Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 30 augusti 2014

UNDERHÅLLANDE DISKUSSIONER

Social träning blev det för hundarna med en tur över stan och torget på förmiddagen. Ibland gör vi så och det är nyttigt för dom. Ja Peppe har ju varit med så många gånger så han vet vad som gäller. Bamse behöver styras upp lite mer,men sköter sig ändå rätt bra nu. Inget hoppande och flängande längre.
På eftermiddagen kom Ida. Amanda hade kalas  för sina kompisar och då tyckte Ida att hon hellre ville vara hos farmor o farfar. Så vi pysslade och grejade och sen efter det blev det en tur till Svampen och den stora fina lekparken där.
Men först åkte vi upp och köpte glass på Svampen. Det måste man bara göra.
Titta på utsikten är lika roligt varje gång tycker Ida...

När vi kom hem så ville Ida gå till våran egen lekpark också på andra sidan vägen,
Ida kan inte förstå att farmor inte vill klättra upp på alla roliga saker som finns, nej jag håller mig till att gunga..**
Bild lånad från Google*

6 kommentarer :

Aurora sa...

Förstår att du föredrar vissa gungor framför andra. Vågar knappt erkänna att jag inte varit uppe i Svampen. Har tittat på den många gånger vid genomfart. Kram

Rigmor sa...

Ja med våra krämpor så räcker det nog med att gunga...*småler*...men visst är det roligt med rutschkana också!
Glass...det tror jag barn skulle kunna leva på. Fast det är ju betydligt nyttigare än godis...
Social träning...ja det är precis vad Zambo behöver. För hans del börjar det hela på tisdags kväll. Synd att avgiften måste vara betalt innan, för vi kommer säkert att bli uteslutna ur gruppen efter första kvällen...
Ha det gott vännen!!
Kram kram

yvonne sa...

I vår älder räcker det med att gunga . Jag gungar väldigt försiktigt för jag tycker inte om när det gungar för mycket. Såg bra film på ettan om första världskriget ,det kommer fortsättning på den..Nattikram och pööösss

Camilla sa...

Vänta du bara... när hon är uppe i vår ålder, förstår hon dig ;)
Kram!

Decdia sa...

Så man kan åka upp i Svampen, vad fräckt!

yvonne sa...

Godmorgon! Det verkar till att vara en bra serie.Jag kommer att se den ....Kram!