Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 5 juli 2013

BILNYCKELN I BEHÅN **

Nu på sommaren så går man ju ofta ut och har inte så mycket på sig,ja vad det gäller ytterkläder..* och då minskar antalet fickor att stoppa bra ha saker i. Speciellt om man går med två hundar, då behövs det lite fickor.En magväska har jag men den trivs jag inte med, så jag knyter fast bajspåsarna på kopplen,fast det gillar jag inte heller men dom ska i alla fall med.
Idag åkte jag i väg med hundarna i bilen till ett bra ställe och gå på. Så jag låste bilen och började gå, men bilnyckeln då,var skulle jag  ha den? T-shirt och jeanstights utan fickor...då kom jag på det. I behån såklart i säkert förvar..*L*.. Perfekt, på filmer har man ju sett när det stoppats ner pengar i behån, jag stoppar ner bilnyckeln,...**








Nu börjar solen komma fram,men varmt och skönt har det varit ändå och ännu bättre blir det med solens hjälp.  Vid lunchtid hade jag besök av den här lille killen med sin pappa,
Här står Martin och kollar in den blåa tandborsten som han fick ta med sig hem. Den ska han ställa på dagis i sin mugg. Där har dom börjat med tandborstning,och på dagis är det jättekul men inte hemma..**..
Framåt kvällen kommer Amanda och Ida och ska sova över till i morgon. Så det blir ännu mer barnbarns mys...♥
Haaa de....♥

Vi kramas lite**

16 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh vad mysigt med så fint besök. Kram.

Aurora sa...

där la min syrra sina bilnycklar när vi städade ur pappas lägenhet. Sen letade vi efter dem i en timme innan hon kom ihåg "gömstället". Kram

Siita sa...

Jag brukar även lägga pengar i bh:n när jag ska ut o svira. Solen kom tillbaka nu i em. Hoppas den stannar nu för alla som har sem. Vad stor Martin har blivit. Kram

moi sa...

Hade pengarna i bh:n när jag var på "lokal" en gång. Det blev lite pinsamt när jag skulle betala...
Se till att har riktigt skoj med fingästerna!
Kram

Veiken sa...

Vilken bra nyckelpiga du är! Det bästa av alla gömställen! :)
Tänk så olika det är i olika kommuner. Här i Göteborg får man inte längre ha tandborstar på förskolorna av hygieniska skäl. Barnen använder sina tandborstar till mycket annat än att borsta sina tänder - man hinner inte att ha 100% uppsikt över alla barn och tandborstar hela tiden! Kramar

Yvonne ♥ sa...

Jag brukar ha mobilen i Behån.Martin är en söt kille...Det är inte många som är förtjusta i ormar! Kram!

Rantamor sa...

Barnbarns mys och hundmys hos dig...

Tjingelingen i sommarkvällen.

Yvonne ♥ sa...

Nu blir det nnati här.. stor kram och Pööss!

Viktkamp sa...

Bhn är bra till mycket, brukar ha en hel del i den =) Haha speciellt nu när man gått ner i vikt ;)
Sv: Asfaltsdoften är barndom för mig, är nog därför jag tycker det luktar gott =)
Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Ida är som du och jag däckar innan filmen är färdig! . Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Mors..Ja alla sätt är bra utom de dåliga,,BH:n är till för att ha saker i;)..Härligt med barbarnens besök..
Jasså du säger "Sviarn" det är väl jämtländskt,,i mina trakter säger dom "Brännmya" dom var ganska jävliga sist jag var där,,hoppas barnen ska klara sig Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Härligt med barnbarnsmys! Vilken fantastisk fin krambild av vovvsen! Kramiz

Camilla sa...

Ett bra sätt att förstora "tuttarna" på ;)
Vad mysigt med sånt besök.
Kram!

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha innanför BH,n så brukar det vara ett bra gömställe. Ha det bra !

Semester & Mat sa...

Va bra att dagis börjat med tandborstning. För allt som görs på dagis är ju så mycket roligare än när det ska göras hemma.

Kram

Yvonne ♥ sa...

Jag ska se deckaren nu...Men jag vet ju inte om jag knoppar in så därför säger jag natti till dej nu.... Kramen vännen och Pöössen!