Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 30 augusti 2013

SPARAT PENGAR PÅ MAXI

Inte så dumt när man har bonuscheckar för att man är trogen kund. Så i dag åkte jag förbi där och handlade fyra tallrikar och sex vinglas för bara 100 kr,inte så tokigt..**
Sen när jag åkte hem var jag förbi veterinär kliniken och köpte dietfoder till Bamse som har varit dålig i magen under veckan, och det är ganska dyrt så där sparade jag inga kronor.  Men det är det värt om Bamsekillen blir bättre i sin lilla mage. Kan det vara muffisarna som spökar,för innan han åt dom så var han bra i magen?? Jag har kört med snäll mat kokt fisk och ris och blandat i Pro-kolin men ingen nytta verkar det göra. Nu får vi se hur det här funkar.Det är inte så att han behöver springa ut titt som tätt,men när han bajsar är det väldigt löst och så brukar det inte vara....
                             
                                                 
Ikväll kommer min syster och stannar över helgen, imorgon ska hon träffa gamla kompisar från judo tiden.En så kallad återträff, men vi hinner ändå umgås och prata,prata mycket,och det är härligt...**
Ses....♥
       

14 kommentarer :

ansepanse sa...

100 kr för allt det där?? där gjorde du ett kap :)
har Bamse ätit muffins? det kan mycket väl vara det som spökar i hans lilla mage, stackar´n <3
kramar

Siita sa...

Fina tallrikar. Hoppas Bamse blir bättre i magen då. Tänk om man hade en syrra o sitta att språka med. Kram

Carina Sjölund sa...

Du är en riktigt tur gumma du :)
Kul att få besök av syster!
Kramen♥

Diana sa...

Läckra! Det var riktigt snyggt att foten på glaset var svart så att det matchar de svarta detaljerna på tallrikarna.

yvonne sa...

Tråkigt medBamses mage.. Snygga tallrikar du köpte.Då blir det surr i helgen...Hmmm.......du behöver ingen groda för att äta en chokladlins :-D... Kram!

Ama de casa sa...

Mysigt att träffa syrran, även om hon smiter.

Jag tycker ändå lite synd om dom som inte får nån mat. 4 tallrikar och 6 glas? ;-)

Hoppas Bamse är bättre i magen!

Anonym sa...

Hej du..Ja jädrar så gott det blev,första gången jag provade Hjortskav..Hoppas Bamse får ordning på magen..Oj syrran på besök,,då blir det långprat kan jag tro..Haé Kram.

Veiken sa...

Vilka fynd du gjorde.... Det är så en slipsten ska dras!
Dotterns lilla nya hund Smilla var också dålig i magen. Hon tålde tydligen inte det foder hon fick, så hon blev bra när dom bytte. Hoppas att det löser sig för er också! Kram och trevlig helg!

moi sa...

Sån där specialmat levde vår lilla cocker på eftersom hon hade matallergi. Okänt mot vad.
Det var en hund som var dyr i drift...
Hoppas det hjälper Bamse!

yvonne sa...

Natti min vän.. Kram och Pööss!

Camilla sa...

Wow..där tjänade du mycket! ;)
Hoppas Bamse blir bättre i sin mage.
Och hoppas att du får en underbar helg!
Kram!

Fenixmonas sa...

Billigt och bra om det var sådant som du behövde.
Stackars lille Bamse, inte lätt att bli satt på diet, hoppas nu det fina, dyra fodret gör nytta. Kramiz

Anonym sa...

Ja klart det finns i frysdisken,,Här i Vreta regnar det som 17:on,,barnen leker,jag ska snart öppna restaurangen,dom har beställt pastaskruvar och köttbullar,får bli mamma scans..Haé Kram.

yvonne sa...

Vi har mycket att prata om .Många år att ta igen!!! Jag hade svårt att somna !Men till sist så tog tröttheten över.. Kram!