Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 7 augusti 2013

BRA SOMMAR FÖR TOMATER

Ja även för annan växtlighet också,kanske lite för torrt här i alla fall. En hel del vattnande har det blivit. Tomater vill ju ha mycket vatten och inte torka in,däremot gillar dom inte vatten på bladen.
Jag plockar tomater varje dag nu, härligt gott med egna...
Jag har inget växthus, men dom trivs bra i vindskyddet, speciellt i sommar när inte regnet har öst ner var och varannan dag....

Körsbärstomater ska det vara har jag kommit fram till, dom mognar och blir röda ganska fort.....
Ama vad kan det här vara för blomma, den doftar på ett speciellt sätt??
Haaa de....♥

14 kommentarer :

yvonne sa...

Jag vet inte vad det är för blomma...Jag ska göra mitt bästa för att hålla skotten vid liv.Jaaaa.... det är svittit! Kram!

Siita sa...

Det gick bra på VC, fick omslag med asolsprit som ska bytas en gång per dag. fick för 2 dagar till. Ser det inflammerat ut på måndag så skulle jag ringa igen. Gott med egna tomater. Kram

Diana sa...

Shit vad tomater du har!!
Jag missade att köpa en planta i år så jag står utan hemmaodlat, buhu.
Du får köra in ett gäng i ugnen med persilja och vitlök, gå på låg värme i många timmar och tada! Du har egna "soltorkade" tomater. Jättegott.

Aurora sa...

I år har vi inga plantor. Min pappa drog upp dem till oss under alla år. Saknaden är stor efter honom. Kram

moi sa...

Du behöver inte vänta på Amas svar för jag vet: Det är en lavendel!

Jag har hittills aldrig lyckats med tomater, vilket retar mig mycket för det finns inget godare än nyplockade sådana.
I och för sig har jag aldrig testat det i kolonin så det är kanske dags att prova nästa år...
Kram

Anonym sa...

O de tomaterna som är hemodlade smakar så himla gott i affären smakar de ju mest vatten :)

ansepanse sa...

åh vilka fina tomatplantor du har :) det är så härligt när det växer eller hur, jättefina bilder du visar oss
kramar och en fin kväll till dig

Susanne P sa...

Mums! Solvarma tomater med lite salt på...finns det något godare?
Kram

Carina Sjölund sa...

Egen odlade grönsaker är alltid bäst.
Har ingen aning vad det är för blomma?
Kramen♥ sussa gott

yvonne sa...

Ska försöka se färdigt deckaren på 4an... Nattakram och Pööss!

yvonne sa...

Godmorgon! Ja den deckaren lyckades hålla mina ögon öppna! Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Mors,,Det ser ut som en gles Lavendel men är inte 100...
Egna tomater,vilken höjdare,jag gillar de små..Haé Kram.

Camilla sa...

Guuu så gott med egna tomater!
Kanske man skulle prova på nästa sommar!

Majken sa...

Egen skörd smakar bäst :-)

Kram