Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 3 oktober 2014

GRÄSÄNKA ÄR JAG

Det är väldigt tyst och lugnt här ikväll. Hundarna snusar nöjda på mattes säng, själv sitter jag och zappar lite mellan Världens barn och Idol. LG är ute med gamla jobbgänget, dom brukar träffas två gånger om året och ha trevligt tillsammans.
Tidigare i dag så tog jag bilen upp på stan, och jag ångrade mig när jag såg hur mycket folk som hade gjort samma sak. Men jag lyckades hitta en parkering till slut....
Nåja, bilden är lånad från Google.....
Jag köpte doppresent till Alexander, sen blev det en handväska till mig. Jag har väldigt svårt att hitta handväska som jag trivs med. Men tyvärr hade den gamla gjort sitt....hoppas den nya kommer att funka...**
Ses....♥

                     

9 kommentarer :

Fenixmonas sa...

Ibland är det gott att få vara ensam en stund, fast inte alltför länge.
Jag köpte ny väska i Balchik, en nästan exakt likadan som jag hade förut fast...till bara en femtedel av det pris som jag gav här hemma. Kramiz

Fenixmonas sa...

Tack för respons på min omgjorda blogg! Det är svårt för mig att få det lagom stort, eftersom jag ser så dåligt så gör jag för det mesta allt alldeles för stort.

Gubben sa...

Svårt det där med handväskor har jag förstått :-)!! Det är något man lärt sig undertiden som lyckligt gift!

TantGlad sa...

Det med väskor är roligt och jag har en hel hylla full haha.
Konstig parkering detdär.
Ha en skön "Djurens dag" JO " Kanelbullens dag" ¨åxo.

kramkram

yvonne sa...

Godmorgon! Väskan kommer du säkert att trivas med. Du glömde att natta mej :( .Men jag somnade ändå till sist! Morgonkram!

Paulahelenas sa...

Väskan ser ju bra ut ! Jag har också svårt att hitta en bra väska..jobbigt detdär!
Här myser vi i helgen då dottern är hemma :)
Ha en fin helg!

Kram

Decdia sa...

Den ser himla snygg ut i alla fall, hoppas att ni trivs ihop! Jag brukar handla mina väskor på Gekås, billiga och oväntat bra kvalité på dem.

Anonym sa...

ja fredag då är det ofta mycket trafik

Gittan sa...

Härligt med ny väska hoppas den känns bra när du får använda den ett tag, man brukar ju inte känna det med en gång.
Hoppas du har en skön lördag.
Stora kramen.