Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 26 augusti 2014

DET ÄR REGNBÅGARNAS TID JUST NU

Jag tror aldrig att jag har sett så mycket regnbågar som nu sista tiden. Till o med dubbla regnbågar, och det är så vackert. Man står bara och njuter av dom vackra färgerna.
Igår kväll var det dags igen, och inget regn innan hade det varit bara väldigt mörka moln.....
Den här försvann väldigt fort och det gjorde den dubbla i lördagskväll också, man får vara snabb med kameran.
För ett par dagar sen så slipade jag våra knivar och blev så nöjd med att dom blev toppenbra. En ren fröjd att skära kött och grönsaker med dom. Igår lyckades jag att skära mig i fingertoppen, aj,aj vad det blödde.
Det är tur man är fulladdad med plåster..**
Det gäller att hålla tungan rätt i munnen med vassa knivar...**

16 kommentarer :

Rigmor sa...

Tror att det gör susen med Bamseplåster också...Å visst är det lätt hänt. Jag gjorde en liknande manöver på jobbet för ett tag sen, skulle dela en alltför stor potatis innan den åkte i grytan och tog väl i för full kraft...och slant! Men det gick också bra, trots att jag inte hade något Bamse i närheten att ta till...
Vackert med regnbågarna! Och jag "gnir" som en tok för att komma till regnbågens slut, en stor hink har jag med mej, för att få med så mycket guldpenningar som möjligt...Men jag kommer alltid tomhänt hem, suck.
Ha det gott!!
Kram kram

Veiken sa...

Det är helt otroligt vad vädret ställer till just nu, både på gott och ont!
Vassa knivar är luriga, dom slinter när dom vill och så står vi där med ett Bamseplåster.. Kram
Svar: Visst kommer det bilder från Skottland. Jag måste ordna dom först!

yvonne sa...

Inga regnbågar här. Vännen håll fingrarna i styr :-) Jag ska KÄMPA mej igenom filmen på fyran.. Nattikram och Pöööss

Majken sa...

Vilka fina kort på regnbågarna :-)

Det är lurigt med vassa knivar men du har ju så himla fint plåster ;-)
Kram ❤️

Ama de casa sa...

Vilka vackra regnbågar!

Bamseplåster måste ju vara dunderbra ;-)

Fenixmonas sa...

Vilken tur att du hade Bamseplåster till hands, de hjälper mot det mesta!
Tror bara jag sett en regnbåge detta år. men igår såg jag snö! Det har jag aldrig gjort i augusti förr...Kramiz

Anonym sa...

ja vassa knivar ska man akta sig för:)

yvonne sa...

Godmorgon!Den filmen håller en vaken .Ha en bra dag! Morgonkram!

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Regnbågar är så vackra :)

Camilla sa...

Snygg regnbåge!
Och snyggt plåster! :)
Kram!

Paulahelenas sa...

Snygg regnbåge...! En massa såna har vi ju sett här med!'
Fint plåster ;)

Ha en bra onsdag!

Kram

yvonne sa...

Skönheten inuti är den som är vackrast! Kram!

znogge sa...

Ett Bamseplåster gör säkert att det läker mycket snabbare ;-)

Så vackra bilder på regnbågar men visst, man måste ha kameran i närheten!

Kram

Decdia sa...

Ajaj, men du fick ett fint plåster i alla fall. ;)
Jag älskar regnbågar, mitt instagramkonto har en massa bilder på dem.

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, det gör ju det :)

Veiken sa...

Hur har du det med ditt finger idag? Hoppas att det inte pulserar och har sig! Kram