. -0.8 här nu. Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Oh vilken mysig helg du haft, dessa underbara små barnbarn ♥
och hundar. Vad fint du gjort här, en ny liten stjärna ha tillkommit på bilderna - Bamse:)

Kaloribombbullar - inte fy skam.

Ja du, fryser de på nu blir de mindre kul o de ska ju frysa på igen fram åt torsdag säger de, hopppas vägarna är rena då.

Kramiz

Anonym sa...

Mors..Härligt då har du haft en mysig Snoozhelg med töserna..kan tro att ni är trötta alla,även vovvarna..
Ja det blev en smakupplevelse,,så den såsen ska jag ha med på vårt julbord i Vreta..Haé Kram.

Anonym sa...

Aha du har fått hjälp med julbaket ser jag. Vi har haft plusgrader här så det mesta av snön har smält bort. Vi åker och julhandlar på Lördag. Ha det bra !

Camilla sa...

Vilken underbar helg du verkar ha haft.
Jag såg också på svt klockan 21.
Ganska bra,tycker jag.
Men jag älskar ju svenska deckare :)
Kram!

Yvonne ♥ sa...

Morn på dej vännen! Oj var du uppe så sent.Nattaramlare!!!!Ha en bra dag! Morgonkram!

Äppelblom sa...

Mysigt att baka med barnbarnen.
I helgen har vi varit och sett till våra små tvillingar, så att föräldrarna fick lite egentid med den stora tösen. Behövs nog ibland.
Önskar dig en fin vecka och kram!

Anonym sa...

Ja det kan jag tro,stunderna med töserna gör dig ung och glad i sinnet,det värmer hjärtat,och lite trött får man bli oxå..
Ja skit med +grader och slask..Haé Kram.

Yvonne sa...

Jag är kanske envis ,men när man har fått sprutor och piller som är så starka så att jag vaknar på intensiven så är man rädd.Ska prata med narkosläkare innan op..Kram!

Rigmor sa...

Förstod allt att det blev en myshelg för din del...och baka hann ni med också!! Men du...det var inte roligt med slasket som blev, vi får hoppas att det blir vitt i jul i alla fall. Inte blev det lättare på vägen här heller, spårigt som sjutton. Man får hoppas att den som åkt först inte körde i diket...för då följer alla andra med på en rad!!
Ha nu en lugn och skön måndagskväll vännen!!
Kram kram