Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 6 augusti 2014

LUFTOMBYTE

Igår kväll kom regnskurarna igång och det fortsatte lite då och då under natten. Men det blev inte så mycket, mer skulle behövas för att växtligheten ska bli nöjd. Luften känns betydligt behagligare när temperaturen sjönk till dryga 16 grader i går kväll. Nu när solen börjar komma fram igen så har den stigit till 21 grader. Mer behöver det inte bli för min del....
När jag åkte och handlade på förmiddagen så blåste det faktiskt ljummen luft i bilen, till skillnad mot den kyliga luft som varit tidigare.
Bild lånad från Google...
Jag har fått lite gjort inne också som man inte orkat med i värmen, och det känns bra....
Nu ska vi ta en eftermiddags runda vovvarna och jag. Lagom till fikat när husse kommer hem.....

14 kommentarer :

yvonne sa...

Solen brassar på här nu 32,1 i solen Men det blåser lite som ger svalka! Kram!

znogge sa...

Här har vi haft en behagligt skön sommardag. Lagom varmt utan att man blivit helt matt. Inte fel alls!

Decdia sa...

Det börjar bli ganska lagom väder nu. Typ så här kan det alltid vara! :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej., Jag saknar värmen nu när den försvann :( Kram.

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, lite regn gör luften mycket härligare! :)

Här har dock värmen återvänt igen! :/

Veiken sa...

Du har så rätt, vi har haft sol och 23 grader idag och lite vind. Helt perfekt. 33 grader är helt klart för varmt. Nu saknas regn nattetid så kan det hålla på fram till i oktober! ;) KRam

yvonne sa...

Det går en gammal film på fyran ....så jag stoppar ner mej i min renbäddade säng med en bok.. Nattikram och Pööööössss

Anonym sa...

Kväller nu är jag i Uppsala igen bistår sonen i husrenoveringen,gör ett rum större som Loke ska ha,,monterar dörr iv morgon,,väggarna kom upp i dag,,men nästan för varmt att hålla på med sådant nu..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon!Du är så snäll,tack för att du smyger in till mej. Jag hade sovet ett bra tag när du kom. Ha en bra dag . Morgonkram

Camilla sa...

Jag som älskar värme tycker att det bara är skönt. Men det är klart...visst har det varit lite svårt att sova då det var så varmt.
Och vi skulle behöva lite regn. Jag skulle behöva städa här hemma. Och det gör jag INTE då det är fint väder. Nä, då har jag annat för mig ;)
Kram!

Fenixmonas sa...

Lagom är bäst, men nog kan jag tänka mig lite mer värme än vi har just nu. Ser ut som det blåser mindre denna dag men igår var det väldigt blåsigt ute på havet! kramiz

badtant.bloggo.nu sa...

jag börjar oxå längta efter lite regn. Men sen får det gärna bli varmt och skönt igen bara nätterna inte är såååå förbaskade fuktiga. Kan inte bädda sängen på morgonen för sängkläderna måste torka upp lite. Ha en fin dag.
Kramen

Anonym sa...

Hej nu är jag åter hemma från mina små semesterresor :)

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Tack så mycket! :)