Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 25 maj 2013

JAG VANN JU...

Jamen visst, jag vann ju hos Decdia, och i går kom vinsten. Jag hade ju hjälp med att ta in posten av Amanda och Ida och dom blev eld och lågor när dom fick se det lilla paketet.Det var tur jag hann rädda undan innehållet**
Det är nämligen lite pyssel med den vinsten så jag lär nog behöva sitta i lugn och ro,hehe....**
Tack goa fina Diana jag kommer ha dig i tankarna när jag sitter där och "pillar"...

Det är lugnt och tyst i huset,så tyst att det nästan hörs..*L*..  hundarna ligger utslagna och sover,speciellt Bamse som ska vara med hela tiden överallt...
Det går alltid så fort när tjejerna är här, men vi hinner med mycket.Fast det mysigaste är morgonstunden i soffan när vi sitter uppkrupna och ser barnprogram och äter en långfrukost..
Ett obligatoriskt besök på Svampen blev det med "glassfika"..

Härligt väder fick vi i dag,det är alltid skönt att kunna vara ute när barnen är här...
Haa de...♥

8 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Bild på det när du har pillat färdigt Tack!Nu ska jag pilla mej i säng.. nattikram och Pööss!

Diana sa...

Vad skoj att det om fram!
Ha ni så skoj när du pysslar, hehe! ;)
Härligt med barnbarnsbesök! Fullt ös, mys och glass.

Siita sa...

God morgon. Full rulle här med. Men i em kommer mamma o hämtar Thea. Vad tyst det ska bli efter 3 dagar. Solsken idag med. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Så härligt med barnbarnsbesök - och grattis till vinsten :)
Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Jag är ingen älskare av mjukglass.Men de har ett ställe här i Höör där de har riktigt god mjukglass.Ha en bra söndag! Morgonkram!

Aurora sa...

Morn. Jag antar du pillat färdigt nu.
Här hade vi inte så fint väder igår men idag strålar Klara ordentligt. Kram

Paula´s Blogg sa...

Grattis till vinsten!
Visst är det härligt med fint väder? Här har vi fortfarande varmt o skönt :)

Ha en fin söndag!

Kram

Sussi sa...

Klart att glassfika måste hinnas med :) Härligt att ni fått rått om varandra ett tag..

Grattis till vinsten. Du får lägga ut hur det blev sen när du "pillat" klart.

Kramisar