Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 8 januari 2013

GÅ MED BRODDAR PÅ GRÄSMATTAN??

Det är förenat med livsfara att halka och bryta armar och ben av sig om man går ut på våran gräsmatta. Inte klokt egentligen. Men så blir det när man dels skottar upp gångar till hundarna och sen är ju dom ute där och springer runt och trampar ner snön,vilket även jag gör. Därför blir det som det blir när det sen töar och fryser på om vartannat.
Jag har alltså gått med broddar på gräsmattan,och det är banne mig första gången under alla år..** sen är det  lekförbud på isen för hundarna. Bamse med sina korta ben han far runt som ett jehu, men Peppe med sina långa ben han går som Bambi på hal is, jag vill inte riskera att det blir brutna ben...

                                                   

Julgardinerna i köket är nedtagna och ljusstakarna likaså, det tar sig,nu är det bara några juldukar kvar i rummet, men det tar jag i morgon.
Ikväll ska jag se på både fyran,trean och sjuan kl 21,00 hur det nu ska gå till??
Haa de...♥

21 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Var inga vidare vinterbilder det där ;)
Här har vi fortfarande snö på gräsmattan, så mycket så man känner en rädsla att Jycken hoppar över staketet ;)

Kram

ansepanse sa...

oj vad mycket is att halka i, här finns ingenting alls kvar
då får du ha tre tv:ar som står jämte varandra :) och så får du låta blicken gå från den ena till den andra
kramar

Herr Nilssons Fru sa...

Oj vilken isbana du har :( hoppas du har någon bra gång att gå på när du lämnar tomten:)

Ska du ha tre tv apparater brevid dig o se alla program eller hoppa fram o tillbaka :)

Kramiz

fianathome sa...

Livsfarlig is det där. Vi har haft en smånosare som bröt sina framben av en ishög. Det gick bra men vi trodde ett tag att det var helrökt...UVVA!
Gäller och hålla tungan rätt i munnen.
Va rädda om ER!
kramelikram
Fia

moi sa...

Det är ju inte klok vilken skillnad i väder vi har! Här vara regnar det, blött o grått. Fast de har "lovat" både minusgrader och snö till slutet av veckan.
Ikväll bojkottar jag tv:n, orkar inte...

Hörni sa...

Vi har också halt här ute och det är så jobbigt. Jag spänner mig och får ont i hela kroppen.

Yvonne ♥ sa...

Oj det ser livsfarligt ut på eran gräsmatta... Har bara sett 4an... natti vännen och sov så gott.. Nattakram och Pööss!

Miss Juni sa...

Oj, vilket bry alla verkar ha med att få till det där med TV-kanalerna ikväll! ;)

Shit, vilken isbana!!
Här har allt töat bort för ett par veckor se´n! Sorgligt det oxå, men vi kan i alla fall gå på vår gräsmatta.

Maria sa...

Ja de e så halkigt på sina ställen men de var värre förra veckan. Oj hoppas du hann med alla kanaler du skulle se på men då e de bra med reklam för då man zappa.
Här har granen åkt ut och tomtar men har kvar en del fortfarande. Det hinns nog med innan påsk.
Ha en fin dag/kramen

Fenixmonas sa...

Oj, ja där har du fått rena skridskobanan! Det blir ju så när det trampas till...Nu ser det ut som det är mer av både snö o kyla på väg...fast jag inte beställt något av det! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Vilken skridskobana ni har. Här är flera dm snö kvar. men ute på plan vid bilarna har jag is oxå. Minusgrader idag, då blir det väl mer halka. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Du får bädda soffan så slipper du att gå ifrån "sängvärmen" .Ha en bra dag! Morgonkram!

Rigmor sa...

Jösses så din gräsmatta ser ut!! Eller skridskobanan...Här är det fläckvis grönt faktiskt, men ingen is utan snö. Kan bero på att kattdamerna har varken gångar skottade eller knappt sticker ut näsan utanför dörren så länge det är vinter...
Idag ska alla julsaker upp en trappa, det kommer att gå åt mycket kaffe, många pauser här vid datorn...och ja...det känns allmänt ansträngande...***skrattar***. Sen väntar jobbet ikväll.
Ha en bra onsdag vännen!!
Kram kram

Majken sa...

Livsfarligt halkigt....
Akta dig för detta & akta vovvarna....
Hos oss är det barmark, grått & regn i luften... :-(

Min blogg kommer bli privat. Hoppas du vill fortsätta läsa den. Maila mig isf på mermickis@gmail.com

Ha en fin dag!
Kram

finafrun sa...

Huah! Det ser läskigt farligt ut med isen. Bra att du är försiktig!

Det är så typiskt, vissa dagar finns det inget att se på TV, medan andra så kommer allt på samma tid...

kram!

Åse sa...

Oj det där ser inte kul ut, hoppas det gick bra att titta på alla kanalerna samtidigt :-) kram kram

ansepanse sa...

Sv: hahaha - då löste sig problemet av sig själv, du behövde inte ens en tv-apparat :)
kramar

Sanna sa...

Hoppas du valde 4:an för inkognito är verkligen bra för att vara svenskt.

Usch vilken halka du har på gräsmattan och förstår din rädsla för att hundarna ska skada sig. Valpar har ju inget förstånd när de blir sjövilda så det är nog bra att du gör ett förbud så länge.

Kramen/S

Browneyedgirl sa...

Det är rackarns halt =) Ta det lugnt när du är ute vännen <3 Kramen

Veiken sa...

Dom bilderna är läskiga. Håll er långt från den gräsmattan! Usch så farligt halt det ser ut! Kram

syren sa...

Gräsmattan din är ju inte precis så inbjudande precis.Var försiktig i halkan.Här är det regn och än så länge plus.Ha det gott!kram