Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 11 december 2012

SÅPA IN JULEN**




             

Straxt före jul så här brukar jag göra rent ugnen med såpa,effektivt och miljövänligt. Annars använder jag diskmedel. Jag gillar inte ugnsrengöring som man sprayar på, och nu när jag har Bamse med mig vad jag än gör så är det bäst att vara försiktig.
Därför tycker jag att såpdoft är lika med jul, det luktar ju gott..**
Mestadels grått väder i dag och bara 3 minusgrader.  En tur till Marieberg blev det i dag också, och kan  i tänka er att gubben var med. Frivilligt följde han med, inte dåligt. Han var ledig i dag och tyckte väl att det passade bra med en liten shoppingrunda..*L*.. leksaker köpte vi, och där kan man gå länge och titta. En sväng in på Jula blev det sen för gubben, så en liten baktanke fanns det allt från hans sida.
Nu dags för maten, det blir faktiskt rester i kväll och det är ju bra..*
Haa de...♥


                                                                                                

23 kommentarer :

Sanna sa...

Ha ha, så härligt snöig Bamse är på bilden och ser lite busig ut.

Ja du ugnen fick sig en omgång för någon månad sedan och något som jag tvättar allt för sällan tyvärr. Det blir när jag inte ser in genom glaset längre.

Köper annat medel som finns på ÖoB som släpper direkt när man torkar av inuti och orkar inte lägga energi på för mycket gnoende. :)

Såpa har en underbar frisk doft och kär gärna med den gröna här.

Kramisar/S

Villa Frejas bokblogg sa...

Sötgossarna :)
Visst luktar såpa gott, men kanske inte jul direkt?! (Jag är ju typiskt en sån som inte städar extra inför jul... helt enkelt är jag ganska kass på att städa *L*)
Kram.

Hörni sa...

Jag kör också med såpa till ugnen. Tycker dessutom det blir renare än med ugnsrengöring.

Söta underbara hundarna, vad fina de är! :)

Rantamor sa...

Oj vad lillhunden din växer man kan ju riktigt se på dina foton hur han förändras och blivit en långbent tonåring.... =) =)
fast näe han är nog lite liten ännu...och söt.

Tjingelingen.

Herr Nilssons Fru sa...

Såpa - de luktar underbart...mmmm

Oh de gånger man får med sin man på shopping är de bra. Eller jo min följer med om jag ber honom, men helst vill han slippa:)

De e lite skillnad på Peppe o Bamse i storlek...de är så fina o söta. Tänk vilka vänner de är, de där fyrfotade ❤

Kramiz

Susanne P sa...

Såpa använder jag ALLTID när jag städar i stugan men aldrig hemma....konstigt.
Så fin bild på hundarna. Jag kom genat att tänka på reklamen: " När man är stor och stark måste man vara snäll" (eller hur den nu var.)
Kram

Yvonne sa...

Klart att gubben hade en baktanke vad trodde du???Bra att du tar eget täcke med dej! Jag tippar om en stund så gå tyst1 Pöössen och kramen!

Majken sa...

Trevligt att mannen följde med som shoppingsällskap.. ja trots att det var Jula som lockade mest :-)

Rester är inte fel.. det åt jag & sonen till lunch & till middag blev det makaronilåda..Gott!

Ha en fin kväll!
Kram

Semester & Mat sa...

Ja såpa är rätt underskattat det. Minst lika bra som alla sorter av ajax.

Ha en fin onsdag!

Fenixmonas sa...

Såpa luktar så gott och rent! Använder det ofta och gärna! Vilken fin bild av dina två vovsingar! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag vaknade inte när du smög dej ner i sängen med ditt täcke! Ha en bra dag! Morgonkram!

Diana sa...

Jag använder såpa i ugnen med. Hade Batman fått bestämma så hade han torkat golven med såpan med, men jag gillar inte doften så det är förbjudet. :)

"Gasfoot" sa...

Good Morning 1012 12 12.

Om såpa vet jag bara lite, men skriver Du att det är bra så är det klart bra.
Jula? Att få gå på ”Gubbadagis” är alltid en höjdare för där finns mycket att gotta sig med. (Ögongodis.)
Dagens lunch? Stekt potatis, ägg och bacon. Bra mat för en ungkarl.
Kanonbilder på era fina vovvar!

Kramizar från Tornedalen.

"Gasfoot" sa...

Förlåt rubriken Mita!!!!
Skall klart vara 2012 och inget annat.
Så går det när man har bråttom och skall vara duktig.

Förlåt!!!!!

Rigmor sa...

Så vacker bild på de båda killarna!!
Å du...jag fick med mannen till Maxi i Kumla igår kväll!! Men det var dumt...det blev dyrt, han plockar så mycket och konstigt ibland...och sen...hälften fick jag inte med för det gick i en rasandes fart!! Så nu får jag göra om turen, i smyg...Maxi i Kumla har inte alls lika bra sortiment som "ert" Maxi, men för mej blir det verkligen en omväg att ta mej till Eurostop för att handla.
Här används såpa flitigt också, dels luktar det väldigt gott och sen är det både effektivt och miljövänligt. Fast...hur luktar rent egentligen...??
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Såpa är ett riktigt rengöringsmedel det :)
Och luktar gott gör det oxå.
Puss på nosen till söta pojkarna♥
Kramen goa vän♥

ansepanse sa...

såpa är bra :) det använder vi oss också av härhemma
söta fina vovvslar
kramar

Anonym sa...

God eftermiddag,,Grattis till segern på senaste bildrebusen,,du som är så dålig på sådana..
Jag var i morse på Luciafirande på Lokes skola,där fanns flera pepparkakegubbar och dom sjöng en massa sånger,sen fikade vi barn och vuxna,,mysigt värre..Haé Kram.

Yvonne sa...

Grattis till vinsten hos Hebbe Men egentligen så fanns det ju två svar .Man kan ju inte veta vad han tänkte Man är ju ingen tankeläsare!! ......Ja det är alltid trist att bli påkörd även om det inte blev personskador:det är så mycket man ska fixa.Va!!!! Har du inte ätit Dansk fläskstek,då är det på tiden.Ulla kan jag inte använda överallt som måttstock.Omöjligt när man ska sy eller snickra :-)Kram!

Anonym sa...

Ja du kan sträcka på dig ordentligt,det var bara ni tre på pallen som hade rätt,,så jättegrattis.Haé Kram.

Anonym sa...

Ja det var en mysig stund,,jo där var ett gäng tomtar och säkert 5 pepparkaksgubbar,,Loke är en av dom 2:a från höger,sen satt några till vänster oxå..Haé Kram.

Siita sa...

Mos o Värmlandskorv blir det här för gubben. Jag tar korven o grönsaker. Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Varm choklad passar alldeles utmärkt såna här dagar :)