Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 5 augusti 2014

NYBAKT ÄPPELKAKA♥

Tänk att i dag har jag faktiskt bakat en äppelkaka. Några grader svalare och till stor del mulet gör att det känns behagligare inne såväl som ute.
Härligt med doften av nybakt...**
Men regnet har svårt att komma i gång, några stänk på förmiddagen som torkade bort på en gång det är allt....

10 kommentarer :

yvonne sa...

Sån mumsig äpplekaka!! Jag tycker att dom har många fina saker.Tyvärr så är färgem missvisande Byxorna är gråa och mörblåa.Kram!

gittan sa...

Oj så gott det ser ut, tack för tipset det blir nog en sån hos oss med.
Jag är på simhallen och jobbar "bara" 25 grader i dag...pust.
Kramar.

Anonym sa...

Hej du,,Ja det finns många växter som har medicinska användningar,,synd kanske att man vet så lite om det..
Tror jag norpar en bit av din kaka..
Här kom det ett skapligt åskväder för ett par timmar sen,regnade skapligt oxå..Haé Kram.

Decdia sa...

Två gånger har vi haft riktiga ösregn nu, bra för naturen!
Mmm, äpplekaka! Smarrigt med en massa vaniljsås.

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Åh, den hade man velat sätta tänderna i!! :)

Veiken sa...

Vad skulle jag in här att göra? Jag blev så vansinnigt sugen på äpplekaka nu. Helst ljummen med lite vaniljglass. Jösses..... Kram

yvonne sa...

Nu kastar jag mej ner i bingen. Nattikram och pööösss

yvonne sa...

Godmorgon! Jag somnade på en gång!det har varit svalt i natt! 15,7 nu på morgonen. Ha en bra dag Vännen! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Ser vådligt gott ut det där! Här hade regnet inga som helst problem att komma igång så nu har vi kallt här och jag fryser! Kramiz

ansepanse sa...

här fick vi ett ösregn i måndags, hela 30 mm
Sv: bra :)
kramar