Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 26 september 2013

JAG GÅR FÖRBI GODISHYLLAN UTAN ATT ENS TITTA

Nu ska jag erkänna att jag har inte helt slutat med godis,men jag äter betydligt mindre än tidigare, bara två eller tre om dan. Jag har en påse med lite lösgodis kvar i,och den ska räcka länge tänkte jag. Godishyllan på Maxi går jag bara förbi,inga problem,duktigt va...?
Jag var faktiskt på Maxi i dag för jag skulle på apoteket, sen gick jag in på själva Maxi och skulle köpa potatis som jag glömde i går.
När jag gick förbi kryddorna tänkte jag att jag skulle köpa en ny kryddburk.Då fick jag se den krydda jag egentligen skulle haft men inte hittade i går. Nu stod den plötsligt där....
Den tänkte jag använda mig av i morgon när jag ska testa och göra pulled pork.Ja det ska vara mer ingredienser till såsen och jag hoppas det blir så gott som det sägs.
Ett strålande fint väder i dag,men kallt,inte över tio grader orkade tempen och sen en kall nordlig vind som drog. Man fick klä sig lite varmare.
Ses.....♥

11 kommentarer :

Majken sa...

Vad DUKTIG du är som klarar dig från att köpa på dig godis :-)
Det är ju sååå gott :-)

Den kryddan har jag aldrig sett... Ska bli kul att höra vda du tycker om pulled pork... jag har inte vägat testa än :-)

Ha en fin kväll!
Kram

yvonne sa...

Duktigt vännen att gå förbi godiset!! Nu ska en trött skåning krypa i säng Alltså jag Nattikram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Duktig du är som skippar godiset! Håll ordentligt i locket på kryddburken så det inte far av...Ha en fin fredag! Kramiz

Aurora sa...

Jag har inga problem med att gå förbi godishyllan. I varje fall 6 av veckans dagar. Men på Fredagar brukar jag köpa ngt gott. kram

yvonne sa...

Godmorgon vännen! Nu känns dagen så mycket bättre när jag läste vad du skrev till mej.Ha en bra dag med alla dina tre pågar! Kram!

Vero sa...

Det är jättegott. Jag har två olika recept i vår mat och reseblogg, och båda två har gått hem bra i familjen. Ska ha tjejmiddag om en vecka och då bjuder jag tjejerna på det och lite plock till. Kommer bli jättebra tror jag.

Ha en fin dag och ja, du är jätteduktig som går förbi godiset. Själv har jag inga problem med det då jag inte är så himla förtjust i godis, jag är svag för hyllorna med skinka, salami, ost och sånt... Och snacks.

Siita sa...

God morgon. Den kryddan vad smakar den? Ska titta efter den. Duktig du är som går förbi Godishyllan. Kram

Diana sa...

Vi har käkat det flera gånger, jag tycker det är gott men Batman verkligen älskar det. Haha!
Och det är ju så smidigt, sköter sig själv i ugnen.
Vad duktig du är med godiset!

ansepanse sa...

hos oss kom temperatur upp till 11,9 men det var bara en liten, liten stund, annars höll det sig under tian igår
idag blåser det och just nu är det bara 7,8, brrrr
ha en go´er fredag
kramar

yvonne sa...

Oj vilket beröm Jag SUGER åt mej så att kinderna mötes ... ..Jag försöker att vara hjälpsam och snäll.Ibland så misslyckas jag ,men för det mesta så klarar jag av det.Du är också en go och varmhjärtad person. Jag kan se det när du har dina barnbarn hos dej och hur du tar hand om dina pågar.. Kramen!

moi sa...

Jag tycker du är jätte, jätteduktig som klarar att gå förbi godiset!
Nån liten bit ibland kan man väl få unna sig..
Kram