Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 9 februari 2013

JAG KAN INTE SÄGA NEJ**

Fresta mig med nånting gott och onyttigt,och jag säger inte nej. Det vet gubben, därför kan han lugnt köpa sin gosaker samtidigt som han inhandlar Aftonbladet. Ofta när vi har varit ute våran sväng med hundarna på helgen så stannar vi till vid Coop Konsum eller Statoil och köper nåt till fikat. Gubben gillar ju värsting grejerna som maffiga wienerbröd tex, jag tycker att då tillför man för mycket kalorier när man varit så duktig och gått en långpromenad.....*
Men som sagt, nej säger jag inte** och vad det smakar gott, herregud, sen kommer samvetet och frågar, var det där nödvändigt?** men då är det försent...

                                                         
Idag är det riktigt gråmulet och nu på eftermiddagen har det börjat snöa ymnigt, ska det vara nödvändigt?
När vi tog våran runda tidigare på förmiddagen så var det i alla fall uppehåll,

Ses....♥

22 kommentarer :

Aurora sa...

Vem säger nej till såna godsaker? Mums. Kram

Yvonne ♥ sa...

Det ser frestande ut men... Nej tack!.... Gunnel(på min blogg) äter nypon i tabletter .Det är ju verkligen ett plus om lederna blir smidigare.Ja du är bra på att smyga.Du smyger väl direkt hem?? Inga "utflykter" på stan?? Kram!

Anonym sa...

Jaha,då kan man säga att du är en liten "Flottorre" ;-)
Det var lite busväder även här på fm,men nu har det lugnat ner sig en aning..Vi ska på kalas senare i dag,en granne i Vreta som fyller,ska bli kul..Haé Kram.

Rigmor sa...

Du ser...karaktär på postorder...det vore något vinnande!! Jag är som du, kan inte säga nej, och jag är som gubben din, tycker att jag kan unna mej när jag varit duktigt och gått långt...!! Gott är det ju dessutom!!
Om du inte läst på bloggen min...så gjorde jag ett besök hos uppfödaren igår. Väldigt trevligt, trevliga hundar, supersociala och ja...tycke uppstod!! Så nu har jag tingat en valp, får besked till nästa helg om det blir några. Håll tummarna!!
Nu snöar det värre än någonsin tror jag, vägen är oplogad sen igår, så det är tur man inte jobbar den här helgen!!
Ha en bra fortsättning på lördagen vännen!!
Kram kram

Siita sa...

Hejsan. Här håller jag ställningen men inte går jag ner, snart tröttnar jag på bantning. Jag gillar wienerbröd annars. Min tröja är klar nu. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, du är allt en liten godisgris du ;)
Kram.

Annette sa...

Jag håller med,en riktig gotte gris.Nej jag skojar jag är också svag för allt som är gott.Här är det också gråmulet.Men vi har varit ute för det.Så skönt med en sväng med vildarna.Så nu är dom lugna.Ha en skön myskväll.Kram på dig

Ama de casa sa...

Det är mycket som inte är nödvändigt. Tyvärr är det mesta av det väldans gott... ;-)

moi sa...

Ha ha kolla Peppes svans!
Gudskelov är jag inte jätteförtjust i smaskiga kakor. OM jag får välja så föredrar jag småkakor (små och hårda).
Då är det värre att motstå godis.
Suck, men jag har lyckats ett bra tag nu. (Det är lättare när ingen köper hem godsaker och frestar mig)
Kram

fianathome sa...

Vilka söta smårumpor!
Den där frestelsen är svår. Ibland är det värt att frossa och andra gånger sitter herr ågren på axlen. När det är så då brukar ja tänka..men va sjutton - man lever ju nu och det ska man ju få göra ordentligt! <3
kramelikram
Fia

Melody and M.E sa...

Med ett litet klick hittade jag hit och blev kvar här en bra stund!
Fina hundar och trevliga inlägg.
Dagens inlägg känner jag igen mig i alltför väl.
Inför sockerfria perioder i mitt liv för att jag har svårt att säga nej annars! Men jösses vad det är gott med något till fikat efter långpromenaden!
Inte säger jag nej till ett sådant där wienerbröd!
Kram Melodys matte som kommer hitta hit igen!

Susanne P sa...

Godsaker säger inte jag heller nej till!
Det är väl klart att man ska unna sig, så mycket vi promenerar. ;)

Kram

Yvonne ♥ sa...

Vad tyckte du om festivalen??Du behöver ingen skönhetssömn du är vacker ändå! Gå nu direkt hem ikväll ,innan gubben saknar dej... Nattikramen och Pöössen

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Visst är det konstigt med låtarna på festivalen,de är så knepiga. Hoffsten tyckte jag också om.Jag googlade på henne ,hon har ju MS.Bananen är som att släppa loss ett yrväder. .... Jasså det var du som tog upp täcket Tack!;-) Ha en bra söndag! Morgonkram!

Anonym sa...

Ja o här försöker vi tänka men går ändå upp i vikt :(

Nett sa...

Det smakade säkert gott till kaffet, just kaffebröd kan jag säga nej till, värre är det med godis. Kram

ansepanse sa...

hos oss snöade det hela dagen igår, J är ute och skottar nu :)
sådana där maffigheter MÅSTE jag hoppa över
kramar

finafrun sa...

Det är ju så gott! Jag säger inte heller nej. No way!

Åse sa...

Visst är det svårt att säga nej till godsaker säger nej hela tiden tills de står där mitt framför näsan, vips så är det gottiga i magen . Kram vännen

Diana sa...

Vem kan säga nej? Inte jag! Ja, förutom tårta kanske... det är jag inget fan av. :)

Diana sa...

Glömde... Mamma köpte just dessa wettexarna på citygross.

Semester & Mat sa...

Känner igen mig i det där, har också svårt att motstå gosaker.
Men man måste ju unna sig ibland också :)

Kram