Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 5 februari 2013

ÄNNU EN BOK ATT LÄSA

Jag sa ju förut att jag har en liten prydlig hög med böcker som ska läsas, och läser det gör jag. Vissa dagar mer och andra mindre. Jag läser även om böcker som jag har. För vissa kan man läsa om flera gånger och då är dom riktigt bra.
Bokspegeln kom för några dagar sen och en bok har jag sett som jag på en gång visste att den måste jag beställa eftersom jag har läst hennes andra böcker, författaren är Lucy Dillon...

En ny charmig pärla, lika varm och mysig som en hundvalps lena mjuka päls♥

Varmt och mysigt är det inte ute. Eller jag ska inte påstå att det är kallt, för det ligger runt nollan och det har snöat hela dan i stort sett. Så nu är det vitt,vitt överallt och snön är tung och rätt blöt. Bamse har fått stora snöbollar i pälsen trots att jag smetade in balsam i pälsen. Så det har blivit varma duschar för att tina bort bollarna, då är det mycket bättre när snön är kall och torr.
Men visst det är vackert att titta ut på vinterlandskapet,
Man kan bara ana Svampen genom snöflingorna,
Haa de....♥

                                     
                       

17 kommentarer :

Rantamor sa...

Vilken vacker skymningsbild du har fångat....här har det också snöat hela dagen men jag har inte ens tänkt på att fota....varför,
jo är rätt less på snö just nu.

Har inte läst den boken såg att den fanns som huvudbok men avbeställde denna gång, men ska lägga författaren på minnet.

Tjingelingen.

moi sa...

Vilken vacker bild du bjuder på!
Hos oss har det varit ömsom snö ömsom regn, runt 0 grader och glashalt...
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Who vilken fin bild!!!
Vi har inte fått snö, de är lite milt någon halv grad eller så på dagen så fryser de till på kvällen o blir snorhalt :(
Kramiz

Majken sa...

Oj vad mycket snö ni har :-)
Här ligger det ett tunnt lager & vi har ngr få +grader så det smälter & är blöt kramsnö...

Jag kan lätt tänka mig VÅR nu :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne ♥ sa...

smyger tyst in på tä för att inte väcka dej.Sätter en säck sidan om dej ja du vet vad det är i!!! Kram och pööss!

Majken sa...

Ang min mamma... Hon råkade vrida till knät för 4-5v sedan lite grann... Så lyckades hon efter kanske 1,5v sträcka till det riktigt illa... Sökte hjälp då hon inte kunde gå och fick kryckor och remiss till sjukgymnastik. Var på sjukgymnastiken i onsdags och ramlade handlöst när pappa hjälpte henne med plast tossorna. Då fick hon förmodligen sprickan i knät. Sen har hon färdats ToR ortopeden....3ggr sedan i torsdags med flera röntgen och datortomografi och väntetider som man inte kan fatta...
Hoppas nu hon kan vila sig iform :-)

Kram

Anonym sa...

Mors,,Den bilden gillar jag,,mysigt "Kura skymning" med en bra bok :-)
Det blir oftast rivning när kommunen frånsäger sig ansvaret över husen och förväntar sig att någon annan ska ta över,,men visst är det sorgligt. :-(
Haé Kram.

Anonym sa...

du måste ha röntgen syn för o ana saker genom snön :D

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott.inatt fick vi vitt vatten,och det är 1.3 minus nu! Alltså snorhalt ute.Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Tipsade om den boken för någon dag sedan på min blogg. Nu har jag två av hennes böcker kvar att läsa...
Kram.

Siita sa...

God morgon. Har inte kommit mer snö inatt, men dom har lovat till idag. Ska snart ut o sopa av bilen det som jag inte orka igår. Måste till apoteket. Kram

Rigmor sa...

Jo men visst vore det vackert, om det vore december månad och alldeles till lucia...Men nu...??!! Å väglaget...fast det var ganska folktomt på Marieberg igår, så det var ju en fördel...Som jag skrev, jag var snart hemma igen, och inte hittade jag det jag skulle, men annat som jag inte skulle...det hittade jag!!
Tack för tipset om boken. Jag ska beställa lite pocketböcker tänkte jag, det tycks ju bli en lång vinter och jag har ingen förentagsamhet (nytt ord...) här hemma just nu, så då passar det med lite pocket, och det som jag mot förmodan inte hinner läsa nu, det åker ut i husbilen.
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Diana sa...

Hihi, mitt inlägg idag handlade också om böcker och att läsa. Lovar att jag inte har gjort en copycat! :)

Sv: Det var baklava!

Semester & Mat sa...

Alltid bra med boktips, för många kan man inte få :)
Här snöar det också, vet inte riktigt vad jag tycker om snöandet just nu. Har vi inte så vi klarar oss nu resten av vintern...

Kram

ansepanse sa...

först såg jag den inte alls, men så tittade jag lite till och såg skuggan av Svampen
Sluggo får också sådana där snöbollar, Nemos päls är annorlunda, vi fick nämligen en drös med snö inatt
kramar

Sanna sa...

Vackra snöbilder du fångat här. Scrollat ner lite då jag varit borta bl a och ser att du fyllt år. Grattis vännen på födelsedagen i efterskott och jämt var det också...hehe.

Jyckarna ser ut att älska utelivet men förstår att snön kan bli problematiskt för längre pälsar. Varken Peppe el Chabo har ju de problemen men Chabo kan knappt gå på gruset det strör ut här.
Aldrig får man vara riktigt glad! :(

Ha det bäst vännen!
/Kram/S

Yvonne ♥ sa...

Jag har slitet på de grå idag med.ja var har din trådhållare tagit vägen???Du får leta. Kram!