Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 26 december 2012

LIVSRÅD**

Hittade lite såna här bra bättre vetande tips i en tidning..
          

*Gråt inte över något som inte kan gråta själv..
*Alla kläder blir snyggare med formande underkläder. Men ska du träffa  en ny man kan det bli en
otrevlig överraskning senare på kvällen. Allt det som tidigare var så fast, blev så mycket lösare..
*Beställ aldrig in mat på restaurang som du kan laga hemma. Undvik också sånt som du inte kan uttala,
Eller vet vad det är..
*Om du inte kan följa dina egna råd, ska du nog inte ge dom till andra..
*Bränn inga broar, dom kan vara bra att ha om du behöver gå tillbaka...
* Bara den som går för långt vet sina gränser...
             
Ja annars då, idag har det varit mildare väder,och på eftermiddagen kom det lite slasksnö och grådis som ligger i luften. Förutom hundprommenader så har det varit en bara vara dag. Det är skönt och konstigt nog så rinner timmarna i väg rätt fort ändå. I och för sig så har jag tvättat en bamse stor hög med tvätt och vikt in sen. Lagat mat,inga rester i dag inte..** sen har jag varit ute och aktiverat hundarna med godissök. Inte lätt nu att gömma godis när det är snö överallt.
Lek och bus har det varit också,
Jättekul med dragkamp om en gammal boll..**  ja dom sysselsätter sig allt ute killarna..


 Ikväll var det bra på tv, så det blir att göra sig en god varm macka med julskinka på sen, en stor mugg med te  och krypa upp i tv soffan,
Haa de...♥                                  

25 kommentarer :

Aurora sa...

Även här blir det en lugn och skön TV-kväll.

Diana sa...

Oj vad många råd! Det blir inte mycket mat för min del, haha! :)
Här blir det tv med, så länge jag är vaken.

Sanna sa...

Härligt att hundarna tillsammans kan förbruka lite energi och det fick mannen och jag också idag på den våta hala vägen vi tog med hunden. Det tog evigheter att ta sig fram och vi var genomsura av snöregnet hemkomna. Fy vilket trist väder det är nu.
Scrollade ner en bit och såg allt fint du haft och gjort en tid tillbaka också.
Kram kram... och go fortsättning!

Ama de casa sa...

Haha! Braiga visdomsord :-)

sv: Jag har ätit palt och kroppkakor sedan barnsben och älskar det - men uttrycket "paltkoma" gör verkligen skäl för namnet, det lägger sig som en klump i magen :-)

Semester & Mat sa...

Inne på min andra "bara vara" dag och det är så skönt.
Bänkat mig i soffan allra redan för en timme sedan och här sitter jag nog till Fjällbacka morden är slut vid halv elva ikväll.

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Kloka råd :)
Men du har ju fått gjort massor på din lediga dag, att tvätta är minsann ingen barnlek.
Kram.

Majken sa...

Vilken mysig dag :-)

Jag inväntar nu "bonde söker fru" ska bli kul att se vad det blev av alla bönder :-) Sen tänkte jag kika på fjällbacka morden...

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Bra tips du hade hittat.Den med broar har jag följt och vet att den är bra.Kul att dina killar kommer så bra överens... Har sett Fjällbackamorden och ska tippa mej ner i sänfen nu.. Natti vännen och Pööss och Kram!

Sussi sa...

Så praktiskt att ha två hundar när man har en valp. Härhemma så måste vi ställa upp och leka annars blir han väldigt jobbig med all överskottsenergi. Har man två så sysselsätter dom varandra ju. Att vi inte tänkte på det ;)

God Fortsättning
Kramisar

Siita sa...

God morgon. Här är det nollan idag. Hoppas det inte kommer regn då blir det ju så halt. Måste ut idag, ska på fotvård. Ingen julmat här heller igår, är trött på det nu. Somnade en stund på soffan i går kväll, gubben väckte mej när bebisbönderna började. Kul att se hur det gått för dom. Kramar

Anonym sa...

Mors,,Ja ytterfilé är det svårt att misslyckas med...
Skönt att bara få vara..
Här har graderna krupit mot 0:an,men ingen snö har fallit sen juldagen..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Här har det regnat i flera dar nu.. ha en bra dag! morgonkram!

Fenixmonas sa...

Stöp i säng igår efter min fjärde julafton...Idag är en vanlig dag och jobbet kallar igen! Kramiz

Rigmor sa...

Det var många goda råd...kanske behövs så här i juletider...
Nu har jag snart tappat bort var vi är i veckan...att jobba, sen är det jul...ja det blir för mycket. Så nu idag när jag är ledig, ja då känns det som lördag...men har förstått på omgivningen att så inte är fallet...
Ser ut att bli en fin dag, bara vägarna inte blir hala så...Ska in till stora staden om en liten stund och hämta yngsta arvingen, jag hoppas innerligt att hon inte ska upp på stan också...på rean. Då smäller mamman av (jag alltså...).
Ser att du har mycket snö i trädgården, av bilderna att döma, så snart kan du gömma godiset till hundarna uppe i trädet...***skrattar***.
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Hanna sa...

Så sanna råd!

ansepanse sa...

jag tvättar idag :) igår blev det en långpromenad och bara-vara det övriga tiden
kramar

Anonym sa...

Hej du,,Ja det hade väl kunnat hålla sig på - sidan,här var det +1,8 tidigare i dag,inte så kul på vägarna..Jag gillade verkligen Paulettes röst,,Haé Fortsatt Bra.Kram.

Yvonne ♥ sa...

Var en runda på konsum för en halvtimme sen Oj vad där var folk!!!! Kram!

Siita sa...

Hejsan. När du skrev så var jag på väg hem igen. Lite modd på vägen. Nu är det kallt igen. God fortsättning. Kram

ansepanse sa...

Sv: mm, det gäller att se upp så man inte trampar på de älskade fyrfotingarna
önskar dig en fin kväll
kramar

Diana sa...

Sv: Precis samma devis skrev jag in i min almanacka! Fast på latin då. :)

Susanne P sa...

Det var många kloka ord.

Så söta de är när de leker. De har verkligen skoj med varann!

Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Haha, bra tips! :P

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det kan ju vara bra tips att tänka på :)

Passar på att önska er ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

fianathome sa...

Mysigt med hundlek :)
God råd behöver man alltid.
ha det riktigt gott där i soffhörnan
kramelikram
Fia