Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 17 december 2012

NU ÄR JAG "DÅLIG"

Och då menar jag här på bloggen. Usel på att skriva inlägg och lika dålig på att kommentera hos er. Det känns som att bloggen är inte prio nummer ett just nu. Men det ändrar sig väl längre fram??
Skitväder är det, snön sjunker men än finns det kvar så hoppet finns om en vit jul. Det är otroligt moddigt och spårigt att gå. Ett steg framåt och sen lite hasch bakåt igen, men inget bekommer Bamse.Han skuttar på lika glatt och nyfiket vill han upptäcka stora vida världen. Men han är ju väldigt bra på att hålla sig i närheten.
Nu ligger båda vovvarna och snusar i takt bakom mig, det låter så skönt och rogivande,nästan så man kan somna själv..*L*..
Lite duktig har jag varit i dag och bakat två sorters kakor...**
Det ska vara enkelt och göra och det är ju garanterat dessa kakor,men supergoda trots sin enkelhet. Jag vet, för när jag bakar provsmakar jag smeten och sen såklart kakorna.
Jag sa förut att husse gärna sitter med Bamse i knä. Så fort han kommer så blir han upplyft, och visst är det mysigt med en varm mjuk vovve i knä.
Här läser han tidningen tillsammans med husse.
Peppe är mattes gubbe, han älskar att man ligger och gosar med honom på sängen. Än så länge kan inte Bamse hoppa upp där så han får vara i fred...*
Nu ska jag ta en runda hos er och se hur långt jag kommer innan ögonen faller ihop...**
Haa de....♥

15 kommentarer :

Yvonne sa...

Bamse har charmat husse .Oj vad flitig du har varit idag!..Här trillar snart ögonen ihop! Natti vännen och sov så gott!!Kram och Pööss!

Majken sa...

Jag rycker oxå jag har lite mindre bloggeriet nu.. Är nog för att det är julsttess ;-)
Snart är vi vårt vanliga ja igen :-)

Vilka Goa bilder och vad gött Bamse lägger tassen på tidningen ❤ Skönt för Peppe att ha en frizon på sängen ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Fenixmonas sa...

Å´vad jag saknar vovve när du berättar om dina, men det går ju inte så länge jag jobbar så här mycket! Nej, nu är inte blogg prio ett fast för mig blir det jobbet denna veckan o inte det roliga jag kunde göra hemma...Helt vansinnigt mycket just nu...igår blev det jobb mellan sju o sju sen stöp jag i säng som en klubbad oxe! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Sött med tassen i tidningen. Jag skulle vilja ha en vovve, men är för lat. Vill ju inte gå ut i ur o skur. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så gulligt, nu har ni varsin vovs :)
Klart bloggandet går i perioder.
Kram.

Yvonne ♥ sa...

Morn morn! Tack för nattapööss! Ha en bra dag! Morgonkram!

Herr Nilssons Fru sa...

Mórning - de e julen. Ja de e julen som gör oss mindre bloggaktiva:) de e väl en bra anledning tycker jag.

Kramiz på dig

ansepanse sa...

det är helt ljuvligt att få sitta med en vovvsla i knät :)
det ska bli en vit jul över hela landet har jag hört
kramar

Carina Sjölund sa...

Visst blir bloggen lite lidande nu, men har nog en anledning.
Men vi kommer igen, var så säker :)

Här är det minsann inte lite snö, och mer kommer det ner. Men jag tycker det år mysigt♥

Fina bilder på gulltrollen♥
Kramen goa vännen♥♥

ansepanse sa...

Sv: menar du att ni har haft samma plastgran i 20 år? håller de så länge? hur förvarar du den resten av året, viker du ihop den, jag tänkte på att det ju måste vara det där att man viker in grenarna och ut igen som sliter på dem
kramar och en fin kväll till dig

Herr Nilssons Fru sa...

Psss...jag var bara inne o norpade en kaka i varje burk, smulade lite...sorry:)

Du vad bra för Peppe att han får ha sängen o matte ifred "än så länge".

Kramiz

Rigmor sa...

Men visst är det mycket annat som upptar ens tid just nu!! Bloggen är ju inte hela livet heller...skriv när du känner för det!! Sen tror jag att man får mer inspiration framåt våren, allting händer då. Fast lite julbloggande kanske det kan bli...
Så fina bilder på dina småkillar. Han ser änna mej viktig ut den där Bamseplutten...när han sitter i husses knä.
Ha en bra tisdagskväll vännen!!
Kram kram

Majken sa...

Hej!
nu finns receptet på sirapsbrödet i min receptblogg :-)
Kram

http://mermickisrecept.blogspot.se/2012/12/mormors-sirapsbrod.html

Hörni sa...

Vad mysigt att sitta i husses knä.:) Och Pepe gosar i sängen, det låter helt underbart.
Kram kram!

Susanne P sa...

Det är nog så överlag nu, att bloggen får stå tillbaks lite och framför allt kommenarerna.
Men snart är julen över och vi kan bli våra gamla jag igen! ;)

Vilken liten charmknutte han är, lille Bamse. Så där lite busigt/charmigt sätt.
Ja, Peppe är charmig han också men mer på ett mer moget sätt! ;)

Kram