Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 13 december 2012

KRYPA NER UNDER TÄCKET

Ja i morse var det otroligt lockande att bara få krypa ner under varma sköna duntäcket igen. Men med en pigg kissnödig valp är det bara att ge sig ut i kylan. Det var 21 minusgrader vid sextiden, burr!! Sen in och sätta på kaffet och titta på Lucia på tvn. Mysigt..*
I år blev det inget firande på dagis eftersom jag kan ju inte lämna Bamse själv än.
En aning "varmare" blev det framåt eftermiddagen med 13 minus. Dom hade skrapat gatorna så det var alldeles "snorhalt" sånt där gillar jag inte sen jag halkade och bröt handleden före jul för ett par år sen.


                               
Synd att det blev mulet nu till kvällen,annars hade man kunnat gå ut och titta på stjärnfall lite senare,det hade varit fint,men det kanske finns chans ett par kvällar till..*
Bild lånad från Google..
Just nu står gubben och gräddar pannkisar, ärtsoppan ska bara värmas upp och här sitter jag..perfekt..*L*..
Kram på er..♥
    Mattes "goa gubbar"...♥♥

19 kommentarer :

Anonym sa...

Ja fy så kallt vi haft nu ett tag..han får sträcka på sig Bamse om han ska bli lika hög som en sittande Peppe..Ja jag jobbar på att bli av med snuvan,,sitter med musen i ena handen,snytpapper i den andra..Haé Kram.

Siita sa...

Hejsan. Träffade en dvärgpudelvap idag, gud så söt. Hon är 13 v. Matte var med på juntan. Kram

Yvonne :-) sa...

Har du inte broddat?? OK Kom du med täcket under armen och pottan i näven.Kram!

Siita sa...

Just nu så är det -9.3, miladar på så det kommer väl snö. Kram o god natt. Kram

Maria sa...

Fin bild på mattes gubbar, jätte fina. Riktigt så kallt tror jag inte vi har haft det än men igår var de -14 och då frös stackars Kajsa om tassarna, då får hon kramp ser ut att vara riktigt smärtsamt.
Här har tomtarna fortfaran semester men snart kommer dom ur kartongen.
Ha de finfint/kramizar

Yvonne sa...

Jag går och värmer sängen tills du kommmer!Kram och Pööss!

Semester & Mat sa...

Vilken fin bild på Bamse och Peppe!
Ja här har det också varit kallt idag, fast bara runt 16 minus nu ikväll...

Kram

Fenixmonas sa...

Jösses så kallt! Värmande med vovvarna i alla fall...Vilken fin bild på dem! Kramiz

Browneyedgirl sa...

Lämnar en kram vännen och gå och lägger mig i soffan en stund, skulle jag ha gjort för länge sen men fastnar här hela tiden =)
Kramen <3

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen!I natt satte jag foten i en potta och kunde inte komma loss :-) ..Ha en riktigt bra dag! Morgonkram!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Ååååå ... vad söta dom är och vilken fin bild du fått på himlen :)

Nett sa...

Hua vad kallt, hade varit bättre att ha det i plusgrader istället :) Kram

Ama de casa sa...

Jag tyckte vi hade kallt här - bara 8 grader i morse. Men ni har det en anings kyligare...
:-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken underbar bild på Bamse och Peppe :)
Burr vad kallt ni hade. Hoppas alla små lucior och pepparkaksgubbar slapp frysa allt för mycket.
Kram.

Sanna sa...

Visst är det skönt med en man som klarar lite hushållssysslor och kan laga mat. Värre var det med mina föräldrars generation och min pappa kunde max koka ägg. Dammsugaren klev han bara över om den låg framme. Jag fattar inte en del kvinnor som tillåts slita ut sig både hemma och på jobb.

Stjärnfall känns som en avlägsen tid och ändå är det bara någon månad sedan jag såg en stjärna falla. Visst är det lite magiskt?

Trevlig fredag och helg önskar jag på vägen ut. :)
Kram till dig och dina busfrön!

Åse sa...

Vilken härlig bild på mattes fina gubbar :-) kram

Yvonne :-) sa...

Ja det var tur att pottan var tom :-) Jag har kommit loss!! Vädret har varit kallt här idag och ingen snö!!! Ha en fin kväll!! Kram!

Rigmor sa...

Men du...vilken underbar bild på mattes gubbar!! Snacka om att posa...
Det känns fortfarande alldeles för kallt, fastän det "bara" är -10 nu ikväll...Tror inte jag kommer att tina upp förrän i april...
Missade också stjärnfallet i natt ändå påminde "nattfolket" mej på jobbet i går kväll innan jag åkte hem. Ikväll verkar det som om de nalkande snömolnen skymmer.
Ha en bra fredagskväll vännen, men vad sjutton ska man nu titta på, när X-factor är slut...??!!
Kram kram

Veiken sa...

En underbar bild på dina små älsklingar. Ett skäl till att jag inte vill ha djur är att jag är så himla lat. Vill inte gå ut i ur och skur innan tuppen har vaknat! Kramar