Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 6 december 2012

NÅGOT FÖR JULBORDET**

Lite smått och blandat,hittat i en tidning.....**
FALLFRUKT - övermogen frukt som faller ner, precis som bröst med åren..*

GÄDDHÄNG - tänk dig en ful,stor fisk fast på armarna..*

HAMSTERPÅSE - liten depå för mat som ska tuggas senare, uttänjda kinder..*

HÖNSSTJÄRT - när rynkorna ovanför överläppen bildar bakdelen på en höna--*

KALKONHALS - helt normalt halshäng på ett fjäderfä, men inte så kul för en människa..*

KELFLÄSK - ett slags sidfläsk som kallas kärlekshandtag , för att det är så gripbart under samlagsakten..*

SLADDER - motsatsen till fast, och oftast på låren som blir dallrande av det..

TAXÖRON - spetsig form på öron - eller bröst..*

         
          Bild lånad på nätet..**

                             

Idag då, ja det har snöat lite lätt hela dan,och på eftermiddagen blev det stora flingor som så vackert dalade ner. Så nog finns det snö så det räcker nu tycker jag.  Även för hundarna är det tillräckligt. Bamseplutten han plöjer genom snön som en bulldozer och kommer ut som en snögubbe.Sen ruskar han bara på sig och fortsätter..
                     
                       
Ser ni Bamse..? Nä det gör ni inte, han håller på och gräver sig in under snön bakom buskarna..*L*..han letar efter en godisbit och han ger sig inte förrän han hittar den.
Men det blev en varm skön dusch för honom sen när vi kom in. Ja under magen och benen, där hade han en hel del snö och isklumpar. Sen håller jag på och vänjer honom vid hårfönen så han torkar fortare om han ska ut igen. Öronrensning och kloklippning på både han och Peppe har det blivit på eftermiddagen. Lite lagomt inomhus pyssel när det är snöväder ute.
En trött Peppe sen,skönt att mysa in sig på sängen..♥
Nu ska jag köra i gång med pannkaks gräddningen, det är ju torsdag, ärtsoppan är klar och ska bara värmas på. Punchen hoppar vi över, det får bli lite glögg senare..*

                                           Bild lånad på nätet**

Haaa de....♥

                                           
                 

18 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Nu är vovsarna fina till julen :)
Tycker Peppe ser lite misstänksam och ledsen ut över något? har du matte sagt något :)
Eller är det snöandet som inte du gillar...
Kramen vännen♥

Majken sa...

Hahahaha vilket julbord :-D

Vad härligt han har det Bamse i snön.. Det är ju bra att han inte har ont utav olika väderlekar...

Hoppas ärtsoppan & pannkakorna smakade :-)
Kram

Yvonne sa...

Det var ett annorlunda julbord.. Då har du haft pågapyssel idag! Man kan äta skinkmacka när som helst! Bra att du är broddad!!! Nattakram!

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning och trevlig helg!

Hörni sa...

Vad mysigt att dyka efter godis i snön.
Mamma Elsa gillar också att busa i snön, men det kan bli lite mycket av det goda när man är trött av antibiotika. Det är jobbigt att pulsa. :)

Semester & Mat sa...

JA hundar de kan roa sig bra i snön de ;)

Fenixmonas sa...

Han verkar att gilla snön kikke Bamse...tids nog blir han också vuxen och lugn...Min Cesare gick ut vid halv elva igår kväll...Jag var trött o somnade, vaknade halv ett, ingen Cesare...Jag har varit uppe sen dess och ropat o lockat för det var ju -15 grader...Kvart över tre kom han, precis som ingenting hade hänt...En mycket märklig katt som tycks klara hur mycket kyla som helst och tydligen gillar det också.... Kramiz

Browneyedgirl sa...

Härligt med snön men nu räcker det =) Lilla Tepsie, mammas vovve älskar snön och hoppar gärna ut i det djupaste, floff och så har lilla vita tepsie försvunnit *skrattar* Ser jätteskoj ut. Kram och ha en mysig fredag nu. Och en stor kram till dina söta vovvar med <3

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott! ha en bra dag med dina pågar! Morgonkram!

Diana sa...

Oj vad snö ni har! Här snöar det som bara den med, men som tur vad så blir det lite plus på dagen så det försvinner. :)

Camilla sa...

Hahahaha...tur man jobbar till jul ;)
Kram!

ansepanse sa...

visst fastnar det riktiga snöbollar under magen och på benen, inte på Nemo men Sluggo får alltid riktigt mycket
där myser han gott Peppe
Sv: tyvärr vännen :( det gick inte så bra
kramar

Nett sa...

Härligt julbord det där.. Ahh, han har säkert en massa kul för sig bamse :) Hoppas att du får en fin helg. Kram

ansepanse sa...

Sv: visst är det så, jag får se om jag går vidare med det, det verkar bara så jobbigt just nu
kramar snälla

Siita sa...

Hejsan. Slutade snöa vid lunchen ett tag. Sen halv 2 kom en ny snöby, men kl 2 när jag åkte hem såg jag en glimt av solen. Nu vill jag inte ha mera. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Ja tack för att du tände lågan,,det blev riktigt gott...
Ja Bamse verkar vara som en bulldozer..Medans Peppe är betydligt klokare och helst håller sig inne när det är busväder,,jag håller med dig,nu räcker det,,Haé Kram.

Rigmor sa...

Det var ett redigt julbord...inte ska du skriva att du lånat det från nätet...det är bara att ta åt sej äran tycker jag...**skrattar***!!
Å så kommer det bilder igen på de små godingarna...och i det här fallet håller jag nog på Peppe, sängen är då mer lockande än att ligga under en buske i snön...
Nu får vi hoppas att snön som nu börjar dala ned igen är kortvarig, jag ska jobba hela helgen och jag antar att de som plogar inte är uppe så tidigt...blir det för bedrövligt sover jag kvar i stan hos nån utav barnen. Det är livet på landet...
Ha en skön fredagskväll vännen!!
Kram kram

Sussi sa...

haha en till som älskar snön! Spike är galen i snön. Hur kul som helst tycker han. Men det där med att leta är han inte allt för bra på. Han ger upp ganska så snabbt. Det får vi träna på..

Kramisar