Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 9 maj 2014

JAG GJORDE RÄTT

Det var som jag trodde, svårt att kommentera på nya bloggen för många. Så nu hoppas jag att ni hittar till mig igen. Man lär sig av misstagen sa igelkotten och klev av rotborsten**
Vädret då, denna intressanta fråga. Hur blir vädret i dag?
Ja det är väldigt grått, men uppehåll än så länge, så nu ska vi skynda oss ut vovvsen och jag. Regnkläder eller inte, det är frågan??
Ses..♥
Peppe älskar sitt regntäcke, då slipper han bli blöt på ryggen. Bamse har ett likadant, men är inte förtjust i det..**

10 kommentarer :

Dehäreja sa...

Grått väder även här och någon väderprognos är det väl inte så stor ide' att kolla in. Vädret blir som det blir, men hoppet står ju till lite bättre väder i alla fall!
Visst är det tur att det finns regntäcken till våra jyckar :)

Camilla sa...

Såklart vi flyttar med och följer dig även här! :)

Riktigt gråtrist och regnigt väder vi fått nu ett tag, och ingen vidare värme heller!

Hoppas man kan få se några solstrålar i helgen iallafall!

Trevlig helg!

kram <3

ansepanse sa...

okey :) då får vi hoppas att allt fungerar bra här :)
så kan jag också säga om vädret här
ha det gott
kramar

Carina Sjölund sa...

Klart vi följer dig än vart du går :)
Här är vädret blött å kallt :(
Men hoppas vi får se solen lite i helgen i alla fall :)
Kramen vännen♥

Majken sa...

Jag hittar dig vart du än gömmer dig ;-)

Vädret ja.. Grått här men inget regn.. 9 grader varmt & det blev en riktigt skön Zingowalk :-)

Ha en fin fredag!
kram

yvonne sa...

Det är från och till väder idag med. Just nu sol! Kram!

yvonne sa...

Vi hade sol nu blev det mulet. Kram!

Rigmor sa...

Och som jag skrev på Fb...Zambo vänder ryggen åt mej om jag tar fram något täckte, spelar ingen roll vilket. Han bara inte gillar det. Däremot gillar han sina nya vänner lammungarna. Idag besökte vi dom igen som hastigast, och de kom springandes direkt mot oss. Nu tror jag att de gör så mot alla som kommer, men söta är dom...
Tänk om det kunde åtminstone vara uppehåll i helgen...och några plusgrader till...kan det vara för mycket begärt??
Ha det så gott vännen, och vem ska vi hålla tummarna för ikväll, Benjamin eller Steffo...??
Kram kram

Henrik Olsson sa...

Ja, ibland blir det fel! :)

Skönt att det ordnade sig! :)

Decdia sa...

Här hänger också regnet i luften, trist. Det kan ju regna om nätterna och vara soligt på dan. :)