Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 20 december 2012

SOVA UNDER KLOKLIPPNING

Ingen av mina hundar jag har eller har haft har nånsin sovit under kloklippning. Det har inte varit några problem heller, dom har funnit sig i det även om det inte har varit nån rolig grej att göra. Men när jag klipper Bamses klor så somnar han, inte alla gånger,men är han trött så slappnar han av och somnar. Hur mysigt som helst.
Det har varit en dag med öronrensning och just kloklippning på båda hundarna. Pälsvård, speciellt på Bamse då såklart..** Så nu är dom "julfina"..*
       
                                                      
Besök av Amanda och Ida på eftermiddagen, vi har haft det mysigt med sagoläsning under mjukisfilten, tittat på film,lekt och sjungit en massa julsånger. Fikat såklart inte att förglömma,väldigt viktigt enligt tjejerna..*L*..
Nu sitter jag här en stund och tar igen mig, sen ska hundarna ut på en liten runda innan det blir dags för soffhäng och kolla tv. Först tänkte jag titta på en dokumentär som heter Kvinnan i skogen, lite nyfiken på den och se vad det är för nånting. Sen blir det förstås julmys med Ernst, den karln är makalös på att få till det..**
Haaa de...♥

                                                             

17 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

I kväll orkar jag inte se Ernst, får titta på playen i stället, eftersom jag ska upp tidigt i morgon bitti.
Att somna vid kloklippning allså ;)
Kram.

Anonym sa...

Vi Önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År !

MVH Janne o Lilly !

Herr Nilssons Fru sa...

Kloklipp ja, de sköter min äkta hälft om:) lite uppgifter måste han också ha ju:)

Idag har jag inte haft tid med någon kvällstv, de vanlig vid 5 tog jag naturligtvis paus och kolla på:)Oh du har haft mystimmar med småflickorna - underbart

Kramiz

Hörni sa...

Vad mysigt med pälsvård.
Elsa slappnar av fint när jag klipper klorna på baktassarna, men de där framme är hon rädd om och kan till och med skrika till ibland. Men hon ligger ganska stilla, så det är bara att klippa ändå. :)

Yvonne :-) sa...

Ulla gör allt annat än sover under kloklippning.Hon skriker bara jag tar fram tången Bella sätter sig och sträcker fram tassarna så fint.Så olika dom är Jag såg Cesar när han hjälpte en att klippa klor ,jag ska försöka göra likadant med Ulla.Jag har också sett Ernst ikväll. Sov gott vännen.. Pössar och Krammar!

Diana sa...

Jag är inget fan av Ernst. Jag gillar heminredning, det är inte det som är grejen. Det är bara det att han är så helylle och allt är så puttinutt! Det tål jag inte, haha! :)

Maria sa...

Skönt när även hundarna blir julfina skulle behöva göra Kajsa de också.
Jag blev fast framför tv när dom visade Kvinnan i skogen, helt otroligt som hon levt, stackars henne. Ja Ernst får man inte missa.
Önskar dig en jätte skön jul
Kramizar

Siita sa...

God morgon. Sista dagen med gänget nu. På min avd är vi bara 2 st idag. Kram

Fenixmonas sa...

Duktiga vovvar, så trygg han är den lille Bamse som kan vara så lugn under kloklippningen...Han litar fullt o fast på matte! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Ha en riktig bra dag vännen! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Jasså,,då får du vänta på svaret...Härligt mys med töserna..Ernst,nä han är oftast bara för mycket,Go Bamse han litar på sin matte han..Haé Kram.

syren sa...

Först vill jag säga att så fint du gjort din blogg! Duktiga hundar du har och härliga bilder har du på dem också.Härligt att mysa med barnbarnen är det ju också.kram

Anonym sa...

Hej du,,det snöar lite lätt även här,ligger nog en 6-7 cm nu..Nu har jag bara en Jansson kvar att göra sen är det jul..så nu väntar jag på den Goda Julen..Haé Kramen.

Yvonne ♥ sa...

Aha! Plånboken är stängd!! Du får se om du har pengar kvar efter helgen!Mmm.... den glassen är god! Kram!

Carina Sjölund sa...

Så julfina dom ska ha blivit♥
Kloklippning är ingenting som Izor gillar speciellt heller. Tror inte många hundar gör det.
Puss på nosen till snyggingarna♥
Kramen till dig goa vännen♥

Åse sa...

Här hade vi det stora julbadet igår, så nu tycker de fyrbenta att klapparna kan öppnas de doftar ju så gott . Ha en fortsatt fin fredag . Kram

Rigmor sa...

Så nu är de fyrbenta julfina och julrena i öronen också...då är det bara herrskapsfolket kvar!! Å vet du...ikväll kommer det en "Bamsetjej" hit och hälsar på, vid namn Signe...ska ta en massa bilder på henne. Största prinsessan är hundvakt över jul- och nyår till sin pojkväns föräldrars hund, en spanielflicka vid namn Signe, fisförnäm lär hon vara...
Å ikväll ska granh-lvetet kläs...om jag fick tag i försäljaren skulle han få veta ett och annat, granen barrar värre än något annat jag varit med om!! Vi har redan barr i hela huset...suck.
Ha en riktigt bra start på helgen vännen!!
Kram kram