Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 10 augusti 2014

BEHAGLIGT VÄDER OCH LÄTTLAGAD MAT

Genast det blir lite annan luft och svalare vindar så blir man piggare och får ny energi. Det märks på hundarna också. Dom knallade på med glada pigga ben förut på rundan vid Rynningeviken.
På eftermiddagen blir det fika borta, men först den lättlagade maten som blir tacotårta.
I fredags åt vi tacos,och det blev så mycket tacoröra över att det räcker gott och väl att göra en tacotårta.
Enkelt och bra när vi ska i väg sen.
Ha nu en fortsatt fin söndag..♥
sunday-graphics-40.jpg
                   

10 kommentarer :

yvonne sa...

Smart med tacotårta!!!Har varit en sväng på marknaden . Det är samma saker som ifjol. Kram!

Aurora sa...

Så där har jag aldrig ätit resterna efter taco-festen. Något att tänka på,

Decdia sa...

Smart att göra tacotårta! Jag brukar göra spagetti köttfärssås av resterna. :)

yvonne sa...

Ska anstränga mej för att se filmen på fyran till slut!! Nattikram och Pöööösss

yvonne sa...

Godmorgon! Jag klarade att se hela filmen på fyran!!Ha en bra månfag. Morgonkram!

gittan sa...

Så gott med taco tårta och lätt att göra.
Här regnar det i dag och det är så skönt.
Stora kramen.

Browneyedgirl sa...

Stor skillnad på luften :)
Regn idag men det behövs.
Kram vännen <3

Solglittret sa...

Vilket härligt tips....kanske gör jag en sån på onsdag eftersom döttrarna och jag har tacokväll i morgon...hihih..
Ha det gott vännen♡
Kram Lollo♡

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Den tårtan ser ju riktigt god ut :)

Nett sa...

Ser så gott ut, här var det länge sedan vi åt tacotårta. Kanske dags snart. Kram