Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 12 juni 2014

NU HAR VI SOMMARLOV

Ja det sa Amanda och Ida när dom kom på förmiddagen,och kors i taket, morgonpigga Amanda hade sovit till klockan åtta. Annars är hon uppe mycket tidigare, men Ida är morgontrött och sover gärna lite längre.
Mamma Fia skulle till sjukhuset och göra ett extra ultraljud, det är bara knappt två veckor kvar nu tills bebisen ska komma.
Igår var det ju avslutning och det var så roligt att se hur duktiga alla  barnen var att sjunga,och dom klämde i ordentligt. Vi andra kunde också hänga med i vissa sånger....
Det var både låg o mellanstadium plus förskoleklasserna  där bland annat Amanda har gått. Till hösten blir det första klass och det ska bli så roligt tycker hon och fröken är toppen....
Efteråt blev det dags att plocka fram fikakorgen. Tjejerna hade hjälpt mamma att baka en supergod kladdkaka,och till det jordgubbar o grädde.
Första biten fick Amanda ta....
Den största jordgubben tog Ida, hon älskar jordgubbar,
Nånting som tjejerna också gillar, det är att åka med Bella i hennes "rallybil"...

Oj,oj...det dundrade på rejält när dom for i väg.......


10 kommentarer :

yvonne sa...

Dom är så söta dina barnbarn..Härligt med sommarlov!! Jag ska försöka hålla mej vaken och se Brottskod försvunnen..Nattikram och pööss

yvonne sa...

Jag höll mej vaken hela brottskod försvunnen. Det slutade lyckligt!
Morgonkram!

yvonne sa...

Lycka till vännen hos tandläkaren. Kram!

Dehäreja sa...

Vilka fina bilder från avslutningen! Visst väcker dagar som denna många gamla minnen ♥

Kram till er allihopa!

Majken sa...

SOMMARLOV!!!
Vilken underbar känsla eller hur... ledig hela sommaren....

Vilken mysig skolavslutning :-)

Ha en fin fredag!
kram

yvonne sa...

Så bra att det gick bra hos tandläkaren!Du får trösta dej med att det kunde blivit dyrare! Kram!

Ama de casa sa...

Vilken härlig dag! Och fikakorgen var verkligen bra packad :-)

Decdia sa...

Så söta de är!
Två veckor kvar... jag gissar att höggravida mamman gärna ser att den lillea tittar ut när som helst va? :)

Rigmor sa...

Åhhh...så härligt, sommarlov, jordgubbar, kladdkaka...å så lite rallybil på det!! Så söta dom är, de små tjejerna, eller ja, man kanske inte ska säga att Amanda är liten längre. Men fina är dom. Å snart en bebis...spännande sommar de har framför sig.
Vet inte om det är åska i luften, seg som tusan idag, och fick ta en powernap när jag kom hem från jobbet, som blev en timme...Men nu är jag lite piggare, men har absolut ingen lust att göra något nyttigt, så...
Ha en skön fortsättning på fredagskvällen vännen!!
Kram kram

Gittan sa...

Så härligt med sommarlov och avslutningar, jag kunde tyvärr inte va med i dag för jag har jobbat hela dagen lång. Men bilder har jag sett och dom är så söta barnbaren.
Kramar.