Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 2 januari 2013

FY SÅ JOBBIGT!!

Jaa säger jag bara, varför drar man fram så mycket julpynt varje år? När det är super tråkigt att knata runt och plocka bort allt,och nog är det alltid nånting som glöms kvar, nån liten förskrämd tomte som står och smyger i en vrå**
Det drar med sig lite annat också, så det är inte bara...

Men annars så har det varit nästan som vårväder i dag, och en hel del is som smält bort så det är mindre halkigt att gå.  Fast på gräsmattan är det mycket is kvar än, hundarna halkar runt när dom letar godis...

Det verkar som Bamse hittat nånting kvarglömt i snön....*
Men visst ser det ut som det skulle vara en dag i Mars?
Med tanke på gårdagens blöta gummistövlar, det var inte bara att jag sjönk ner i snömodd geggan och fick vatten i stövlarna. Dom var rätt dåliga och den ena tog in lite vatten om man gick i vattenpölar,så det är ju inte direkt meningen med gummistövlar. Därför köpte jag ett par nya när jag var på Maxi och handlade i dag. Rejäla Tretorns stövlar...
Inte lika färgglada som mina blåa, men det är rosa snören och ränder längst ner,syns inte så bra på bilden..
Dom är i alla fall färgglada in ut i, och Bamse gillar snörena..* L**
Har ni förresten märkt att det inte blir mörkt lika fort längre på eftermiddagen? Så visst går det åt rätt håll nu..*
Haa de....♥
                       
                             

21 kommentarer :

Ama de casa sa...

Finns inga bättre stövlar än Tretorn! Såna fick jag när jag jobbade på Skansen. Det första paret bet i och för sig uttern hål i, men jag fick nya och dom slängde jag först när vi flyttade från Sverige. Så dom höll i tjugo år.
:-)

Yvonne ♥ sa...

Vi går mot ljusare tider nu,men jag tror att vi får mer snö!!!!Jag var livrädd !!! När vi hade flugit en stund så mådde jag illa!Tur att han landa innan jag hade spytt i planet!Jag tog mej en powernap innan idag! Ha en bra kväll!! Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag behöver också nya gummmistövlar märkte jag i dag på jobbet. En torrspricka i mina favoriter :(
Men visst blir man galen av allt julpynt som måste plockas undan. Inte alls lika roligt som att pynta.
Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

Redan slängt ut julen? för en gångs skull ska mitt få vara kvar, varjefall till nästa vecka:)

Här är i stort sett all snö o all is borta, de e bara inne i skogen de ligger snö här och där. Vår gårdsplan var som en stor skridskobana men de försvann på en dag - skönt. Hopplöst när de blir så där o livsfarligt.

Go fortsättning, jag är lite småkrasslig jag, min mage har ballat ur o gör så ont..ich..men de går väl över snart - hoppas jag.

Kramiz

moi sa...

I år har jag minimalt med julsaker så det var fort undanplockat. Det går lite trögare med gardinerna. De nya är strukna men tomtegardinerna vill liksom inte trilla ner av sig själv...
Stövlar har jag bara nere i kolonin, men såklart är det ett par Tretorn (jag är ju från Helsingborg..)

Roggan sa...

Nu är det andra året som jag bara har julstjärnor och ljusskakar i fönstren. Inget annat framme, så skönt är det. Kram

Disa E sa...

Åååå vad jag avundas den bristen på snö...vi har ju massor fastän det töat i flera dagar nu.
Ha en fin kväll.
kram

Paula`z Värld sa...

Ja, här har det både regnat o snöat idag o det är plusgrader..ingen sol dock....borde börja plocka ner julen så smått..kanske granen åker ut på lördag....

Ha en fin kväll!

Kram

Susanne P sa...

Här tas inget i onödan fram innan jul, jag vet hur det brukar bli efteråt!

Hmmmm...så höga och fina stövlar du har! Mina är inte alls så höga och fina längre... ;)

Kram

fianathome sa...

Finns ALLTID nån rackare kvar som man glömmer och som man hittar typ till midsommar. Fina stövlar. Man kan fynda mycket bra saker på Maxi faktiskt.
Det lät rätt kallt det där med att "stövla" i vattenmassorna Uärk!
Ha det så bra :)
kram
Fia

Sanna sa...

Fina varma och goa stövlar du fick tag i och ser att även Bamse gillar dem...hehe

Go fortsättning på nya året också!
Kram/S

Yvonne ♥ sa...

Nu har jag sett Fjällbackamorden.Oj vad dom mördar varandrar. Nattikram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Tretorn är ett bra märke, rejäla stövlar! Jodå, visst är dagen längre, såg en notering om att den redan är 12 minuter längre! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Fina stövlar det blev. Jag skulle låna gubbens en dag här men icke sa Nicke, jag hade för svullna vrister så dom gick inte på. Tänkte köpa några utan skaft då, men har inga hittat i min storlek. Bamse äter nog snart upp dina snören. Kram

Anonym sa...

fina bilder o tur att hundarna har fyra ben på isen lite lättare o undvika halkolyckor

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Fjällbackamorden är som Morden i Midsomer
De mördar nästan alla i en by,så får de sluta med serien
för det finns nästan inga personer kvar att mörda!!
Ha en bra dag vännen! Morgonkram!

Sanna sa...

Är du ute och knartar i dina nya fina stövlar månntro? *fniss*

Kramisar/S

Åse sa...

Här åkte julen ut igår, skönt att ha de gjort men lite märkligt nått man längtar så efter när den ska flytta in lika skönt är det när den flyttar ut. 8,5 grad bjuds vi i Skåneland idag riktigt skönt väder och en liten liten glimt av solen har vi oxå sett. Kramen

Rigmor sa...

Stövlar...det skulle jag och mina gäster ha behövt igår...fniss...Å ja, jag tycker nästan det känns som vår redan...vore väl underbart om vi för en gångs skull fick en riktigt lång och skön vår...??!!
Dessa tomtar...tycker nästan de sitter och hånflinar lite åt mej nu, så i helgen åker de nog undan, en efter en...och granen...vet inte hur mycket barr vi sopat och dammsugit upp, och ändå...den har lika mycket kvar ändå. Får ta den med sekatören när det blir dags...
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Veiken sa...

Fy så halt och eländigt det ser ut! Våren ligger någonstans och bara väntar på att få göra entré! :) Kramar

Yvonne ♥ sa...

Jag tycker som du att man blir renare med eltandborste.Din gubbes huvud sitter kanske löst,så det är därför han inte vågar!Jag slarbar ibland med att borsta hundarnas tänder..Ha en bra kväll! Kram!