Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 12 maj 2014

SOM ETT KARBONPAPPER

Vädret ändrar sig inte speciellt mycket just nu, regn,dis,regndis......strunt samma. Nu ska vi ta morgonrundan hundarna och jag, sen blir det en tur för mig till USÖ och ultraljud på hjärtat. Bra med en riktig undersökning, fast det känns pirrigt.....
Ses..♥

                      

20 kommentarer :

Fenixmonas sa...

Ultraljud av hjärtat är inte obehagligt, fast det kanske känns pirrigt att få veta vad de eventuellt kan se förståss. Jag gjorde ultraljud efter min andra hjärtinfarkt och ärren syntes tydligt. Kramiz

Majken sa...

Hoppas undersökningen går bra :-)
Varför gör man den undersökningen på dig?

Ha en fin dag!
kram

Paulahelenas sa...

Godmorgon!
Ja, regn, regn har vi just nu :( Men det ska bli bättre så småningom ska vi tro!
Hoppas att allt går fint på undersökningen!
Ha en bra dag!
Kram <3

Dehäreja sa...

Idag har vi lite ljusare väder, som jag gärna delar med mig av till dig! Håller tummar och tassar för positiva besked efter ultraljudet.

Tankar och hälsningar!

ansepanse sa...

usch, det låter inte som någon trevlig undersökning, håller tummarna stenhårt och tänker på dig
Sv: nej, jag tror nog inte J heller skulle märkt ifall handduken hade varit smutsig :)
kramar

Carina Sjölund sa...

Hoppas undersökningen går bra vännen :)
Kramen♥

Nett sa...

Bra att kolla upp det, jag har haft tandläkaren idag och det är inte roligare det ;) Hoppas att det gick bra med undersökningen. Kram

Anonym sa...

Det går säkert bra på USÖ ska du se..
Ja jag har en jädrans massa bilder att kolla igenom,,några rykte i första kvalitetsgranskningen,blir nog mer bildspel som det ser ut..Haé Kram.

Decdia sa...

Lycka till idag! Hoppas det går bra och att regnet upphör!

Ama de casa sa...

Hoppas undersökningen går hur bra som helst!
Kram

PS: Här har vi också lite enformigt väder. Sol, sol och åter sol...
;-)

gittan sa...

Hej. Hoppas det går bra på sjukhuset men som sagt det gör väl inte ont men kan vara lite pirrigt ändå. Här är det regn ibland och nästa minut fullt solsken, konstigt väder. Vilken fin blogg du har jag har tänkt att byta för jag kan ju bara lägga in ett foto på varje inlägg men vi får se vad som händer. Stora kramen.

fianathome sa...

Hoppas allt gick bra för dig. Undersökningar är aldrig roliga. Allt ska man dessutom vänta på tills man får svar. hoppas du fick besked med en gång.
stor kram
Fia

moi sa...

Jag hoppas det gick bra med både hundpromenad och undersökning.
Hörde på radion att sommaren var tidig iår.....
Undrar VAR de haft 10 grader i 10 dagar? Inte här i alla fall.
♥Kram♥

Henrik Olsson sa...

Mindre regn och mer sol hade varit önskvärt nu!!

yvonne sa...

Samma väder här som hos dej! .....resenterna blev uppskattade! Kram!

Anonym sa...

Hej där
Hoppas allt är bra, försöker återvända till bloggvärlden.

ansepanse sa...

Sv: jag tog hand om fyra knölar och stoppade dem i krukor :) det blir nog bra tror jag, fler vill jag nog inte ha
önskar dig en fin kväll
kramar vännen

Rigmor sa...

Och nu är ju undersökningen över, och det är bara att invänta svaret förstår jag. Men som jag skrev på FB, självklart är det bra, något annat finns ju inte.
Något som däremot känns mindre bra är ju detta eviga regnande, hur mycket kan det finns där oppe i molnen?? Å jag har försökt med allt snart, solskensdans, hotat Y.R. och SMHI, bett på mina bara knän till vädergudarna...ingenting hjälper!
Ha det så gott vännen och hoppas att det känns bra ikväll när kontrollen är över!!
Kram kram

Susanne P sa...

Hur mådde hjärtat?
Jag hoppas att det var OK. <3

Här hade vi kallt och regn hela helgen men idag kändes det faktiskt som om det blev varmare och solen behagade att skina.

Kram

Susanne sa...

Förstår att det måste kännas jättenervöst. Hoppas allt går bra..

Kramisar