Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 4 oktober 2014

IBLAND BLIR DET INTE SOM MAN TÄNKT

Dagen började lovande. Vi åkte till Rynningeviken efter frukost och gick med hundarna. Skönt väder var det även om solen inte riktigt var framme. Tog lite kort med mobilen, men den gör lite som den vill ibland så vi är inte riktigt sams....
Nåväl, sen åkte vi hem och fikade med kanelbullar såklart, vad annars kanelbullens dag**
Sen hade jag tänkt att vi skulle göra i ordning på verandan för vintern och sopa ur förrådet.Men det blev mest LG som höll på. Jag var så trött, det kan bli så om jag måste ta extra av medicinen för hjärtrytmen. Sen när vi var klara med det la jag mig på sängen med hundarna och vilade.
Jag hade tänkt åka en sväng till dottern på eftermiddagen, men det kommer ju fler dagar.
En fin kväll verkar det bli med nedgående sol på dom vackra höstfärgerna....
Ses...♥

15 kommentarer :

Maria sa...

Tack snälla du för kramen, det värmer.
Ibland ångrar jag mig att jag tog det där jäkla beslutet men ville inte att hon skulle bli sämre. De måste ju ha ett fint liv. Ja jag längtar efter henne så in i den. Passar Daniels hund över helgen men känner nästan ändå mer saknad efter Kajsa.
Kramen

moi sa...

Nu börjar hösten visa varför den är min favoritårstid.
Alla dessa färger och det härliga vädret. Just nu alldeles extra härligt!!
Hoppas du mår bättre och är lite piggare nu ♥
Kram

Aurora sa...

Vilka fina färger du fått till. Långa promenader kan ta på krafterna. Även jag la mig på soffan när jag kom hem från min. Ha det gott

yvonne sa...

Har sett det blodröda fältet! Ger dej stor styrkekram vännen! Var rädd om dej! Kram och Nattipööösss

yvonne sa...

Godmorgon! Mycket konstigt att dina kommentarer hamnar i skräpposten. Där fanns alla dina meddelande! Hoppas att du ska må lite bättre idag. Var rädd om dej min vän! Morgonkram!

yvonne sa...

Klart att jag bryr mej om din Peppegubbe! Han är ju en del av dej! Ska jag meddela dej nästa gång snyggingen kommer??

Gittan sa...

Så fina bilder och vackra färger. Hösten är härlig och hoppas du känner dig bättre i dag.
Ta hand om dig min vän och stora kramen till dig.

Fenixmonas sa...

Gott att få vila när man blir trött! Har man möjlighet så ska man ta den! Vackra bilder tyckte jag att du fick i alla fall!
Jag har skickat ett meddelande till dig på FB. Kramiz

Decdia sa...

Igår hade vi också en underbart vacker höstdag med 20 grader i solen. Idag ser det inte ut att bli sämre heller!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

underbara bilder

yvonne sa...

Lovar att meddela när han kommer,ev kommer han imorgon! Om du inte kan komma så lovar jag att ta kort på honom till dej! Du.... han är mycket trevlig också Det tyckte min kompis som han var och klippte busken hos.. Förresten så är solen här idag! Kram!

Anonym sa...

Wow...Fantastiskt vackra Höstfoton ♡ ...
Hoppas du känner dig bättre!

Rigmor sa...

Vackert! Och...det kommer fler tillfällen till att besöka och plocka undan också för den delen, huvudsaken man lyssnar på sin kropp och tar det lugnt när det behövs. Ibland tror jag man sätter upp för många måsten på en dag, och då säger kroppen också ifrån. Vila är viktigt, så var rädd om dej!!
Ha en skön söndagskväll vännen!!
Kram kram

yvonne sa...

Ska kämpa mej igenom filmen på fyran Natti vännen Kram och Pööösss

Majken sa...

Bra att du lyssnar på din kropp & tar det lite lugnare när du blir extra trött av medicinen :-)

Vilket otroligt vackert vildvin!

Kram