Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 13 maj 2014

UNDRAR HUR MÅNGA MAN HAR PLOCKAT BORT?

Under alla år med hundar så blir det en hel del fästingar som man har tagit bort. Tänk om man skulle ha samlat ihop alla och lagt i en hög. Fyyy, jag ryser....
Nyss tog jag en på Bamse.På honom har dom lättare att gömma sig i pälsen än på Peppe.
Jag har fått bärnstens halsbanden jag beställde så dom ska sättas på.  Och nu ska vi ge oss ut i gråvädret,men uppehåll är det,skönt....**

Peppes halsband*
Bamses, som är för långhåriga hundar.*
Ses....♥

8 kommentarer :

Ama de casa sa...

Ja, fy fasen för dom äckliga och heeelt onödiga fästingarna! Hoppas halsbanden hjälper...

sv: Boken om mannen som glömde sin fru är både rolig och lättsam att läsa :-)

Decdia sa...

Fungerar det med bärnstenen? Jättebra om det gör det så att man slipper gifter!

yvonne sa...

Men.... Dom hade väl bärnstenhalsband Ska man köpa nya vart år?....Du har så rätt vännen Vi är fortfarande flickor! :-D. Och visst är det härligt att barnen hinner ifatt oss! kram!

Dehäreja sa...

Hoppas att du blir mera nöjd än vad jag blev, när det begav sig för mitt försök... för någon förändring av fästingantalet på min Pälskling blev det då rakt inte!!! Det är väl kanske som med allting annat, allt passar inte alla! Dom flesta som säljer dessa halsband lämnar ju "viss garanti" 30 dagar, om man inte är nöjd. Det var inte jag :(
STORT LYCKA TILL med att hålla dom äckliga små kräken borta från Peppe och Bamse!

Anonym sa...

Hej du..Här har solen varit på plats ett tag nu..Hoppas att halsbanden hjälper mot dessa småjävlar som ställer till det för så många..Haé Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

de var ju redigt fina halsband :) jag har faktiskt köpt till mina hundar i år, för första gången, men vanliga på apoteket, dom verkar bra. Lär väl bli massor av sånna där kräk i år eftersom vi haft mild vinter. Vi är ju till skogs dagligen och jag är urdålig på att ta bort fästingar så de har fått bli gubbens sysselsättning - men nu så!!!!!!!!!! Personligen, peppar peppar så har jag aldrig haft en fästning på mig, men jag har äckligt blod, inte ens myggorna gillar mig o inte är jag ledsen för de :)

yvonne sa...

Aha! Det var så det var! Teba (här i Höör) har också bärnstenshalsband Vad kostar dina?.Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Hur fungerar det där egentligen, med bärnsten? Håller tummarna för att det hjälper. Kram.