Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 15 februari 2013

JAG HAR BÖRJAT PÅ NYTT

Eller börjat kanske är fel att säga, jag har faktiskt kommit en bit in i den nya boken jag håller på med. Det är underbart att "sätta tänderna" i en ny bok och speciellt av en författare som jag gillar skarpt...


                           

Gråväder har vi som vanligt, det måste vara en vecka sen solen visade sig. Enda fördelen är att man inte behöver frysa för några minusgrader är det inte, snarare nån plus så pass att det börjar töa lite. Ja då får man klaga på det att det kommer bli blött och smutsigt om det fortsätter...*
Nu ska vi ta våran eftermiddags prommis innan fikat. Bamse ligger här och tittar på mig med uppfodrande blick...
Haa de....♥

När ska matte göra sig i ordning kompis??

17 kommentarer :

Aurora sa...

Gott att sitta inne i stugvärmen med en bra bok. Kram

Siita sa...

Hejsan. Någon bok har jag inte men väl min stickning. Sockan blir nog klar i morgon. Vad ska jag då syssla med????
Disigt här idag, just nu -0.1 grad. Men det snöar inte här heller. Kramar på dej

Rantamor sa...

Ser ut som att dom två hundarna har funnit varandra och är bästa kompisar.
Alltid mysigt att ha en bok på gång, själv befinner jag mig i Australien genom min bok, ett härligt land.

Tjingelingen från Rantamor.

Yvonne ♥ sa...

Hinner inte med någon bok! De är för goa dina "pågar" ,..Visst gör man vansinniga saker ibland.Nu har jag jätteont i ryggen.Ha en mysig fredagskväll.. Kram!

moi sa...

Tror det finns nån hund på denna jord som någonsin skulle säga nej till en runda? Konstigt för det kan jag tänka mig att göra..
Trevlig fredag kväll!

Diana sa...

Jag är lite tvärtom, det kan vara segt med den i början. Sen, när jag kommit in i den, älskar jag den (förhoppningsvis) och slukar den. :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Hon skriver underbart. Dock är det länge sen jag läste nåt av henne. Skulle vilja ha mer tid över för skönlitterärt. Håller med, det är en underbar känsla att sätta tänderna i en ny bok. Kram.

Veiken sa...

Tänk så härligt det är att hitta böcker som man bara försvinner i. En bubbla där ingen kan störa! :) KRamar

Roggan sa...

Finns inget så underbart som böcker (i mitt fall talböcker). Precis klar med 4:e boken av Ann Rosmann. Hon skriver så kanon bra. Kram

Carina Sjölund sa...

Det är ganska jobbigt med en bra ibland, svårt att sluta läsa :)
Här är + grader, och har töat en del.
Nej, tacka vet jag -5-6 grader och sol♥
I morgon ska jag och dottern åka och heja på gubben, som ska åka ännu ett långlopp.
Kramen♥

Yvonne ♥ sa...

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på filmen.. Sov så gott vännen! Pöössen och nattikram!

Browneyedgirl sa...

Mysigt med en bra bok inne i värmen =) Nej någon sol har vi inte heller sett på en vecka snart. Längtar efter den!
Kram vännen <3

Siita sa...

God morgon. Disigt idag med. Inte kommer det några tjejer hit, Ellinor hade lovat jobba. Trist tycker jag, vi får väl äta själva. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godförmiddag! Vi såg samma film! Ha en bra dag! Kram!

Åse sa...

Tack för boktips, det kom alldeles passande eftersom jag precis var boklös :-) kram och ha en fin lördag

Yvonne ♥ sa...

Det blev inga fina äggskivor precis igår.Om man ska göra fina äggskivor/ägghalvor så ska man alltså ha gamla ägg.Sita sa att de blir bättre att skala om de ligger i kallt vatten länge.Ja det var en ruggig film.Ha en bra lördag! Kram!

Diana sa...

Sv: jag är visserligen inte kär i honom men jag röstade också på Hoa Hoa. Det var en svår omgång igår, vi brukar kunna gissa rätt på en ganska hög nivå annars.