Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 7 september 2013

OLIVOLJA EN FIN GÅVA

Ja en olivolja av bästa sort kostar en slant och den är väldigt användbar och toppengod och inte minst så är den nyttig...
Igår kom gubben hem med en flaska han fått som tack för hjälpen, av fin kvalité....


Vi provsmakade den igår kväll till det grillade,ringlade över lite på tomater och oliver och strödde över lite
flingsalt,mums var det..***
Den här växten som jag har fått av dottern växer och frodas i rabatten, men jag har glömt namnet på den. Nån som vet??
Den ser häftig ut med dom långa ormarna till "blommor",
Haaa de....♥

15 kommentarer :

ansepanse sa...

vilken god present :) och växten har jag inte en susning om
Sv: jo, det är nog mycket färre kalorier i sockerfritt godis
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag är alldeles för dålig på att veta vad som är nyttigt, men jag litar på dig! :)

moi sa...

Är det inte en "rävsvans" som slingrar sig på sista bilden?
Och olivoljan ser ju ut som ett femstjärnigt vin.
Det är förmodligen en femstjärnig olja.
Du lurade mig rejält med blommorna!!
Kram

yvonne sa...

Fin olivolja ni fick Bra tips om man ska ge bort en present!! Blomman har jag ingen anning om vad det kan vara .. Nu ska vi se om jag klarar av attt se deckaren på 4. Nattikram och Pööss

Fenixmonas sa...

Jag tillhör dem som inte gillar olivolja, fast jag älskar oliver! Tycker inte om smaken på oljan utan håller mig helst till Raps-och/eller Solrosolja.
Har inte en susning om vad din växt är, men fin är den! Kramiz

Afrodite sa...

Ser både fin ut och låter gott! :)

Kram från mig!

yvonne sa...

Jag såh bara en bit av filmen sen snarkade jag!! Ha en bra dag!

Camilla sa...

Wow vilken läcker blomma. Men vad den heter har jag ingen aning om.
Läcker, kanske ;)
Olivolja kan man ha till så mycket. Vilken bra present!
Kram!

Browneyedgirl sa...

Olivolja är så gott tycker jag =)
Vilken häftig växt, haf jag aldrig sett. Kram vännen och ha en bra dag <3

Villa Frejas bokblogg sa...

En fin olivolja är en alldeles utmärkt gå-bort-present. Så gott.
Kram.

Nett sa...

Vilken fin present, olivolja ja se där, har inte tänkt på det, men varför inte det liksom en flaska vin. Kram

syren sa...

Tittade in hos dig och såg att du sökte blommans namn.Det är en rävsvans.kram

yvonne sa...

Jag tycker att det blev billigt och bra staket! Slipper att klippa eller måla!! Kram!

Susanne P sa...

En god olivolja ÄR god.

Vilken läcker blomma!

kram

Anonym sa...

Rävsvans,,Verkar som en högklassig olivolja,,,Kul att du har lite göra som du kan skjuta upp till en annan dag.Ja denna rebus blev lyckad..Haé Kram