Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 5 januari 2013

VAD BLIR DET FÖR MAT IKVÄLL?

Ja kan ni gissa vad det blir för nånting av det här som står och puttrar i ugnen??
Gott ska det bli i alla fall.. jag sitter och sippar lite vin innan maten, för det passar nog inte så bra till just den här maträtten, gubben tar en öl och jag kommer nog dricka julmust som jag har kvar,
Vilket vin tror ni jag har i glaset?  Jag tar en liten klunk...mmm..jo det smakar riktigt gott..
Från det ena till det andra.. ikväll är det Stjärnorna på slottet och det är Lillbabs kväll, det är en person som jag tycker om mer och mer..
Men nu får ni haa de.....♥

16 kommentarer :

Diana sa...

Är det jansson? Fast det skulle också kunna vara äppelpaj, men det är väl inte middag? :) :)
Vitt vin röstar jag på!
Ha en mysig lördagskväll!

moi sa...

Jag och matlagning...
Det är bättre att gissar på vad det INTE är; köttbullar, spagetti. Tex smaklig spis tror jag det blir i alla fall!

Ingela sa...

Tyckte det såg ut att vara både äppelkaka och potatisgratäng =) men så ska jag oxå kolla upp synen på måndag *hihi*
kram

Semester & Mat sa...

Och Mamma mia är det också, skriver jag som suttit med datan hela filmen ;)
Jansson tippar jag på.

God natt!

Yvonne ♥ sa...

Har sett Lill-Babs och Mama Mia.. Natti min vän och Pööss och Kram till dej!

Siita sa...

God morgon. Tänkte först på äppelkaka, men det är ju inte middag. Så då får det bli Janson. Ha det gött. Kram

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =)
Ser gott ut, och lite vin innan är ju smaskens. Hoppas du hade en mysig kväll. Kramen

Camilla sa...

Vad det än är du har i ugnen så tror jag det var nåt gott :)
Och vin...det passar ju till ALLT! ;)
Kram!

Anonym sa...

Mors..Ja du,,inte lätt att gissa vad det ska bli,,Men eftersom du säger att inte vinet Some Zin passar så gissar jag på något åt fiskhållet..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Ingen TV, inget vin...här är det beredskapsjour, men snart är det måndag och jag får lämna ifrån mig jourtelefonen...så himla gott det ska bli!!!!
Jo, eldisolerat är det men inte rökisolerat! Våra trappuppgångar rökfylldes snabbt och vad som kunde ha skett om det hänt på natten vågar jag inte tänka på för det är ju röken som dödar. kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Tack för nattningen! Bra att du går så tyst för jag sov när du kom! Ha en bra dag! Morgonkram!

Diana sa...

Sv: Yeah jag gissa rätt! :) God morgon!

Äppelblom sa...

Jag tycker mig skönja en liten chaminjonskiva i ena hörnet. Kan det vara en vegetarisk "Jansson" månntro. En så´n hade jag gjort till julbordet, men vi hade en vanlig Jansson också. Den vegetariska med champinjoner blev väldigt populär.
Trevlig söndag och kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ser ut som Jansson, speciellt om julmust passar till.
Lillbabs ja, hon växte otroligt i mina ögon efter kvällen. Har bara hört så mycket negativt om henne innan och det är så dumt - varför inte vänta och bilda sig en egen uppfattning först?! Hon är en otroligt stark kvinna.
Kram.

Rigmor sa...

Kan det vara en Jansson som står på lut...?? Isåfall hoppar jag nog över ev besök hos dej....**'skrattar***
Missade ju halv "Slottet" igår...Men såg slutet, och faktiskt, jag som inte alls är nån fan av LillBabs...en riktigt trevlig, sympatisk och mänsklig människa...ändrade faktiskt lite uppfattning om henne, och tyckte uppriktigt synd om henne!! Privatlivet hennes...ja det verkar ju vara obefintligt när man ser tillbaka!! Sen zappade barnbarnet och jag in på Mamma mia, och om barnbarnet någonsin tvivlat på att mormor kunde sjunga...ja då fick hon belägg för det! Högt och falskt...kunde ju låtarna utantill!!
Ha en riktigt skön söndag!!
Kram kram

Nett sa...

Potatisgratäng kanske, oavsett ad så ser det underbart gott ut :) Kram