Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 12 december 2012

NU SMYGER DOM FRAM

Utan att man märker det nästan så rätt som det är så står dom där så troget..**
Vilka då? Jo tomtarna....♥
Dom har äntligen kommit ut i full frihet, och fler blir dom efterhand....**

Mysigt och känns lite mer juligt på en gång.   Idag när jag var till Maxi så köpte jag julskinkan,skönt att ha det gjort i fall dom skulle ta slut..*L*...
    Bild lånad på nätet...*
Det är ju så gott med den ljumma precis klara skinkan och lägga en skiva på en hård knäckemacka med en god senap kvällen innan julafton..♥  Snart nog är vi där..

Jag måste snygga till mig i håret så jag var in till frissan  där ute och köpte mig en hårtoning,

Underbart fint väder i dag med strålande sol och några minusgrader. Men nu ska det bli kallare sägs det, så vi får väl se.
Dags nu för kvällsmaten, det blir baconpasta så det är bara att sätta i gång.
Haa de....♥


Bilden lånad på nätet..*

29 kommentarer :

s sa...

Så nu är du julvacker då? :)

Vilka söta tomtar och du hann före mig men jag hinner säkert före jul i alla fall.

Julskinkan ja, det kanske är dags att inhandla den också.

Kramisar till dig och vovvarna!

Sanna sa...

Äsch, namnet kom inte med...

ansepanse sa...

så nu har du fått fram tomtarna :) jag tror väl inte att skinkan tar slut, vi köper inte förrän i nästa vecka
kramar

Hörni sa...

Ja, åhhh vad gott det ska bli med julskinka! Det är det enda jag behöver egentligen. Lite sill också. :)

Herr Nilssons Fru sa...

Jo jag har också märkt här att de börjar krypa fram de där små med röda luvor...eller ja här har faktiskt en med vit luva också visat sig. Ja dom är så välkomna så.

Nu går tiden fort -snart kommer den stora tomten:)

Kramiz

Yvonne :-) sa...

Pastan ser mumsig ut!Det var Åhus som dök upp hos mej.Jag skrev till Hebbe att båda var rätt Vi är ju inga tankeläsare ,då hade vi kunnat tjäna pengar! Kom du så ska du få Dansk fläskstek.Ta "pågarna" med dej! Kram!

Siita sa...

Här är det för kallt just nu. -15 grader. Nä det gillar jag inte. Ha det trevligt i kväll. Snart sova här. Jobb i morgon i gen. Kram

Diana sa...

Du får skynda dig upp med tomtarna nu, snart ska de ju ner igen! :)

Annette sa...

Jaha du blev först med julpyntet.Mina åker fram i helgen nu.Skinkan har jag hemma.Jag ska göra en liten tänkte jag.Är så sugen på skinka nu.Kram

Yvonne sa...

Nu ska jag minsann gå och knyta mej.Gitter inte sitta och vänta på dej längre.Bara så att du vet det så är det min säng längst in.Men det gör inget om du lägger dej hos gubben,han vaknar ändå inte! Stor nattakram och Pööss!

Äppelblom sa...

Här har det också smugit sig fram en och annan tomte - inte alla, men de jag tycker mest om.
Trevlig Lucia önskar jag dig!
Kram

Majken sa...

Jag ska oxå plocka fram tomtarna nu till helgen :-) Mysigt!

Jag behöver oxå sätta färg i håret.. innan jul.. ja den dagen den sorgen ;-)

Inte dumt med baconpasta :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Diana sa...

Sv: Äsch, de anpassar sig!

Fenixmonas sa...

Så fint nu när de alla får komma fram! Jag mår gott när det är julpyntat så kanske det verkligen ska få stanna kvar ända till påska denna gång! Ha en fin LUCIA! Kramiz

Siita sa...

God morgon. -18 grader nu. Den tomten som röker pipa minns jag att den fanns hemma hos mor o far. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! jag hade sovit 20 min när du kom.Bra att du inte störde Kjell. var det du som var uppe på toan i natt??? Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Ja du har tomtar på bloggen och jag har tomtar på loftet. Jo det bor en tomte på husets vind han känner både Lilly och jag. Ha det bra !

Camilla sa...

I går kväll klädde vi granen och ställde fram lita Tomtar.
Var även på stan i går och gjorde bort de flesta julklapparna.
Så NU kan julen komma! :)
Kram!

Husfrun sa...

Ja, nu börjar det så sakta julpyntas :)
Kram.

Carina Sjölund sa...

Några tomtar fick komma fram för ett tag sedan. Men resten ska jag ropa in senare :)

Vi får alltid julskinka av svärmor varje år. Jag tycker det är bland det bästa på julbordet :)

Här har vi rena rama sommaren idag, -1,5 grader. Och inte snöar det heller. Men jag jublar inte, för det ska komma mera mera snö...
Kramen goa vännen♥

Rigmor sa...

Det var nog tur du gjorde allt detta igår...för idag är det betydligt mer kylslaget!! Å så julfint du har det hos dej redan, här tror jag de också börjar smyga sej fram...tycker jag hör hur det tisslar och tassar lite här och var...när de tror att man inget hör eller ser...
Skinkan också inhandlad här, det var nog därför mannen i huset var med till Maxi...han var rädd att jag skulle ta för liten skinka tror jag...hans konsumtion av den vara är gigantisk, och värre var det när vi träffades, kunde bli både fyra och fem skinkor runt jul...tills jag satte stopp.
Ha nu en fortsatt bra dag i kylan. Ska snart bege mej till jobbet, om bilen startar...
Kram kram

ansepanse sa...

Sv: nej, det är ingen idé att blir stressad inför julen, det har jag slutat med :) den kommer ändå liksom
bamsekramar

Sanna sa...

Fast nu färgar du håret i alla fall, visst? hehe
Näe skämtar med dig och hoppas du har det lite varmare än vad jag har det hos mig. Fy sjutton så kallt det är och sneglar efter tröjan.

Kramisar

Äppelblom sa...

Så skönt att du "bekänner" att du också inte har bakat lussekatter - då är vi två. Jag kände mig så ensam och "misslyckad" förut, när alla andra har bakat storbak med dessa gyllene bröd.
Kram och må så gott!

Yvonne :-) sa...

Snäll och snäll. Jag är väl inte snällare än alla andra.Det var nära att vi krockade inatt när vi var på toan... Kram!

Yvonne sa...

Då var det dej jag satte mej på,det var så mjukt och varmt..Jag spolade för oss bägge :-) Ha en bra kväll vännen! Kram!

ansepanse sa...

Sv: visst är det trevligt, fast det tar ju sin lilla stund att skriva alla adresser och så
ha en fin kväll
kramar

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Tipp tapp tipp tapp tippetippetipptapp, tipp tipp tapp ... se då krypa ....... :)

Klapp, klapp klapp vad fint du sjunger :)

Nett sa...

Fina gamla tomtar, har sett att de kan man få riktigt bra betalt nu för tiden. Baconpasta, det lät himla gott det. Kram